Gå til innhold

Hva legger du i "dårlig musikksmak"?


ZenCo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Må bare si meg enig med Nisje Olm jeg. Ikke til å legge skjul på at jeg har det med å rakke ned på ting jeg ikke liker, men som ofteste har jeg en god grunn for å være så kritisk som jeg er mot enkle band. Mye musikk er rett og slett bare laget kjappest mulig, for å selge mest mulig penger, og ikke alt av dette er like godt gjennomført.

8102232[/snapback]

 

Hva i alle dager har nå det med saken å gjøre? :dontgetit:

Hva hver og en av oss liker er udiskutabelt, og min smak er like verdifull som din, hvis man ikke da føler en trang til å heve seg over andre "dumminger". Har man den trangen bør man etter min mening sjekke hodet sitt. :whistle:

Lenke til kommentar

Helt enig med penalet. Man kan gjerne spøke med "dårlig smak" blant venner og kjente, men begrepet høres ikke hjemme i en seriøs debatt. Grunnen til det er fordi det er finnes ingen objektive parametere for å måle musikk og kvalitet. Hva kvalitet i musikk er, er opptil enhver å avgjøre selv. Et eventuelt problem som kan oppstå er at dyktige musikere blir stilt på linje med eJay-folk. Selv en "forklaring" som dette munner ut i personlig refleksjon, ettersom hva en dyktig musiker er, er opptil meg å avgjøre. Poenget er likevel at man hører ikke eJay i Konserthuset i Oslo, man hører verker av komponister og liknende som har studert musikk i årtier. Allikevel kan man fremdeles like eJay-musikk bedre enn den "anerkjente" musikken i Konserthuset. The world is yours.

Lenke til kommentar

Dårlig smak er det samme som å like musikk jeg synes er dårlig. Gnål så mye dere vil om at alt er likestilt, men når man sier at noe er bra, er det underforstått at de som ikke liker det har dårligere smak enn en selv.

 

En annen form for dårlig smak er den vi ser hos kredhorer, altså de som til enhver tid kun hører på det som er riktig i deres egen subkultur og ingenting annet, selv om de egentlig liker så mangt. Dette er kanskje enda verre enn generell elendig smak, fordi disse menneskene ofte lytter til ting de ikke engang liker, noe som gjør livene deres miserable (vel fortjent). De som genuint liker ræva musikk er i det minste lykkelige med det.

Lenke til kommentar

Finnes vell gentlig ikke konkret drålig musikksmak siden musikk er en personlig greie.

 

Men jeg liker ikke folk som bare hører på topp20 musikk og det som går på radio. Syns det blir litt enkelt å bare sette på det som er mest populært, jeg syns hvertfall det er feil måte å finne "god" musikk på.

Jeg mener man skal streve litt for å finne artistene sine, for en ting kan vi alle innse. Det meste som går på radio og topp20 er musikk som ofte er laget for att mange skal like den, ikke fordi det nødvendigvis er en måte å utrykke seg på kunstnersk.. Enkle rytmer, enkle melodier, enkle tekster.

 

Det er min mening.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Dårlig smak er det samme som å like musikk jeg synes er dårlig. Gnål så mye dere vil om at alt er likestilt, men når man sier at noe er bra, er det underforstått at de som ikke liker det har dårligere smak enn en selv.

 

En annen form for dårlig smak er den vi ser hos kredhorer, altså de som til enhver tid kun hører på det som er riktig i deres egen subkultur og ingenting annet, selv om de egentlig liker så mangt. Dette er kanskje enda verre enn generell elendig smak, fordi disse menneskene ofte lytter til ting de ikke engang liker, noe som gjør livene deres miserable (vel fortjent). De som genuint liker ræva musikk er i det minste lykkelige med det.

8102578[/snapback]

 

Jeg mener du blander sammen smak og forståelse. Du har muligens en høyere forståelse, men det betyr ikke at du forstår smaken til andre.

Lenke til kommentar

Alle som kritiserer min musikksmak, folk som hører på det som er "inn" fordi det er "inn" for å så bytte når det som var "inn" blir "ut", Folk som bare hører på trance, techno og all musikk som har blitt laget av svette nerder uten instrumental erfaring, danseband = værstis og folk som generelt er sære på musikk f eks: All annen musikk en dette er drittmusikk

Lenke til kommentar

Jeg mener at musikk er kunst. Musikk skal reflektere artisten eller gruppen. Når musikkindustrien designer artister for markede, hvor musikken er et produkt, er det etter min mening ikke "ekte" musikk. Sjanger er bare et spørsmål om smak, og jeg tror det finnes "falsk" og "ekte" musikk innen alle sjangere. Jeg synes at dårlig musikksmak er når man hører på "falsk" musikk.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg mener at musikk er kunst. Musikk skal reflektere artisten eller gruppen. Når musikkindustrien designer artister for markede, hvor musikken er et produkt, er det etter min mening ikke "ekte" musikk. Sjanger er bare et spørsmål om smak, og jeg tror det finnes "falsk" og "ekte" musikk innen alle sjangere. Jeg synes at dårlig musikksmak er når man hører på "falsk" musikk.

8109571[/snapback]

 

Om musikken er designet eller ikke, så er vel markedet målet? Hvorfor skape noe som helst, hvis man ikke vil nå ut med det?? At noen er heldigere, eller via andre tilfeldigheter ender opp som vinnere bør ikke trekke ned deres unikhet av de som tilfeldigvis ikke "nådde frem til pengesekken". Jeg tror at hvis man er ute etter å lage "kunst" for å fremheve seg selv i et kommersielt marked, med eget mål for å tjene penger, kan man fort smelle pannebrasken i veggen. Kort sagt mener jeg at man skal gå for sin egen overbevisning, uten å sammenligne seg med andre.

 

Du kan gjerne få definere hva "falsk musikk" betyr?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Smaken er jo som baken så det er jo greit...

 

Men jeg tror definisjonen på dårlig musikksmak nettopp har blitt sluppet:

 

Lene Alexandras - My Boobs are OK

 

Halvveis ned på siden så ligger det en video som vil få ørene deres til å blø.

8106100[/snapback]

 

Nettopp at du la merke til den, gir "svineriet" livets rett. Denne fornøyelige fyren som vant en såpekonkurranse fra den Norske såpebardommens rike har spilt på den greia i alle år etter, og at du sluker agnet betyr at du er fisken. Gratulerer :w00t:

Lenke til kommentar

Min definisjon på "ekte" musikk står overfor. Ordet falsk er vel ikke et passende ord, men det eneste jeg kunne komme på. Med falsk mener jeg vel i bunn og grunn det motsatte av ekte, altså musikk laget bare fordi du vil ha penger, eller fordi noen forteller deg at sånn musikk skal du lage.

 

Spørsmålet er "Hva legger DU i "dårlig musikksmak"?". Det jeg mener er at "falsk"(si ifra dersom du har et ord som passer bedre) musikk er grunnlaget for dårlig musikksmak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

etter min mening så har folk dårlig musikksmak når de kan se på The Voice, MTV hele dagen uten å ha lyst å kaldkvele noen av artistene som blir fremført.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
etter min mening så har folk dårlig musikksmak når de kan se på The Voice, MTV hele dagen uten å ha lyst å kaldkvele noen av artistene som blir fremført.

8109896[/snapback]

 

Ja, de har litt andre vaner enn du har, men det betyr ikke at de er deg mindreverdige.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg mener selvfølgelig som alle andre at de som ikke liker det samme som meg har dårligere musikksmak enn meg, men det er ikke alltid jeg poengterer det.

8110236[/snapback]

 

Det gjør du rett i :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...