Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mitt everyman sove prosjekt [AVSLUTTET]


genstian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er vel egentlig noe for meg, og noe ikke for meg. Jeg må ha ihvertfall 11 timer søvn om natta, noe som gjør at jeg kun får 13 timer å være våken på. dvs ca 50% liv.

 

Greia er bare at jeg elsker å sove :p

8368401[/snapback]

 

 

11 timer? Det hørtes litt vel mye ut...

 

 

Har du prøvd å sove litt mindre i det siste, si 8 timer? Nå er det jo faktisk sånn at man har en tendens til å føle seg trett og sliten etter at man har stått opp sett at man har sovet for lenge. (Forblir groggy utover dagen liksom).

Lenke til kommentar

Du kan flytte opp til en time, men ikke gjor det for ofte da. Er egentlig litt lite a gjore for tiden.

 

Er utrolig deilig med kun 4 timer. Kan ogsa legge til en nap dersom jeg blir for sliten.

 

Et konvertering tips. Blir veldig trott, da kommer napingen fortere. Kanskje ikke ha core de forst 3-4 dagene.

Lenke til kommentar

jeg har egentlig på følelsen at jeg nok sovner rimelig fort uansett. Jeg kan sovne hvor somhelst, når som helst, praktisk talt. (Er ikke mange som har sovet stående på metroen i Paris kanskje? :p ) Jeg satsa på at innlegget ditt var til meg, om at man kan flytte opp en time, men ikke ofte. En gang i uken burde vel gå rimelig greit?

Lenke til kommentar

Jeg har så lyst til å klare å stå opp tidligere,men jeg greier det ikke. Uansett hvor tidlig jeg legger meg så funker det ikke. Liker heller ikke å sove på dagen. Når jeg våkner er jeg alltid maks forvirret. Lurer på hvor jeg er,hvilken dato det er etc. Ekkelt med de rykningene i leddene også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter å a lest en del om dette, fant jeg ut at det er akkuratt som om noen har observert mitt sovemønster og skrevet om det..

 

Dette er mitt søvnmønster og har vært slik siden ungdomsskolen:

 

0:00-3:00 Nattesøvn hjemme i senga. avhengig av musikk..

 

07:15-07:45 sove på kollektivtrafikk på vei til skole/jobb(mp3 spiller er et MUST)

 

15:45-16:15 Sove på kollektivtrafikk hjem fra skole/jobb(mp3 igjen)

 

Tar innimellom(LES: 2-4dager i uka) en liten nap15-20min i 20:00 tiden, kommer an på hva jeg gjør den aktuelle dagen..

 

Dette er ca tider som varierer litt utifra hvrdan dagen utarter seg.

Den eneste alarmen jeg har er om natta kl: 3:15, men jeg pleier å våkne og skry av før den ringer..

 

Til slutt vil jeg legge til at jeg ikke på noen måte går rundt å er trøtt, men det kan ha noe med at jeg har holdt på i 6-7år..

 

Det er faktisk litt frustrerende å se hvor mye andre i min omgangskrets sover i forhold til meg.

 

Mvh. shrek_2

Lenke til kommentar

Har tenkt på å prøve uberman igjen lenge, så da jeg kom over everyman fant jeg ut at jeg skulle prøve det istedet.

I går bestemte jeg meg da for å begynne med core sleep kl 02.00 og satte på alarmen til kl 5. Sovnet rimelig fort faktisk, i motsetning til hva jeg bruker. Men å stå opp viste seg å være litt vanskeligere. Nå er klokka litt over 14 og jeg har nettop stått opp :w00t:

Tolv timer core sleep er jo en bra start må jeg si :thumbdown:

 

Første gang jeg prøvde ubermann var det samme greia, var våken en hel dag først og forsov meg ved første nap. Andre gang startet jeg med nap'er med en gang og da klarte jeg å holde ut i noe over et døgn :p

Lenke til kommentar

Har prøvd å gjennomføre en dag uten å ta en eneste nap. Gikk egentlig fint helt frem til rundt 14. Da kjente jeg at jeg fikk veldig lyst på litt søvn, men det gikk over rundt 14.30 av en eller annen merkelig grunn. Klokken 19.30 kom trøtthets følelsen frem og jeg fikk egentlig ikke lyst til å gjør noen ting somhelst halt frem til nå. Skulle egentlig gjøre litt vasking i dag, men det ble en utsettelse fordi jeg ikke har lyst :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...