Gå til innhold

Krever rimeligere Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husk at ingen tvinger dere til å kjøpe Vista i det hele tatt eller Ultimate.

De som synes det er dyrt kan jo nøye seg med Windows XP eller så har du jo Linux som ikke koster noen ting. :)

8035369[/snapback]

Feil! Ingen blir fysisk tvunget til det, men ettersom majoriteten i dag (ca 90-95% av brukerne) bruker Windows og er kjent med Windows så blir man allikevel mer eller mindre tvunget til å bruke det.

Dette vet Microsoft godt og det er dermed ganske griskt å kreve en slik sum for OSet...

8035460[/snapback]

Windows XP kan fint brukes i flere år til så ingen tvinger noen til å oppgradere.

8035525[/snapback]

Ikke hvis du har lyst til å spille dx10 titlene som kommer etterhvert :hrm:

Lenke til kommentar
Husk at ingen tvinger dere til å kjøpe Vista i det hele tatt eller Ultimate.

De som synes det er dyrt kan jo nøye seg med Windows XP eller så har du jo Linux som ikke koster noen ting. :)

8035369[/snapback]

Feil! Ingen blir fysisk tvunget til det, men ettersom majoriteten i dag (ca 90-95% av brukerne) bruker Windows og er kjent med Windows så blir man allikevel mer eller mindre tvunget til å bruke det.

Dette vet Microsoft godt og det er dermed ganske griskt å kreve en slik sum for OSet...

8035460[/snapback]

Windows XP kan fint brukes i flere år til så ingen tvinger noen til å oppgradere.

8035525[/snapback]

Ikke hvis du har lyst til å spille dx10 titlene som kommer etterhvert :hrm:

8035726[/snapback]

Nei, men hvis ikke jeg er helt på jordet trenger du ikke da Ultimate for å få støtte for dx10 akkurat... du kan vel da greie det med en oppgradering til Home Premium til under tusenlappen inkl. frakt. ;)

Lenke til kommentar
Husk at ingen tvinger dere til å kjøpe Vista i det hele tatt eller Ultimate.

De som synes det er dyrt kan jo nøye seg med Windows XP eller så har du jo Linux som ikke koster noen ting. :)

8035369[/snapback]

Feil! Ingen blir fysisk tvunget til det, men ettersom majoriteten i dag (ca 90-95% av brukerne) bruker Windows og er kjent med Windows så blir man allikevel mer eller mindre tvunget til å bruke det.

Dette vet Microsoft godt og det er dermed ganske griskt å kreve en slik sum for OSet...

8035460[/snapback]

Windows XP kan fint brukes i flere år til så ingen tvinger noen til å oppgradere.

8035525[/snapback]

Ikke hvis du har lyst til å spille dx10 titlene som kommer etterhvert :hrm:

8035726[/snapback]

Nei, men hvis ikke jeg er helt på jordet trenger du ikke da Ultimate for å få støtte for dx10 akkurat... du kan vel da greie det med en oppgradering til Home Premium til under tusenlappen inkl. frakt. ;)

8035738[/snapback]

Det har du rett i. Men det er sure penger alikevel :p I hvert fall for meg som er meget fornøyd med xp. Jeg kommer til å vente så lenge jeg kan før jeg er "nødt" til å gå til innkjøp av vista ;)

Lenke til kommentar

Dessverre har M$ monopol i operativsystem-markedet og kan ta den prisen de vil ha (Linux er utelukket for de som også vil bruke PC'n til spill).

 

M$ skulle hatt en billig-versjon strippet for alle ekstraprogrammer (IE7, Moviemaker, backup, paint, mediaplayer, write osv osv) slik at brukerene kunne valgt noen gratis-alternativer her. Men vi blir tvunget til å kjøpe dette fordi det ligger i Vista.

 

Prisingen til M$ medfører at flere kjører piratversjoner.

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Hum... skjønner ikke folk som bruker hackede utgaver av feks operativsystem eller antivirus... hva er 4000 ? 4 turer på byen ? en krone hos tannlegen ?

Hadde skjønt at folk søyt hvis gjennomsnittslønna hadde vært 30000 eller under i året , men selv studenter har råd til å betale for det :)

Lenke til kommentar
Hum... skjønner ikke folk som bruker hackede utgaver av feks operativsystem eller antivirus...  hva er 4000 ?  4 turer på byen ?  en krone hos tannlegen ?

Hadde skjønt at folk søyt hvis gjennomsnittslønna  hadde vært 30000 eller under i året , men selv studenter har råd til å betale for det :)

8035942[/snapback]

 

 

Mulig at ikke alle har like god råd som deg da....For min del så går det på prinsippet om og legge igjen over 4000,- nkr for et OS....Hadde prisen ligget på ca 1500,- nkr så skulle jeg kanskje ha vurdert og kjøpt en original verson..

 

btw...Velkommen til forumet...

Lenke til kommentar

4.000 kr. er mye for et OS, ingen som ikke sier det, men når man brenner at hele stipendet sitt på byturer, kafé-besøk også liknende så kan man ikke klage på et dyrt OS... hvor mange går ikke bare og venter på at pengene skal komme inn på konto før de drar til byen og bruker flere tusen?

OS er jo det grunnleggende i en datamaskin og i forhold til hvor mye man bruker det så er ikke prisen så fryktelig ille.

 

Znoken: Du får Vista til 1.500 kr...

Lenke til kommentar

Denne tråden viser jo hvor genialt det er av MS å tilby ulike varianter av OS'et.

 

Jeg tror at 4 av 5 som absolutt måååå ha Ultimate hadde klart seg fint med f.eks. Premium (til omtrent halvparten av prisen) istedet. Hvor mange som klager over prisen på Ultimate i denne tråden vet egentlig hva forskjellen er - og har behov for det Ultimate tilbyr over Premium? Veldig få virker det som.

 

Jeg regner meg selv som godt over gjennomsnittet datainteressert og kommer til å klare meg lenge med Premium.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Nei, men hvis ikke jeg er helt på jordet trenger du ikke da Ultimate for å få støtte for dx10 akkurat... du kan vel da greie det med en oppgradering til Home Premium til under tusenlappen inkl. frakt. ;)

8035738[/snapback]

Det er mange på forumet som har blitt skuffet eller forbannet når de finner ut hvor mye OEM-versjonene og til dels oppgraderingsversjonene setter de tilbake. Mange vil ikke finne seg i de dårlige vilkårene og må dermed ut med rundt 2500 kr for Premium-utgaven.

Lenke til kommentar
4.000 kr. er mye for et OS, ingen som ikke sier det, men når man brenner at hele stipendet sitt på byturer, kafé-besøk også liknende så kan man ikke klage på et dyrt OS... hvor mange går ikke bare og venter på at pengene skal komme inn på konto før de drar til byen og bruker flere tusen?

OS er jo det grunnleggende i en datamaskin og i forhold til hvor mye man bruker det så er ikke prisen så fryktelig ille.

 

Znoken: Du får Vista til 1.500 kr...

8035999[/snapback]

 

Er vel ikke vårt problem at du bruker pengene dine på tull?

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mange som er klar over det, men prisforskjellen mellom USA og Europa kan være mye større på andre ting. Et eksempel er musikk-instrumenter hvor prisen i Europa ligger kanskje 50 til 100 prosent over prisene i USA. Nettbutikker der har ikke lov å selge utenfor USA og Canada. Dermed kan de melke europeiske kunder for å konkurrere på et mer presset amerikansk marked. Kan ikke skjønne at det er tillatt.

 

Vi ser de samme forskjellene på f.eks. spillkonsoller.

 

Jeg er helt enig i initiativet. Hvorfor skal USA jevnt over ha lavere priser som Europa skal "betale for" ?

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å reinstallere hver 120 dag ca.
Over 4000kr ble for mye. Det er bare retail ultimate som er aktuellt, pga. diverse (latterlige) nedgraderinger de andre versjonene har.
Har ikke brukt noen av de ekstra programmene tough....

Hvis disse folka skal komme noen vei, så må de heller få folk til IKKE å kjøpe noenting fra MS...

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Vet ikke hvor mange som er klar over det, men prisforskjellen mellom USA og Europa kan være mye større på andre ting. Et eksempel er musikk-instrumenter hvor prisen i Europa ligger kanskje 50 til 100 prosent over prisene i USA. Nettbutikker der har ikke lov å selge utenfor USA og Canada. Dermed kan de melke europeiske kunder for å konkurrere på et mer presset amerikansk marked. Kan ikke skjønne at det er tillatt.

 

Vi ser de samme forskjellene på f.eks. spillkonsoller.

 

Jeg er helt enig i initiativet. Hvorfor skal USA jevnt over ha lavere priser som Europa skal "betale for" ?

8036266[/snapback]

Hvilke latterlige nedgraderinger snakker du om? Det er bare bullshit, premium er ingen ulempe. En privat bruker har ikke bruk for domene, kryptering, bitlocker, avanserte bedriftnettverks programmer eller redigere polices/brukerrettigheter. Premium har mer en nok for de fleste, vil du ha det nevnte over så må du enten punge ut de ekstra tusenlappene eller gå for en oem versjon med de begrensninger det gir!

 

Kjører selv Vista home premium og er fornøyd med det.

Lenke til kommentar

OEM versjon er helt uaktuellt, og jeg kommer på ingen måte støtte oppunder så dårlige lisens avtaler. Kostet det 1-2 kr kanskje...

Hvorfor spør du om hvilke "latterlige nedgraderinger" det er for MIN del, når DU har bestemmt deg for at det ikke er det? Ultimate er den eneste versjonen som støtter 2x CPU. Nettop, jeg har ikke bruk for 90% av det ekstra mølet... skrev jo det. 1024 begrensingen i basic er like ¤#%&

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk IKKE det er dyrt. Det finnes så vidt jeg vet ingen over og ingen ved siden av Ultimate på OS-siden her i verden. Dette er et produkt du gjerne tar med deg fra PC til PC etterhvert som man oppgraderer/kjøper nye ... i motsetning til enkelte komponenter i PC'ene deres ... som koster 3999,- som blir skrotet etter ett par år!

 

:D

Lenke til kommentar
Vet ikke hvor mange som er klar over det, men prisforskjellen mellom USA og Europa kan være mye større på andre ting. Et eksempel er musikk-instrumenter hvor prisen i Europa ligger kanskje 50 til 100 prosent over prisene i USA. Nettbutikker der har ikke lov å selge utenfor USA og Canada. Dermed kan de melke europeiske kunder for å konkurrere på et mer presset amerikansk marked. Kan ikke skjønne at det er tillatt.

 

Vi ser de samme forskjellene på f.eks. spillkonsoller.

 

Jeg er helt enig i initiativet. Hvorfor skal USA jevnt over ha lavere priser som Europa skal "betale for" ?

8036266[/snapback]

Det er jo derfor en del kjøper ting i USA og får det sendt til magnum sin adresse i USA som sender det videre til Norge og selv etter frakt, moms og tollavgift sparer en penger i forhold til å kjøpe det i Norge. Jeg gjorde nettopp et raskt estimat at jeg kunne spare over 1000 kroner eller mer på å kjøpe vista ultiamte på denne måten i forhold til å kjøpe det i Norge.

Endret av pertm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...