Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mitt everyman sove prosjekt [AVSLUTTET]


genstian

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Trro jeg skal prøve meg på dette. I håp om å få et litt bedre søvnmønster. Jeg er lei av å sitte våken uten å få sove(slik som nå) Men jeg liker meget godt å være våken om natten. Klarer å konsentrere meg mye bedre om natten og er generellt mye mer våken. Må bare få koordinert dette litt med sommerjobb osv. Skal lage meg en blogg eller noe, å prøve å holde en viss oppdatering på det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Problemet med programmet er at det er nesten umulig.

Når du ikke har sovet på lenge, inntar du en type "mikrosøvn" mens du er halvveis våken. (Altså, sover du ikke på ca 1-2 døgn, skjer dette).

 

Kroppen sover små sekunder/minutter og du legger nesten ikke merke til det, fordi du er så trøtt at du forstår ikke hva som skjer, du er helt ruset nesten.

Mikrosøvn er altså at kroppen sniker til seg søvnsekunder på vær eneste sjangse, om du setter deg ned og spiser, om du setter deg foran pcen, etc.

 

Det er ikke farlig, men å overvinne mikrosøvnen er ubeskrivelig vanskelig.

Lenke til kommentar

Ja. Har hatt sånn mikro søvn etter LAN hvor jeg ikke har lagt meg.

 

Skulle ta bussen hjem fra et LAN, og fikk sånn "Søvn kick" som sikkert bare varte i noen sekunder sikkert hvert annet minutt under den 30 minutt lange turen. Utrolig irriterende siden du tror det har gått en time eller mer for hver gang du dupper av.

 

Man får også hukomelse som en gullfisk da..

Endret av Nets
Lenke til kommentar

Slik jeg har har blitt fortalt om everyman, så er det REM-søvnen man dropper og at det er kun dyp søvn man er ute etter. Det høres logisk ut, for dyp søvn er det normale de første 3-4 timene i vanlig 6-8 timers søvn.

 

Jeg har også prøvd drømme urt (Calea Zacatechichi) som øker REM søvnen og øker muligheten for lucid dreaming. På drømme urt, føles det ut som man har sovet litt for lite.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

Lol, jeg har alltid tenkt på å få min egen døgnrytme, men for meg funker det ikke. Hva om du er hos en kompis en helg, skal du plutselig legge deg til å sove midt på dagen? Blir jo litt teit. Også det at du måååå ha med deg vekkerklokke overalt. Litt upraktisk

Lenke til kommentar
Problemet med programmet er at det er nesten umulig.

Når du ikke har sovet på lenge, inntar du en type "mikrosøvn" mens du er halvveis våken. (Altså, sover du ikke på ca 1-2 døgn, skjer dette).

 

Kroppen sover små sekunder/minutter og du legger nesten ikke merke til det, fordi du er så trøtt at du forstår ikke hva som skjer, du er helt ruset nesten.

Mikrosøvn er altså at kroppen sniker til seg søvnsekunder på vær eneste sjangse, om du setter deg ned og spiser, om du setter deg foran pcen, etc.

 

Det er ikke farlig, men å overvinne mikrosøvnen er ubeskrivelig vanskelig.

8973865[/snapback]

Hvis det stemmer så må det jo være veldig farlig å kjøre bil under et slikt eksperiment...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...