Gå til innhold

Sony har inngått forlik med Immersion


Kaiuss

Anbefalte innlegg

Dette har nok kostet Sony dyrt.

 

Får håpe at vi får Sixaxis med rumble til lanseringen og at flertallene av spillene som Resistance og MotorStorm er patchet med rumblefunksjonalitet i PAL-utgaven.

8059669[/snapback]

 

 

Hehe, tviler på at det skjer da :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner at mange her føler seg personlig såret over sony's hype motor, men tror det er på tide at ett par personer kommer videre i livet sitt.

8059534[/snapback]

 

Sånn apropos; det absolutt mest *irriterende* i denne debatten er den evige gnålingen og sutringen fra folk om at Sony presser på de Blu-Ray. For hver eneste nye konsoll Sony har lansert, så har de alltid valgt et fremtidsrettet format.

 

For PS1 så gikk de for CD, der andre hadde cartridges. For PS2 gikk de for DVD, der andre igjen fortsatte med CDer. For PS3 får de for Blu-Ray, der andre igjen fortsetter med DVD. Ser dere parallellen?

Lenke til kommentar
Vi venter fremdeles på toy story grafikk på ps2 og xbox, men vi i helvete bryr seg. Jeg bryr meg om hvordan konsollene er nå, hvilke spill som finnes til den, hvilke spill som kommer og også potensiale i konsollen.

8059534[/snapback]

 

På tide å se Toy Story en gang til:-)

 

post-15164-1172836793_thumb.jpg

post-15164-1172836814_thumb.jpg

post-15164-1172836836_thumb.jpg

 

Syntes vi egentlig har gått forbi Toy Story jeg da...

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Fysikken i div pixarfilmer er jo det vi alle håper på... men det er jo detaljarbeid som sikkert slenger halo på arbeidbenken i 5-6år til og GTA IV får vi vel da heller ikke sett før i år 2020?!

 

Men det grafiske i spillene idag er jo egentlig helt sinsykt bra, men vi vil jo alltid ha det bedre, for vi vet jo alle hvordan ting ser ut i RL :p

 

For min del håper jeg nå utviklerne forbedrer A.I, for den suger hardt i mange spill.. arrgh

 

Og var det folkeopprop mot dual-HDMI?! er vi helf fucka i hue?! hvem ville ikke ha dual-HDMI?! kunne godt betalt 100spenn mer for en allerede overprisa PS3 om den hadde en HDMI til jeg...

 

Og Sixsaxis.. velkommen skal du være! :D

Endret av tiiim
Lenke til kommentar
Jau, Sony er jaggu snille :)

 

Det har ikkje slått deg at dei fjerna f.eks dual HDMI, fordi det var litt overkill? Og ikkje mogleg å vise 120FPS i dual 1080p?

Eg og synes å hugse at rumble var last gen. Og at six degrees of freedom var framtida. Er nok berre eg som hugsar feil ....

8059224[/snapback]

Du er unik DBD. Eller det vil si du er en av få. Dette er da noe du å andre har klagt på siden det ble annonsert at de ikke ville støtte rumble. At ingen spill var verdige å spille uten rumble. Men når alt kommer til alt nå. Å det er mulighet for at vi får rumble senere. Da kan ikke det være posetivt nei.

 

jeg synes dette er en god nyhet. Jeg synes ikke det er bra at litt av sonypengene går direkte i lommene til microsoft. Menmen. Så lenge det er rumble så kan man ikke klage. Å Sixaxis med rumble er ingen umulighet. Den vil nok være litt dyrere, men også SÅÅÅ verdt det.

Lenke til kommentar

Artikkel fra psm

 

Rumble Will Return

 

Expect something a lot better than traditional weight systems found in systems like the Wii, 360, PS2, etc. Immersion has been dangling this new Tech in front of Sony since August, and it basically lets you feel dozens of types of feedback instead of just 'rumble' and 'RUMBLE!. Whether this will translate into higher prices for the Sixaxis has yet to be seen.

 

Det er vel dette som kommer til å bli puttet inn i Sixaxis

Immersion unveils next-gen rumble tech

Endret av Toreal
Lenke til kommentar
Det er vel ingen som mener at rumble er en dårlig ting. Er bare latterlig at Sony skal satse på det når de har sagt flere ganger at det er "last-gen". Må vel være lov å le litt av dem når de sier en ting og gjør noe helt annet.

8060196[/snapback]

 

De slipper vel akkurat unna med det, siden det er nextgen rumble he he, men ja de må begynne å skjerpe seg med hva de sier

Lenke til kommentar

egentlig så har det vel lite og si hva sony sier..så lenge dei putter rumble i kontrollen i igjen så blir eg fornøyd...

 

og casual gamers kjøper ps3 unansett..

 

spørr en hvilken som helst person som ikkje sitter på forum eller studerer konsoll krigen hva han synes om uttalesene til ken keturagi eller fjerningen av emotion chippen i PAL versjonen..."keturagi..hvem..?? emotion... hva.?

 

det eg vil fram til er att det har så lite og si..

Lenke til kommentar
Sånn apropos; det absolutt mest *irriterende* i denne debatten er den evige gnålingen og sutringen fra folk om at Sony presser på de Blu-Ray. For hver eneste nye konsoll Sony har lansert, så har de alltid valgt et fremtidsrettet format.

 

For PS1 så gikk de for CD, der andre hadde cartridges. For PS2 gikk de for DVD, der andre igjen fortsatte med CDer. For PS3 får de for Blu-Ray, der andre igjen fortsetter med DVD. Ser dere parallellen?

8059979[/snapback]

Helt OT, og jeg hører ikke til gruppa som har mast så mye om dette, men likevel: ser parallellen, men det er to store forskjeller på situasjonen nå og situasjonen ved lansering av PS1 og PS2. For det første kostet ingen av de konsollene minst femti prosent mer enn konkurrentene på grunn av valget av lagringsmedium, og for det annet var ikke Sony involvert i noen formatkrig på de tidspunktene - de (og forbrukerne) hadde bare ett "fremtidsformat" å forholde seg til.

 

Men greit, jeg har lyst på Blu-ray-spiller jeg, så det er ikke det...

Lenke til kommentar
jeg synes dette er en god nyhet. Jeg synes ikke det er bra at litt av sonypengene går direkte i lommene til microsoft. Menmen. Så lenge det er rumble så kan man ikke klage. Å Sixaxis med rumble er ingen umulighet. Den vil nok være litt dyrere, men også SÅÅÅ verdt det.

8060153[/snapback]

 

Er ikke årsaken til at Sony gikk bort fra rumble var at de måtte velge mellom det og den teknologien som sitter i Sixaxis nå, nettopp fordi det var umulig å ha begge deler? Og de fant ut at rumble var last-gen? Nettopp derfor jeg er spent på om de selv syns de har malt seg opp i et hjørne det ikke er verdt det å prøve og komme seg ut av, eller om de til slutt kryper til korset og redesigner kontrolleren sin. Jeg håper veldig at de gjør det siste. :dribble:

Lenke til kommentar
det er to store forskjeller på situasjonen nå og situasjonen ved lansering av PS1 og PS2. For det første kostet ingen av de konsollene minst femti prosent mer enn konkurrentene på grunn av valget av lagringsmedium

 

Mer-prisen på Blu-Ray drevet er beregnet til $125 minus prisen for et DVD-drev ($40?) i kostpris.

 

og for det annet var ikke Sony involvert i noen formatkrig på de tidspunktene - de (og forbrukerne) hadde bare ett "fremtidsformat" å forholde seg til.

 

Men greit, jeg har lyst på Blu-ray-spiller jeg, så det er ikke det...

8060869[/snapback]

 

Alle sitter og tror Blu-Ray er et Sony-format. Hvor har dere det fra? Sony er en av mange som står bak Blu-Ray, likevel er det Sony folk trekker frem som den stygge ulven som pusher "sitt" format.

 

Blu-Ray ble med i PS3 av en grunn: det er neste-generasjons lagringsformat, på lik linje som CD og DVD var det i sin tid.

Lenke til kommentar
Vi venter fremdeles på toy story grafikk på ps2 og xbox, men vi i helvete bryr seg. Jeg bryr meg om hvordan konsollene er nå, hvilke spill som finnes til den, hvilke spill som kommer og også potensiale i konsollen.

8059534[/snapback]

 

På tide å se Toy Story en gang til:-)

 

Syntes vi egentlig har gått forbi Toy Story jeg da...

Nå ja, men han snakket om PS2 og Xbox.

Lenke til kommentar
det er to store forskjeller på situasjonen nå og situasjonen ved lansering av PS1 og PS2. For det første kostet ingen av de konsollene minst femti prosent mer enn konkurrentene på grunn av valget av lagringsmedium

 

Mer-prisen på Blu-Ray drevet er beregnet til $125 minus prisen for et DVD-drev ($40?) i kostpris.

 

og for det annet var ikke Sony involvert i noen formatkrig på de tidspunktene - de (og forbrukerne) hadde bare ett "fremtidsformat" å forholde seg til.

 

Men greit, jeg har lyst på Blu-ray-spiller jeg, så det er ikke det...

8060869[/snapback]

 

Alle sitter og tror Blu-Ray er et Sony-format. Hvor har dere det fra? Sony er en av mange som står bak Blu-Ray, likevel er det Sony folk trekker frem som den stygge ulven som pusher "sitt" format.

 

Blu-Ray ble med i PS3 av en grunn: det er neste-generasjons lagringsformat, på lik linje som CD og DVD var det i sin tid.

8061064[/snapback]

Fortsatt OT: Mener bestemt at Sony har trukket frem Blu-Ray-funksjonaliteten som noe som rettferdiggjør den høye prisen, men for all del, fillerist meg gjerne hvis jeg skulle ta feil! :dontgetit:

 

Hvis det IKKE er Blu-Ray som gjør den så dyr, så gjør ikke det saken noe bedre rent prismessig. For SÅ vanvittig mye bedre enn f.eks. 360 kan den vel neppe være med tanke på ytelse.

 

Til brukermoderator: temaet i denne tråden er vel egentlig ferdigdiskutert, ser det ut til...

Lenke til kommentar

Jesss! :w00t: Da blir det kanskje rumble allikevel? Kontrollen har alltid virket som det største minuset for meg når det gjelder PS3, spesielt pga mangelen på rumble.

 

Syns det er merkelig å begynne å fokusere på at Sony er så teite istedet for bare å være glad for at det kanskje blir rumble. :hmm:

Lenke til kommentar

Dette blir jo egentlig for dumt da. Dette kunne de ha ordnet FØR de lanserte PS3. Er jo forbanna kjipt for de som bare sitter med six-axis kontrollen sin da og lurer på hvorfor fikk ikke jeg rumble :hrm:

 

Men vi har vel alle lært å ta oppgraderinger med et smil :yes:

 

Rumble er jo et must da, så er jo flott at de har fått det med seg nå. Men sa de ikke også at de ikke kunne være i samme kontroll da :p

Endret av disabled
Lenke til kommentar
Syns det er merkelig å begynne å fokusere på at Sony er så teite istedet for bare å være glad for at det kanskje blir rumble. hmm.gif

*

 

 

HELT enig..!

 

Ja.. det er ikke så mange her som klager over at microsoft mente 1080 var unødvendig, men så inkluderte de det likevel. I hvertfall så godt de kunne.

 

åååååå ms er lite teite da. Og Nintendo .. de skal putte dvd avspilling i wii'en.. da er de teite også.

 

Så vi sitter med 3 teite selskaper som lager dust hardware som vi bruker våre hard earned money på. jaja.. hvem er teite egentlig? :p

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...