Gå til innhold

Hva legger du i "dårlig musikksmak"?


ZenCo

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Finnes ikke dårlig musikk smak. For eksempel det som hører på indisk musikk syntes vi har dårlig musikksmak og vi syntes dem har det.

 

Men det finnes unntak.

8111208[/snapback]

 

Mange Indiske musikere er geniale. Anbefaler deg en grundig lytt på "Passion" av Peter Gabriel. Ikke at den har bidrag fra India, men bidragene fra Arabiske og Afrikanske musikere er "giga". :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener de som bare hører på det som ligger på VG-lista Topp 20 har dårlig musikksmak, ettersom de da tar til takke med musikk de får servert rett i hendene, uten å engasjere seg noe videre for å finne sin egen identitet musikalsk sett... :roll: Jeg kan kanskje høres fordomsfull ut, men vil faktisk våge å påstå at disse folka ikke egentlig er spesielt musikkinteresserte når alt kommer til alt... De vil bare ha noe som kan lage lyd og dure i bakgrunnen. Noe de kan synge med på o.s.v uten å egentlig brenne for musikken... De hører på det fordi det er hipt og fordi det er enkelt og lett tilgjengelig. Det er i hvert fall mine tanker rundt det... Er man virkelig interessert i musikk engasjerer man seg da mer enn som så...

Lenke til kommentar
Jeg mener de som bare hører på det som ligger på VG-lista Topp 20 har dårlig musikksmak, ettersom de da tar til takke med musikk de får servert rett i hendene, uten å engasjere seg noe videre for å finne sin egen identitet musikalsk sett...  :roll: Jeg kan kanskje høres fordomsfull ut, men vil faktisk våge å påstå at disse folka ikke egentlig er spesielt musikkinteresserte når alt kommer til alt... De vil bare ha noe som kan lage lyd og dure i bakgrunnen. Noe de kan synge med på o.s.v uten å egentlig brenne for musikken... De hører på det fordi det er hipt og fordi det er enkelt og lett tilgjengelig. Det er i hvert fall mine tanker rundt det... Er man virkelig interessert i musikk engasjerer man seg da mer enn som så...

8558347[/snapback]

Og med det innlegget fordømmer du alt av musikk som er kommerst? Så om favorittrartisten/gruppen din plutselig ligger på listen, slutter du å høre på artisten/gruppen?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg mener de som bare hører på det som ligger på VG-lista Topp 20 har dårlig musikksmak, ettersom de da tar til takke med musikk de får servert rett i hendene, uten å engasjere seg noe videre for å finne sin egen identitet musikalsk sett...  :roll: Jeg kan kanskje høres fordomsfull ut, men vil faktisk våge å påstå at disse folka ikke egentlig er spesielt musikkinteresserte når alt kommer til alt... De vil bare ha noe som kan lage lyd og dure i bakgrunnen. Noe de kan synge med på o.s.v uten å egentlig brenne for musikken... De hører på det fordi det er hipt og fordi det er enkelt og lett tilgjengelig. Det er i hvert fall mine tanker rundt det... Er man virkelig interessert i musikk engasjerer man seg da mer enn som så...

8558347[/snapback]

 

Jeg skjønner ikke konseptet "dårlig musikksmak". Lyttet selv til så mye syremusikk i min "barndom" at det var vel bare så vidt jeg tilfeldigvis skjønte at sopp er en utmerket matplantdyregengreie. Kan ikke si at den musikken var bedre enn den "elendige syremusikken" som folkene i dag lytter til. Musikk og opplevelsen av den er knyttet opp mot nettopp "opplevelser", så derfor finnes det ikke dårlig musikk, bare dårlige opplevelser. :cool:

Lenke til kommentar
Jeg mener de som bare hører på det som ligger på VG-lista Topp 20 har dårlig musikksmak, ettersom de da tar til takke med musikk de får servert rett i hendene, uten å engasjere seg noe videre for å finne sin egen identitet musikalsk sett...  :roll: Jeg kan kanskje høres fordomsfull ut, men vil faktisk våge å påstå at disse folka ikke egentlig er spesielt musikkinteresserte når alt kommer til alt... De vil bare ha noe som kan lage lyd og dure i bakgrunnen. Noe de kan synge med på o.s.v uten å egentlig brenne for musikken... De hører på det fordi det er hipt og fordi det er enkelt og lett tilgjengelig. Det er i hvert fall mine tanker rundt det... Er man virkelig interessert i musikk engasjerer man seg da mer enn som så...

8558347[/snapback]

Og med det innlegget fordømmer du alt av musikk som er kommerst? Så om favorittrartisten/gruppen din plutselig ligger på listen, slutter du å høre på artisten/gruppen?

8558448[/snapback]

 

Selvsagt ikke! Mener ikke at et band eller en artist skal "straffes" bare fordi musikken blir godt likt av mange folk og selger godt... Jeg mener heller ikke at alt som har vært på VG-lista gjennom tidenes løp er drittmusikk. Har vært en del bra også. Men jeg mener at mye av det som ligger på singlelista i disse dager er musikk av ganske laber kvalitet. Kan trekke Pussycat Dolls frem som et glimrende eksempel... Det er talentløs musikk med elendig lyrikk slik jeg ser det...

Lenke til kommentar
Jeg mener de som bare hører på det som ligger på VG-lista Topp 20 har dårlig musikksmak, ettersom de da tar til takke med musikk de får servert rett i hendene, uten å engasjere seg noe videre for å finne sin egen identitet musikalsk sett...  :roll: Jeg kan kanskje høres fordomsfull ut, men vil faktisk våge å påstå at disse folka ikke egentlig er spesielt musikkinteresserte når alt kommer til alt... De vil bare ha noe som kan lage lyd og dure i bakgrunnen. Noe de kan synge med på o.s.v uten å egentlig brenne for musikken... De hører på det fordi det er hipt og fordi det er enkelt og lett tilgjengelig. Det er i hvert fall mine tanker rundt det... Er man virkelig interessert i musikk engasjerer man seg da mer enn som så...

8558347[/snapback]

 

Jeg skjønner ikke konseptet "dårlig musikksmak". Lyttet selv til så mye syremusikk i min "barndom" at det var vel bare så vidt jeg tilfeldigvis skjønte at sopp er en utmerket matplantdyregengreie. Kan ikke si at den musikken var bedre enn den "elendige syremusikken" som folkene i dag lytter til. Musikk og opplevelsen av den er knyttet opp mot nettopp "opplevelser", så derfor finnes det ikke dårlig musikk, bare dårlige opplevelser. :cool:

8558459[/snapback]

 

Dersom jeg hadde sunget "Bæ, bæ lille lam" med falsk røst, samtidig som jeg spilte piano, gitar eller et annet aktuelt instrument i utakt med sangen tror jeg neppe så mange ville ha syntes det var spesielt bra... Noen ville kanskje tenkt at det var morsomt og ville hørt på låten nettopp p.g.a det, men tviler på at folk ville betrakta det som kvalitetsmusikk... Tror mange hører på musikk fordi de synes den er artig, morsom eller fordi de lett får den på hjernen. Vil ikke si at folk som bare hører på tøys har god musikksmak. Det er vel ikke mange som synes danseband f.eks har spesielt oppfinnsomme tekster. Som oftest er de ganske komiske og ser ut som noe hvem som helst ville kunne prestere å skrive... Folk hører på slik musikk fordi de kan danse til det og fordi det er fengende. Det er altså ikke noe jeg betrakter som kvalitetsmusikk og jeg mener at dersom noen bare hører på det har de heller dårlig musikksmak. Musikk trenger ikke være kvalitet selv om den er lett å få på hjernen...

Lenke til kommentar

Det finnes egentlig ikke dårlig musikksmak, det har jo med forskjellige folk å gjøre. Jeg mener bare at de som hører på kun techno og trance, ikke har musikk smak. For selv mener jeg det som bare er laget på pc, ikke er musikk. Det må da kunne gå an å bruke litt ekte instrumenter!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det finnes egentlig ikke dårlig musikksmak, det har jo med forskjellige folk å gjøre. Jeg mener bare at de som hører på kun techno og trance, ikke har musikk smak. For selv mener jeg det som bare er laget på pc, ikke er musikk. Det må da kunne gå an å bruke litt ekte instrumenter!

8560691[/snapback]

 

Musikk er kommunikasjon, og den kan foregå helt uten annet instrument enn stillhet.

Lenke til kommentar

Det blir vel som med mat. Noen liker McDonalds og ler rått av folk som bruker litt mer ressurser på å få i seg gourmetmat. Noen hører på det de får servert og synes at det er fett nok (McDonalds-pun halvveis intended), mens andre blir lei av det overfladiske kicket og søker etter mer komplekse og dypere opplevelser.

 

Selv kan jeg godt spise burger, men alt blir kjedelig i for store doser. Jeg begynner ikke å gråte om jeg dumper oppi en video med PCD på MTV mens jeg sitter og kjeder meg, men det er ikke musikk jeg går inn for å høre. Alt til sin tid - litt lett listepop kan være greit for å koble ut / løse opp.

Lenke til kommentar

Jeg kan finne på å si at folk som liker det som i mine øyne er "dårlig musikk" har dårlig musikksmak. Da mener jeg trance, hip hop, techno, sånne ting. Dette blir jo veldig feil, ettersom folk har forskjellige meninger. Så for å være litt mer saklig vil jeg si at folk med "dårlig musikksmak" er folk som ikke har noen egen musiksmak. Da mener jeg folk som endrer musikksmak en gang i uka (følger VG-lista), og hører på det som "alle andre" hører på. Syns også det er utrolig teit med folk som hører på noe fordi det er "kult", og ikke fordi de faktisk liker det selv.

Lenke til kommentar
Mennesker med dårlig musikksmak er de som svarer: "Det meste." på dette spørsmålet: "Åssen musikk liker du?".

8568074[/snapback]

Helt enig! Tror fåtallet av de jeg spør som svarer at de "liker alt" på dette spørsmålet faktisk liker alt fra opera, country, gospel til death metal. (Skal selvfølgelig ikke utelukke at de finnes, men syns det høres litt usannsynlig ut.)

Endret av Srlndschps
Lenke til kommentar

Folk som har dårleg musikksmak kan i mine auge vere to ting:

 

1. Folk som høyrer på musikk eg ser på som forj*vlig; techno, trance, danseband, country f.eks.

 

2. Folk som høyrer på musikken som går på MTV i lag med sine respektive videoar, og som deretter svarar at "Akon lager dritfet musikk, ass, for han har nettopp komt med en ny låt på TV!". Det viser liksom at dei har ingen interesse for musikken dei høyrer på.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Kanskje de lytter til en annen "type" musikk ...?

Kan hende at den "musikken" de lytter til er støy i dine ører ...?

8566960[/snapback]

Jeg tenker da på folk som søstern min. Laster ned all populær musikk og legger den inn på winamp-spillelisten. Hun hater Dimmu Borgir, men jeg tør vedde en testikkel på at hun har den nye singelen deres i winamp, kun fordi den er populær og da må hu høre på den.

Lenke til kommentar
Hva legger du i "dårlig musikksmak"?

 

Man hører mye i dag om at f.eks jenter har dårlig musikksmak, men hva er egentlig dårlig musikksmak? Har personer med dårlig musikksmak sansen for musikk som ikke du liker, og derfor har de dårlig musikksmak?

 

Ettersom jeg ser det har ingen dårlig musikksmak...

 

Hva mener dere?

8100956[/snapback]

INGEN har dårlig ,usikksmak MEN jeg synes at de som liker eksperimentell jazz har totalt misforstått hva musikk er

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...