Gå til innhold

Nytt brukerstyrt modereringssystem


Anbefalte innlegg

Tror det ofte skrives egne kontrakter med skolen. Googlet litt og fant bl.a. dette:

 

Studentene har opphavsrett til oppgavene. Høgskolen kan fritt benytte oppgavene i undervisning og forskning. For oppgaver som kan gi opphavsrettslige interessekonflikter skal opphavs- og bruksrettigheter avtales skriftlig mellom student og oppdragsgiver før arbeidet påbegynnes. Oppdragsgiver kan begrense andre parters adgang til kommersiell utnyttelse av resultatene.

 

Så vidt jeg forstår det har studenten vanligvis normalt opphavsrett, men i noen tilfeller begrenses dette o.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bossmopp: Så lenge du skriver oppgaven egenhendig uten å basere deg på nettartikler og annet men fra hodet så har du opphavsretten selv om du innleverer oppgaven din.

 

Hvis jeg tar et bilde av fuglen min og legger det ut på nettet og 1000 folk laster det ned da kan ikke jeg akkurat saksøke de for piratkopiering...

9104691[/snapback]

 

Joda, DET stemmer nok. Men siden det er en master dissertation har jeg i utgangspunktet ikke lov til å si en dritt med mindre jeg kan referere til eksisterende forskning og metoder og de må det refereres til, da fra Journals. Nettartikler er totalt tabu.

 

Jeg VET derimot at det er skolen som "eier" oppgaven min. Det er det ingen tvil om. Det pleier derimot ikke å være noen problemer med å publisere det med mindre man skal publisere noe i tidskrifter, da er det egne regler som gjelder for de aktuelle tidsskriftene.

 

Det blir nok ikke noe problem :)

Endret av bossmop
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...