Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mitt everyman sove prosjekt [AVSLUTTET]


genstian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Husk at du blir ekstra utmattet om du blir vekket under remsøvn da, så hvis du bare får sove litt når du skal ha tjueminuttersøkter så blir du vel vekt under remsøvnen. Kanskje lurt å ha litt lengre enn tjue min i starten?

Lenke til kommentar
Hotstian, går du på skole?

Isåfall, hvordan går det der etter at du forandret søvnmønsteret?

8131983[/snapback]

 

Ja. På skolen får du en effekt som er noe likt seinekvelder/fyll og fest hele helgen. Hvis du ønsker å konvertere så må du ikke velge en travel uke.

 

Eneste forandrig de siste dagene er at jeg noen ganger får en 1-5min søvn, da gjerne etterfulgt av 10min slumre. Senket slumre intervalet ned til 1min og satt alarm 2 til å ringe 10min senere. Omplasserte alarm 2 til å stå slik at jeg må reise meg at senga.

Lenke til kommentar

Dette skal prøves! Har hatt lyst til å prøve uberman veldig lenge, men det er jo ikke akkurat lett å få det til å passe med skole ol. Men dette er perfekt!

Tror jeg skal trene meg opp til å sovne når jeg tar lurer de første dagene så jeg får nok søvn når jeg sover mindre om natten.

Endret av PyroCX
Lenke til kommentar

Kult at du prøver ut dette og skriver loggen her. Må bare ha i mine innlegg ;)

 

edit: Jeg har forresten prøvd litt selv med en helt annen type søvnreduksjon, der du ved hjelp av en Brainwave Generator-preset (LINK) går inn i dyp meditasjon rundt 40 minutter om dagen, som skal tilsvare rundt 3-4 timer vanlig søvn. Har ikke fått prøvd dette ut ordentlig over lengre tid, men fikk lyst til å prøve nå. Skal si ifra hvis jeg prøver dette seriøst.

 

Forresten: Uten at jeg har lest noe særlig om dette, det handler om å gå direkte inn i REM-fasen av søvnen, ikke sant? Da må det vel være et ypperlig redskap til Lucid Dreaming?

Endret av anners
Lenke til kommentar
"Må" nap'ene tas med et visst antall timer mellom seg? Jeg mener, kan du ta en nap, være våken i en time, og så ta enda en nap?

8135256[/snapback]

 

Nei, men anbefaller deg å ikke la det gå mindre en 4 og ikke mer en 8 mellom napene. Heller ikke å ha mer en 60-90 minutters avvik fra planen.

 

Er det noen helsekonsekvenser med dette? Enten positive eller negative?

8135295[/snapback]

 

Nei, men du kan besvime av søvnmangel.

 

Forresten: Uten at jeg har lest noe særlig om dette, det handler om å gå direkte inn i REM-fasen av søvnen, ikke sant? Da må det vel være et ypperlig redskap til Lucid Dreaming?

8135855[/snapback]

 

Ja og ja.

Lenke til kommentar
Aldri om jeg skal ødelegge den herlige søvnen min på denne måten!  :love: men du kan jo, så lykke til!  :)

8144881[/snapback]

 

Det virker jo ikke som jeg får mindre søvn, bare flere timer om dagen. Akkurat nå er jeg veldig opplagt. Like opplagt som da jeg sov 7timer før.

 

Har begynt å få problemmer med å fylle timeplanen. Gode filmer og serier kommer alt for sakte. Tror jeg må begynne å gjøre skolearbeid om natten, eller få meg en lenger deltids jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...