Gå til innhold

Den Store Arena Tråden


Anbefalte innlegg

Neineinei, LoS og manaburn (mana drain) var ikke hovedpoenget mitt. Hovedpoenget mitt var CC-chain med kill. Felhunter på roguen for å dispelle hotsene/shield fra priesten slik at det er mulig å drepe roguen mellom CloS ved hjelp av fear/spell lock/HoJ/curse of tongues.

 

Dersom du spiller på lav rating kan du komme langt ved å kaste holy light etter 3.5-4 sekunder, og så drikke arenavann rett etterpå. Det setter dårligere spillere helt ut av spill, og dere kan vinne manafighten. Manafight blir mer og mer slitsomt jo høyere opp dere kommer, og derfor er det mer optimalt å få inn CC-chain med kill (avhengig av hva dere møter, selvfølgelig)

 

Jo, skjønte deg... Det eg mente var at det som er det verste for oss er burnen til priesten, og losinga til druiden ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9

Sink nevnte på IRC det med disc/mindflayspecc. Vil det fungere bra med rogue? Har 1400+ heal og 390 resilience.

 

Man får jo 0,5 sec lenger cast på heals, mindre healing og dårligere renew.. Er silence og mindflay verdt det?

 

:Har kun heal gear:

Lenke til kommentar
Sink nevnte på IRC det med disc/mindflayspecc. Vil det fungere bra med rogue? Har 1400+ heal og 390 resilience.

 

Man får jo 0,5 sec lenger cast på heals, mindre healing og dårligere renew.. Er silence og mindflay verdt det?

 

:Har kun heal gear:

Har du noen gang problemer med å holde oppe 2v2 partneren din da? Vist ikke så ville jeg testet det, bare for å prøve å være litt mer aggressiv.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg spiller for tiden i en rogue/lock combo, hvor jeg er roguen. For øyeblikket så ligger vi på 1800 rating, og klarer oss ganske greit. Men jeg lurte bare på om dere har tips til hvordan man skal utspille en god druid?

 

I nagrand arena, la oss si at vi møter et warrior/druid team. Mot dette teamet så vinner vi vanligvis ved å cc'e druiden, og nuke warrioren. Fungerer i de fleste tilfeller. Problemet vårt er hvis druiden dukker opp ved en pillar vi ikke forventet, og klarer derfra å pillarkite locken min. Er det en god druid, så blir ikke cc'en konstant, og warrioren får heals - noe som fører til at warrioren ikke dropper fort nok.

 

Har dere noen gode tips på hvordan vi kan kontrollere kampen mer?

 

Legger ved en armory link

Endret av Snikende-Sofa
Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg spiller for tiden i en rogue/lock combo, hvor jeg er roguen. For øyeblikket så ligger vi på 1800 rating, og klarer oss ganske greit. Men jeg lurte bare på om dere har tips til hvordan man skal utspille en god druid?

 

I nagrand arena, la oss si at vi møter et warrior/druid team. Mot dette teamet så vinner vi vanligvis ved å cc'e druiden, og nuke warrioren. Fungerer i de fleste tilfeller. Problemet vårt er hvis druiden dukker opp ved en pillar vi ikke forventet, og klarer derfra å pillarkite locken min. Er det en god druid, så blir ikke cc'en konstant, og warrioren får heals - noe som fører til at warrioren ikke dropper fort nok.

 

Har dere noen gode tips på hvordan vi kan kontrollere kampen mer?

 

Legger ved en armory link

 

 

Vel visst du lar deg bli kite av druiden så bør du heller skifte Dps til warrior så Druiden må fram og heale. pass og på og styr felhunteren sin spell lock manuelt så du kan bruke den akkurat når druid kjem fram for å heale. Følg deretter opp med ein fear.

 

Og ein fordel om rogue får starta med ein zap på druid så trinket vil bli brukt på det.

Når fear er vekke må rogue vera klar med ein blind og har alt dette gått smoooth så skal warrior snart droppe. Vær gjerne klar med ny fear/death coil etter blinden.

Lenke til kommentar
" Vel visst du lar deg bli kite av druiden så bør du heller skifte Dps til warrior så Druiden må fram og heale. " - Dem skal ikke nuke druiden, bare holde han CC'ed så warrioren ikke får heals, dem har alltid dps på warr'en.

 

Angående problemet deres har jeg ikke peiling.

 

Ja, er jo det eg skriv, for å få til å CC druiden må du få fram druiden. Så å starte med CC på druiden nytter ikkje for han vil bare LOS det.

Så bruk Pet effektivt her og ikkje autocast spell lock.

 

Så start kanskje med å kjøre defansivt til warrioren evt angriper dåke bak pillaren, eller til Roguen din finner druiden.

Lenke til kommentar
Nei, egentlig ikke.. Mot warr har jeg litt, da de ødelegger healingen min.. Tenker jeg skal prøve det til helga. :)

 

Noen som veit hvordan warr/priest fungerer?

 

Så lenge priesten er pro så er det ikkje noko problem.

 

Sida det er 2v2 bør du ha reflective shield, og holde det oppe heile tida.

Kjør og MASSE fake heals heile tida, så warrioren waster bort interuptsa sine mot deg.(m.t på problema dine mot warrior) Etter du fearer følg instantly opp med heals på deg sjølv. pass på å ikkje waste fears når warrior har berserker rage etc.

 

Som priest har eg egentlig ikkje noko problem med warriors, men no ligger eg å ruge på 13.5k Hp selfbuffed, og 500 resillence. Så bare mata på med stam og res, å overleve er viktigast.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg spiller for tiden i en rogue/lock combo, hvor jeg er roguen. For øyeblikket så ligger vi på 1800 rating, og klarer oss ganske greit. Men jeg lurte bare på om dere har tips til hvordan man skal utspille en god druid?

 

I nagrand arena, la oss si at vi møter et warrior/druid team. Mot dette teamet så vinner vi vanligvis ved å cc'e druiden, og nuke warrioren. Fungerer i de fleste tilfeller. Problemet vårt er hvis druiden dukker opp ved en pillar vi ikke forventet, og klarer derfra å pillarkite locken min. Er det en god druid, så blir ikke cc'en konstant, og warrioren får heals - noe som fører til at warrioren ikke dropper fort nok.

 

Har dere noen gode tips på hvordan vi kan kontrollere kampen mer?

 

Legger ved en armory link

 

 

Vel visst du lar deg bli kite av druiden så bør du heller skifte Dps til warrior så Druiden må fram og heale. pass og på og styr felhunteren sin spell lock manuelt så du kan bruke den akkurat når druid kjem fram for å heale. Følg deretter opp med ein fear.

 

Og ein fordel om rogue får starta med ein zap på druid så trinket vil bli brukt på det.

Når fear er vekke må rogue vera klar med ein blind og har alt dette gått smoooth så skal warrior snart droppe. Vær gjerne klar med ny fear/death coil etter blinden.

 

Jeg som rogue går all out på warrioren, og nuken er veldig effektiv til rundt om 30 %. Derfra så popper warrioren shield, noe som reduserer damagen min betraktelig. Druiden er vanskelig å cc fordi han bare hiver opp alle hots han har og dermed så overlever warrioren lenge nok til å droppe oss. Vi har jo tross alt ingen healer, så når vi går ned, så går vi ned.

 

Når det gjelder sap, dette er umulig på en druid da saps kun fungerer på humanoids. En katt eller bear er et beast.

 

Uansett så fant vi løsningen på det. Vi starter på warrior, uten å poppe noen cd's. Kommer druiden tidlig, så locker vi han helt ned med stuns/fear/death coil mens vi nuker all out. Kommer druiden sent, så kan vi følge gammel taktikk ved å nuke warrior og cc'e druid.

 

Kom til 1934 idag, men siden vi spiller kl 5 om morningen så er det kun et team å spille mot. Begge motstanderne hadde 4/5 brutal og vengeful skuldre + våpen. De lå 200-300 rating under oss, så det svei å tape mot dem for å si det sånn :\ Ble farma ned til 1866 før vi bestemte oss for å stoppe. Faen så nærme vengeful shoulders :|

 

EDIT: Vi klarte også å vinne 0 rating i kveld forresten :D

Endret av Snikende-Sofa
Lenke til kommentar

Er problemet at druiden dør? Prehot! Husk at druiden kan løpe bak en pillar og prehotte seg selv med regrowth, rejuv, lifebloom før dere starter, siden det aldri er fare for at en fiendtlig rogue får sappa druiden/starte på druiden.

 

Tror jeg ville sappet warlocken og gått for warrioren om de sto ved siden av hverandre. poppe evasion, ghostly strike og vende ansiktet mot han. Problemet om man går på warlocks, er at motstanderens meleeklasse kan løpe bak roguens rygg, og DPSe hardt. Hver imp hamstring/mace stun/intercept stun, får warlocken stukket av, og bruker så fear/drain life. Går du derfor på warrioren, får du brukt hele din avoidance, og med 2 evasions burde mesteparten av jobben være gjort. Får dere opp MF+IS er 20% av HPen borte bare fra det. Vanish/wotf fears, bruk CloS om du er fully dotted.

 

Eventuelt kan du sappe warlocken, druiden kan roote warrioren mens det skjer, og så går dere på warlocken. Får felhunteren inn en tidlig spell lock på den rooten, vil det ikke ha noen effekt, siden warlocken er sappa uansett.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Det er det vi prøver å gjøre (Bortsett fra at gnome warriors er jævlig sleipe, harde å roote). Holder han nede så lenge jeg kan, men PSV detter skummelt lavt av locken alene.

 

Problemet med healing på meg (rogue) er om det blir noen skummelt heldige macestuns, for da går min mitigation mot warrioren til helvete.

 

Men jeg skal slappe han og få han til å prehotte -mye- mer.

Lenke til kommentar

Sitter og leker meg litt på PTR nå med mine fattige 1015 spellpower, ser ganske greit ut for Moonkin sin del: (WoT inc.)

 

Thorns: 168damage per hit UNBUFFED, legg til Earth & Moon (13%) og Owlkin Frenzy (10%) så snakker vi altså ticks på 208... - hver gang noen dasker på deg...

Wrath: 1300/2600 unbuffed, 1800/3600 buffed) - Eclipse, Earth & Moon og Owlkin Frenzy.

Starfire: 2500/5000 unbuffed, 3100/6200 buffed) - Earth & Moon og Owlkin Frenzy.

Treants: 4-500 damage noncrit, opptil 1000dmg crits mot Clefthoofs. Hendig petbar btw.

Moonfire: 550/1100 damage burst m/320 ticks unbuffed, 650/1300 damage m/ 400 ticks buffed.

Insect Swarm: 320damage unbuffed, opptil 400damage buffed.

Starfall: Hva er innervate? OK AoE også.

Hurricane: 500dmg untalented og unbuffed, kan vel få ticks oppimot 900-1000 om man setter det opp.

Typhoon: Hvis poenget med den er knockback, så må den ha lengre knockback, akkurat nå funker den kun som interrupt som gjør damage mot healers som er avhengig av å stå stille. 1000/2000damage forresten, ikke så ille.)

 

Edit: Er 3% mer å hente på Wrath gjennom Improved Insect Swarm. Dette er også uten Improved Moonfire (10% dmg) og uten Genesis (5% på Insect Swarm og Moonfire ticks.)

Endret av PSV
Lenke til kommentar
Restokin/Warrior vs. Hunter/Druid?

 

Jeg blir deprimert.

 

Er de gode nok er det nesten ingenting du kan gjøre. De har alltid muligheten til å sette opp nok CC til å summone et nytt pet og druiden går aldri oom. Eneste muligheten jeg ser er en lucky chain med macestun og hard assist fra druiden din på deres druid. Men det er en skikkelig counter comp for dere.

Lenke til kommentar

Som restokin/rogue kan dere godt drepe pet med CC-chains, og så holde dere på hunteren.

 

Som warr/restokin blir det litt annerledes. Dere tjener ikke særlig på å drepe pettet, og burde heller satse på player-kill mesteparten av tida.

 

Hardt press, well timed cyclones for å fjerne 3x lifebloom, well timed cyclones når druiden/hunteren er på vei til å stikke av. Sjekk nedtellingen på Proximo, og fyr av Wrath (starfire om pettet er nede) slik at den treffer akkurat når cyclonen er over. (Dette avsnittet fungerer i grunn godt mot alle druid/dps-teams). Spar trinkets og CDs slik at alle er oppe samtidig. Da tenker jeg på druid/warr trinket, deathwish, intimidating shout.

 

Moonkin form + autoattack pet (gjerne med feral staff) om du begynner å slite manawise, og ellers burde innervate-spirit staff holde manaen høyt oppe.

 

Det som er så j... frustrerende er når dere har en god kill-mulighet, og så får druiden en silencing shot-silence i trynet mens han prøver å burste eller CCe. Blir litt sint bare av å tenke på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...