Gå til innhold

Nytt brukerstyrt modereringssystem


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Uhm.. Hvorfor har ikke je sånn rullegardin? Har ingen advarsler på prosentene, men en mod har lagt inn et notat, liksom.. :S

 

Noe jeg ikke har fått med meg? :p

8056652[/snapback]

 

Fosøk å endre skin så ordner det seg nok for deg og lille venn :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@PencilCase,

 

Virker først som at du fisker etter en reaskjon etter en "meningsløs"* stasi-innlegg. Ingen kommenterer den og diskusjonen går videre. Så kommer du med et nytt "meningsløst" stazi-innlegg men ingen respons. Du poster et tredje "meningsløst" innlegg og til slutt kommer det en kommentar på det du skriver. kommer det et innlegg med reelt mening iht. emnet. Hvorfor ikke bare skrive dette med en gang istedenfor å innlede dette med "meningsløse" innlegg?

 

* "meningsløs" = du har sikkert en mening med det men jeg ser ikke meningen.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
@PencilCase,

 

Virker først som at du fisker etter en reaskjon etter en "meningsløs"* stasi-innlegg. Ingen kommenterer den og diskusjonen går videre. Så kommer du med et nytt "meningsløst" stazi-innlegg men ingen respons. Du poster et tredje "meningsløst" innlegg og til slutt kommer det en kommentar på det du skriver. kommer det et innlegg med reelt mening iht. emnet. Hvorfor ikke bare skrive dette med en gang istedenfor å innlede dette med "meningsløse" innlegg?

 

* "meningsløs" = du har sikkert en mening med det men jeg ser ikke meningen.

8056743[/snapback]

 

Hva er det som er "vanskelig" for deg?

Lenke til kommentar
Uhm.. Hvorfor har ikke je sånn rullegardin? Har ingen advarsler på prosentene, men en mod har lagt inn et notat, liksom.. :S

 

Noe jeg ikke har fått med meg? :p

8056652[/snapback]

Alle som ikke har fått advarseler eller som har holdt seg på matta lenge nok til at sine advarsler har automatisk sunket over tid kan aktivere denne funksjonen ved å klikke på linken her. Har du gjort det?

Lenke til kommentar

Jeg er veldig spent på dette systemet. Først og fremst tror jeg det rammer trollerne. Vi har vært plaget av at enkeltpersoner så og si har ødelagt hele kategorier og med et slikt system som dette vil trolleinnlegg fortere bli skjult for kontroll. Det er også en riktig vei å gå med tanke på personvern. Vi har opplevd at bilder o.l. som absolutt ikke har noe her å gjøre av diverse lovmessige grunner har blitt liggende alt for lenge før en moderator kommer til og får det fjernet.

 

Fungerer dette så vil det bli tøffere for trollere, det vil lettere sikre brukerne og det vil medføre en raskere og mer effektiv moderering. Dette er et godt tiltak for å forhindre hva enkelte sterke krefter prøver å presse på innen politikken - At alle innlegg på debattforum skal forhåndsgodkjennes.

 

Men det er jo avhengig av at systemet blir brukt og brukt riktig. De som bruker det feil vil bli ekskludert fra å bruke det. Noe som egentlig er greit nok, så slipper vi at alt for mange innlegg som har livets rett midlertidig blir skjult.

 

Nå har allerede Goodwins law gjort inntog i denne diskusjonen (er jo bare typpisk), men vi skal nå gjøre det som gjøres kan for at slike sammenligninger faller på sin egen urimelighet. Noe jeg også tror det vil.

 

Men dette er nå "work in progress", så vi får se hva resultatet blir og om det har noen effekt i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar

Jeg tillater meg å stille spørsmålet som mange før meg har spurt, men ingen har fått svar på (hvis jeg ikke tar feil):

 

Hvilken virkning har de positive karakterene? Jeg legger også til min egen vri av dette spørsmålet: Er det negativt å gi mange positive karakterer?

 

Nevner også at dette spørsmålet heller ikke er besvart.

 

Takk for at dere gir oss sjansen til å være med på dette :)

Lenke til kommentar

Jeg "modererte" akkurat Dottens innlegg ved å gi det et velskrevet-stempel:

*Velskrevet innlegg av dotten*

8057556[/snapback]

 

Men det er en liten bug. Dottens innlegg lå på side tre, mens da jeg trykte på ok-boksen, blei jeg sendt til begynnelsen av tråden (dvs side 1 :p). Mulig å fikse det slik at jeg kommer tilbake til samme side (eller aller helst samme innlegg) når jeg trykker ok?

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Det er et av flere spørsmål som vi venter å få svar på. Er utrolig irriterende hvis man f. eks driver og leser en tråd, og vil gi flere innlegg et stempel etter hvert som man leser seg ut i tråden. Ikke at det er vanskelig å trykke tilbake, men regner med det er en enkel sak å få til.

Lenke til kommentar
Hva med å korte ned på antall svaralternativer på "Bra!"-valgene og legge til "Trolling" på de negative?

8057996[/snapback]

Støtter denne. Nå er det jo bare alternativer som bryter reglene som er tatt med. Trolling og lignende (unødvendig post, for eksempel) burde være med i listen.

Lenke til kommentar
Uhm.. Hvorfor har ikke je sånn rullegardin? Har ingen advarsler på prosentene, men en mod har lagt inn et notat, liksom.. :S

 

Noe jeg ikke har fått med meg? :p

8056652[/snapback]

Alle som ikke har fått advarseler eller som har holdt seg på matta lenge nok til at sine advarsler har automatisk sunket over tid kan aktivere denne funksjonen ved å klikke på linken her. Har du gjort det?

8057098[/snapback]

Hadde ikke det nei.. xD

 

Men nå funka det.. Takk :)

Lenke til kommentar
Dette er en god ide, men jeg er redd for at det ikke funker.

Hva skjer om det blir en stor diskusjon mellom to brukere, der han ene oppfatter den andre brukeren som en idiot og merker han negativ? Rett aa slett fordi han mener at den andre brukeren har noen idiotiske meninger?

Hva skal dere gjoere for aa forhindre det?

8054060[/snapback]

 

Systemet tar seg av dette ved å sjekke utfallet av det som eventuelt blir suspendert. Om noen går i krig og missbruker systemet vil det avvise brukeren.

 

Jeg har en teori om at de skal brukes til å finne interessante innlegg eller tråder for så å poste det på forumsportalen i form av "artikler" :)

8054656[/snapback]

 

Ikke helt, men det er en god ide :)

 

Pokker jeg har advarsel. =/ Meen, kan de som har skrevet innlegget se hvilke "karakterer" man evt. har fått?

8055165[/snapback]

 

Nei. Moderatorene ser heller ikke hvem som har gitt hva eller helt konkret hva som er gitt bortsett fra at en post eventuelt er suspendert og at det krever en handling på den posten.

Lenke til kommentar
Hva vil det si at vi mister denne muligheten hvis vi får en post slettet? Har det noe å si hvorfor posten ble slettet?

8056791[/snapback]

 

Det har ingen ting å si hva grunnen var. Pr. NÅ fungerer det slik at får du slettet en post så mister du rettigheten.

 

Dere skal derimot ikke se bort i fra at det kommer en endring på dette ved månedsskiftet om det viser seg at det er for strengt.

 

Ikke legg alt for mye i om dere har den eller ikke pr. nå. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...