Gå til innhold

Den Store Arena Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger litt småtips angående 2v2 teamet mitt som består av Roguen min og en RetPala. Vi sliter rett og slett med å få ting til å sitte. Vi kan vinne flere kamper på rad, men så taper vi like mange etterpå, mot teams vi slo tidligere. Sliter spesielt mot Resto Shaman-teams med warrior/annen random dps. Shamanens heals er så kjappe at vi ikke rekker å få han ned før warrioren får en av oss ned. Noen som kan gi litt tips angående nettop det? Og hva skal jeg gjøre når vi møter Rogue/random? Holde roguen på avstand, i en slags 1on1 kamp, og satse på at jeg er mer skilled enn han?

 

Om jeg har forstått hensikten med et slikt settup (Rogue-RetPala) skal vi rett og slett nuke en av motstanderene raskest mulig, for så å ta nestemann hvis alt går som det skal?

 

Litt N00bish spørsmål, i know.. må bare vite det=)

Lenke til kommentar

Nei, det handler ikke om å nuke ned så fort som mulig.

Har sett mange idioter som kjører på med alle cooldowns med en gang, og de blir eid av Nature's Swiftness.

 

Skilla folk derimot, venter til cooldowns og trinket er brukt, og kjører cc chain på en av motstanderene(ofte healer) og dreper den andre.

 

Med repentance, HoJ, blind og sap skal dere klare å drepe motstanderen lett. Pass dog på at trinket er på cd.

 

Dere må passe på å ta imot minst mulig damage før dette skjer. Siden dere er doubledps. Men paladinen kan jo bubbleheale, så det skulle gå fint.

Lenke til kommentar
Nei, det handler ikke om å nuke ned så fort som mulig.

Har sett mange idioter som kjører på med alle cooldowns med en gang, og de blir eid av Nature's Swiftness.

 

Skilla folk derimot, venter til cooldowns og trinket er brukt, og kjører cc chain på en av motstanderene(ofte healer) og dreper den andre.

 

Med repentance, HoJ, blind og sap skal dere klare å drepe motstanderen lett. Pass dog på at trinket er på cd.

 

Dere må passe på å ta imot minst mulig damage før dette skjer. Siden dere er doubledps. Men paladinen kan jo bubbleheale, så det skulle gå fint.

 

Takk for hjelpen :):) Hvor bra kan egentlig en rogue/retpala-setup komme seg opp i rating egentlig? I forhold til hvis vi byttet ut palaen med alten hans som er feral druid? Tatt i bedraktning at den har like bra pvp-gear som palan?

Lenke til kommentar
Nei, det handler ikke om å nuke ned så fort som mulig.

Har sett mange idioter som kjører på med alle cooldowns med en gang, og de blir eid av Nature's Swiftness.

 

Skilla folk derimot, venter til cooldowns og trinket er brukt, og kjører cc chain på en av motstanderene(ofte healer) og dreper den andre.

 

Med repentance, HoJ, blind og sap skal dere klare å drepe motstanderen lett. Pass dog på at trinket er på cd.

 

Dere må passe på å ta imot minst mulig damage før dette skjer. Siden dere er doubledps. Men paladinen kan jo bubbleheale, så det skulle gå fint.

 

Takk for hjelpen :):) Hvor bra kan egentlig en rogue/retpala-setup komme seg opp i rating egentlig? I forhold til hvis vi byttet ut palaen med alten hans som er feral druid? Tatt i bedraktning at den har like bra pvp-gear som palan?

 

 

Google Mobywan og/eller stgeorge...

Lenke til kommentar
Hadde vært bedre om du hadde skrevet de faktiske matchupene du lurte på, istedenfor at de som vil hjelpe skriver ned alle de mulige 2v2-kombinasjonene i spillet.

 

Ja, men skreiv jo at jeg lurer på sider hvor du kan finne matchups. Trenger hjelp med mange kombinasjoner, så derfor tenkte jeg det ville være lurest om det var noen som visste om en side. Er jo nesten matchups for alle combos på arenajunkies, men ikke akkurat lock /pally.

Lenke til kommentar
Si de dere sliter mest med, så kan nok noen hjelpe, skal du se.

Vel, har hatt en del problemer med priest og rogue, og warrior og druid. Grunnen er vel hovedsaklig at jeg ikke må bli mana burna mens jeg (pala), må holde locken oppe. Roguen hindrer ganske enkelt warlocken i å kontrollere priesten/evt damage han. Ellers er alle innspill nyttige. Priest generelt er ett problem, LOS-e dem, men også samtidig heale..

Endret av Game Master
Lenke til kommentar

Kan da prøve å gi noen tips jeg da:

 

Warrior/Druid: Jeg spiller denne compen og jeg kan ikke huske noe tap for oss mot Paladin/Warlock, men kan likevel prøve å gi noen tips som vi gjerne ser helst ikke skjer:

 

- Summon Voidwalker så snart du vet det er Warrior/Druid, dette gjør at den må drepes minst 2 ganger.

- Det er veldig viktig å holde Voidwalker oppe for alt det er verdt, dør denne taper dere mest sannsynlig.

- Hovedidéen er å få druiden tom for mana, drain når det er mulig, og få paladinen til å drinkbugge amtap.

Lenke til kommentar

Mot priest/rogue setter du felhuntern på roguen. Viktig å holde felhuntern i live. Løper priesten etter palaen (for å feare) slenger du opp CoEx, prøver han å heale roguen slenger du på CoT. Drep roguen mellom CloS. Krever god CC-chain.

 

Fear rogue+mana drain kan være bra i perioder, men hovedfokuset er å jakte på kill før noen er oom, det som skaper mest press også.

 

 

Ville gjort noe lignende mot Warr/Druid. VW på druid, DPS begge etter beste evne. Kill kan komme etter CC-chain (HoJ+fear+Spell Lock silence, eller Spell Lock Nature school, HoJ+Fear).

 

Bruk BoP enten offensivt, for å score en kill når noen går lavt, eller dersom druiden er et stykke unna og/eller har trinket på CD. BoP warlock, (fear druid om det er kjapt dersom trinket er oppe), HoJ, resummon pet.

 

Og ja, begge matchupene er mer slitsomme enn det høres ut i tonen min :p. Mot priest/rogue er det utrolig kjedelig med høy % cheat death, pain suppression og CloS, og et ork å holde felhuntern i live. Mot druidteams er det den evinnelige LoSinga, blandet med billige hots.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Neineinei, LoS og manaburn (mana drain) var ikke hovedpoenget mitt. Hovedpoenget mitt var CC-chain med kill. Felhunter på roguen for å dispelle hotsene/shield fra priesten slik at det er mulig å drepe roguen mellom CloS ved hjelp av fear/spell lock/HoJ/curse of tongues.

 

Dersom du spiller på lav rating kan du komme langt ved å kaste holy light etter 3.5-4 sekunder, og så drikke arenavann rett etterpå. Det setter dårligere spillere helt ut av spill, og dere kan vinne manafighten. Manafight blir mer og mer slitsomt jo høyere opp dere kommer, og derfor er det mer optimalt å få inn CC-chain med kill (avhengig av hva dere møter, selvfølgelig)

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...