Gå til innhold

Krever rimeligere Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er bestandig prisen så ille for så mange når det gjelder programmvare og musikk og at dette brukes som et forsvar for å bruke piratkopier, dette samtidig som en vet at folk glatt kjøper feks ny mobil til flere tusen kr og bytter den ut etter kort tid.

prisene er slett ikke så ille etter norsk målestokk og sammenlignet med andre produkter :hmm:

 

Så jo jeg synest faktisk det er relevant å sammenligne prisen også med andre ting en kjøper til PC, en må ha et skjermkort,men ikke til 5000 kr, en må ha en cpu,men ikke de dyreste osv osv,likevel kjøper jo et stort antall dette,ja opptil 2 av de dyreste skjermkortene,menst OSet skal være tilnærmet gratis :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Ikke ulik denne jeg fant på underskrift.no

http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=1209

8037843[/snapback]

 

Det oppropet blir litt feil:

 

Prisen på Microsofts nye operativsystem er altfor høy.

Det går rykter om at Microsoft vil slippe et nytt operativsystem om 2 år, skal vi da bruke 5000 hvert 2 år?

 

Nei, få ned prisen på Windows Vista.

 

Hvem sier at en må bruke 5000 annet hvert år?

Blir det ikke her som med å kjøpe et annet produkt,enten kjøper en det eller om en synest det er for dyrt kjøper en et billigere eller avstår og bruker det en har .

Lenke til kommentar
Hvorfor er bestandig prisen så ille for så mange når det gjelder programmvare og musikk og at dette brukes som et forsvar for å bruke piratkopier, dette samtidig som en vet at folk glatt kjøper feks ny mobil til flere tusen kr og bytter den ut etter kort tid.

prisene er slett ikke så ille etter norsk målestokk og sammenlignet med andre produkter  :hmm:

 

Så jo jeg synest faktisk det er relevant å sammenligne prisen også med andre ting en kjøper til PC, en må ha et skjermkort,men ikke til 5000 kr, en må ha en cpu,men ikke de dyreste osv osv,likevel kjøper jo et stort antall dette,ja opptil 2 av de dyreste skjermkortene,menst OSet skal være tilnærmet gratis  :hmm:

8037830[/snapback]

 

Jeg kjøper ikke mobiler til tusenvis av kroner og bytter de ut etter kort tid. Jeg kjøper ikke de dyreste komponentene. Hvorfor sammenliknes det med dette? Jeg kan spise mat i 3 måneder for 4000, mener du Vista er viktigere enn mat? <- med dette tåplige innspillet prøver jeg å vise hvorfor slike sammenlikninger ikke er noe spesielt relevante. Hvorfor skal man ikke sammenlikne prisen med andre OS? Når du bedømmer om du skal kjøpe en bukse, pplier du å sammenlikne prisen og "funksjonene" mot andre bukser du kan få kjøpt, eller mot en moped?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor er bestandig prisen så ille for så mange når det gjelder programmvare og musikk og at dette brukes som et forsvar for å bruke piratkopier, dette samtidig som en vet at folk glatt kjøper feks ny mobil til flere tusen kr og bytter den ut etter kort tid.

prisene er slett ikke så ille etter norsk målestokk og sammenlignet med andre produkter  :hmm:

 

Så jo jeg synest faktisk det er relevant å sammenligne prisen også med andre ting en kjøper til PC, en må ha et skjermkort,men ikke til 5000 kr, en må ha en cpu,men ikke de dyreste osv osv,likevel kjøper jo et stort antall dette,ja opptil 2 av de dyreste skjermkortene,menst OSet skal være tilnærmet gratis  :hmm:

8037830[/snapback]

 

Jeg kjøper ikke mobiler til tusenvis av kroner og bytter de ut etter kort tid. Jeg kjøper ikke de dyreste komponentene. Hvorfor sammenliknes det med dette? Jeg kan spise mat i 3 måneder for 4000, mener du Vista er viktigere enn mat? <- med dette tåplige innspillet prøver jeg å vise hvorfor slike sammenlikninger ikke er noe spesielt relevante. Hvorfor skal man ikke sammenlikne prisen med andre OS? Når du bedømmer om du skal kjøpe en bukse, pplier du å sammenlikne prisen og "funksjonene" mot andre bukser du kan få kjøpt, eller mot en moped?

 

AtW

8037893[/snapback]

 

Ikke har jeg nevnt deg og ikke har jeg nevnt at vista er viktigere enn mat, så hvorfor du drar den skjønner jeg ikke.

det handler om å kjøpe et produkt til den prisen det har eller å la være om en ikke har råd,det er ingen som tvinger noen til å kjøpe vista.

Skal jeg forlange at BMW halverer prisene på bilene sine fordi de er så dyre og jeg kunne kjøpt mat i 10 år for det den koster :nei:

Hvilke andre os som mathcer Vista skulle vi sammenligne med, det måtte bli XP og da får en ta Prisen XP kostet når den kom ut og så legge til for pris og lønnsvekt,tror du kommer temmelig likt ut da . :hmm:

Hele poenget med å sammenligne med feks andre datakomponenter er at disse er like dyre og vel så det og det finnes billigere alternativer,dette til tross kjøper mange disse uten at en ser underskriftskampanjer av den grunn.

Jeg synest også Vista er dyrt,men det er prisen og da får jeg selv avgjøre om jeg er villig til å betale den eller avstå fra produktet, ingen må ha Vista i dag

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hvorfor er bestandig prisen så ille for så mange når det gjelder programmvare og musikk og at dette brukes som et forsvar for å bruke piratkopier, dette samtidig som en vet at folk glatt kjøper feks ny mobil til flere tusen kr og bytter den ut etter kort tid.

prisene er slett ikke så ille etter norsk målestokk og sammenlignet med andre produkter  :hmm:

 

Så jo jeg synest faktisk det er relevant å sammenligne prisen også med andre ting en kjøper til PC, en må ha et skjermkort,men ikke til 5000 kr, en må ha en cpu,men ikke de dyreste osv osv,likevel kjøper jo et stort antall dette,ja opptil 2 av de dyreste skjermkortene,menst OSet skal være tilnærmet gratis  :hmm:

8037830[/snapback]

 

Jeg kjøper ikke mobiler til tusenvis av kroner og bytter de ut etter kort tid. Jeg kjøper ikke de dyreste komponentene. Hvorfor sammenliknes det med dette? Jeg kan spise mat i 3 måneder for 4000, mener du Vista er viktigere enn mat? <- med dette tåplige innspillet prøver jeg å vise hvorfor slike sammenlikninger ikke er noe spesielt relevante. Hvorfor skal man ikke sammenlikne prisen med andre OS? Når du bedømmer om du skal kjøpe en bukse, pplier du å sammenlikne prisen og "funksjonene" mot andre bukser du kan få kjøpt, eller mot en moped?

 

AtW

8037893[/snapback]

 

Ikke har jeg nevnt deg og ikke har jeg nevnt at vista er viktigere enn mat, så hvorfor du drar den skjønner jeg ikke.

det handler om å kjøpe et produkt til den prisen det har eller å la være om en ikke har råd,det er ingen som tvinger noen til å kjøpe vista.

Skal jeg forlange at BMW halverer prisene på bilene sine fordi de er så dyre og jeg kunne kjøpt mat i 10 år for det den koster :nei:

8037923[/snapback]

 

Nei, istedet bare nevner du eksempler på pengebruk tatt helt ut av lufta, der du ikke aner hvor vanlig det er blant vista-kjøpere (evt potensielle), å bruke penger på slikt. Eksemplet med mat er for å vise hvor galt av sted man kommer når man skal sammenlikne et OSet med alt mulig slags andre ikke-relaterte produkter. (det står tilogmed forklart rett etter eksemplet om du ser etter).

 

Om BMW er vesentlig dyrere en tilsvarende priser, og du kan få tilsend en fra USA til en langt billigere pris (inkludert norske avgifter), så har du all rett til å klage over det. Du kan ikke tvinge BMW til å gjøre noe, men om du vil ha en BMW, så kan du forsøke å henstille de til fornuft.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva er problemet ditt, da?

Skaff deg det gratis alternativet og slutt å klag over at noen OS koster penger.

8037785[/snapback]

 

Vi diskuterer Vistas pris, om du ikke synes det er interessant å diskutere, så er det bare å være meg i et av de utall andre diskusjonene som er her på forumet.

 

AtW

8037812[/snapback]

 

Siden vi diskuterer Vistas pris, så er det urelevant hva gratis alternativer koster. De er nemlig GRATIS.

Grunnen til at dere maser om prisen på Vista er fordi dere sannsynligvis liker Windows bedre enn Linux, eller synes at Vista har de funksjonene som dere vil ha. Da betaler en deretter.

Kan ikke huske at det var så mange som klaget på XP Professionals priser. XP Pro koster fremdeles nærmere 4000 for en retail. Nå har en både Vista Premium og Ultimate å velge imellom Premium har vel flere funksjoner enn det XP Pro hadde, og koster over 1000lappen mindre. Så klager dere på at Ultimate med enda flere funksjoner koster mer, det henger ikke på greip for fem øre!

Lenke til kommentar
Hva er problemet ditt, da?

Skaff deg det gratis alternativet og slutt å klag over at noen OS koster penger.

8037785[/snapback]

 

Vi diskuterer Vistas pris, om du ikke synes det er interessant å diskutere, så er det bare å være meg i et av de utall andre diskusjonene som er her på forumet.

 

AtW

8037812[/snapback]

 

Siden vi diskuterer Vistas pris, så er det urelevant hva gratis alternativer koster. De er nemlig GRATIS.

Grunnen til at dere maser om prisen på Vista er fordi dere sannsynligvis liker Windows bedre enn Linux, eller synes at Vista har de funksjonene som dere vil ha. Da betaler en deretter.

Kan ikke huske at det var så mange som klaget på XP Professionals priser. XP Pro koster fremdeles nærmere 4000 for en retail. Nå har en både Vista Premium og Ultimate å velge imellom Premium har vel flere funksjoner enn det XP Pro hadde, og koster over 1000lappen mindre. Så klager dere på at Ultimate med enda flere funksjoner koster mer, det henger ikke på greip for fem øre!

8037974[/snapback]

 

Når man ser på prisen av et produkt, så er det helt naturlig å sammenlikne den med konkurrentene, det gjøres av alle, i alle bransjer. Å si at det ikke er relevant er en rimlig spesiell holdning.

 

Kanskje XP sine priser var mer fornuftig, og derfor er det flere som klager? Kanskje konkurrentene har et bedre produkt, mens windows har stagnert? Folk forventer framgang. Hvis ikke har jeg en 5 år gammel PC du kan få kjøpe av meg til en billigere pirs enn det den kostet for 5 år siden :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Men nå har det seg sånn at vi andre syns produktet har en for høy pris og da må vi kunne få lov til og gi uttrykk for det uten at det skal bli sammenlignet komponenter til pc, mat etc....Vi er heller ikke interessert i og ha gratisproduktet Linux...Den prisen som det er for Vista Ultimate er alt for høy for de fleste og det må man bare akseptere...Som jeg sa tidligere så hadde kanskje jeg også kjøpt Vista Ultimate for den nette sum av 1500,- nkr ca, som er den eneste utgaven som er interessant for meg...Tror og mener at mange med meg hadde akseptert en tillnærmet pris som det og gått bort fra piratversonene...Jeg kommer ihvertfall til og kjøre pirat så lenge prisen er som den er og det er jeg garantert ikke alene om....

Lenke til kommentar
Hvorfor er bestandig prisen så ille for så mange når det gjelder programmvare og musikk og at dette brukes som et forsvar for å bruke piratkopier, dette samtidig som en vet at folk glatt kjøper feks ny mobil til flere tusen kr og bytter den ut etter kort tid.

prisene er slett ikke så ille etter norsk målestokk og sammenlignet med andre produkter  :hmm:

 

Så jo jeg synest faktisk det er relevant å sammenligne prisen også med andre ting en kjøper til PC, en må ha et skjermkort,men ikke til 5000 kr, en må ha en cpu,men ikke de dyreste osv osv,likevel kjøper jo et stort antall dette,ja opptil 2 av de dyreste skjermkortene,menst OSet skal være tilnærmet gratis  :hmm:

8037830[/snapback]

 

Jeg kjøper ikke mobiler til tusenvis av kroner og bytter de ut etter kort tid. Jeg kjøper ikke de dyreste komponentene. Hvorfor sammenliknes det med dette? Jeg kan spise mat i 3 måneder for 4000, mener du Vista er viktigere enn mat? <- med dette tåplige innspillet prøver jeg å vise hvorfor slike sammenlikninger ikke er noe spesielt relevante. Hvorfor skal man ikke sammenlikne prisen med andre OS? Når du bedømmer om du skal kjøpe en bukse, pplier du å sammenlikne prisen og "funksjonene" mot andre bukser du kan få kjøpt, eller mot en moped?

 

AtW

8037893[/snapback]

 

Ikke har jeg nevnt deg og ikke har jeg nevnt at vista er viktigere enn mat, så hvorfor du drar den skjønner jeg ikke.

det handler om å kjøpe et produkt til den prisen det har eller å la være om en ikke har råd,det er ingen som tvinger noen til å kjøpe vista.

Skal jeg forlange at BMW halverer prisene på bilene sine fordi de er så dyre og jeg kunne kjøpt mat i 10 år for det den koster :nei:

8037923[/snapback]

 

Nei, istedet bare nevner du eksempler på pengebruk tatt helt ut av lufta, der du ikke aner hvor vanlig det er blant vista-kjøpere (evt potensielle), å bruke penger på slikt. Eksemplet med mat er for å vise hvor galt av sted man kommer når man skal sammenlikne et OSet med alt mulig slags andre ikke-relaterte produkter. (det står tilogmed forklart rett etter eksemplet om du ser etter).

 

Om BMW er vesentlig dyrere en tilsvarende priser, og du kan få tilsend en fra USA til en langt billigere pris (inkludert norske avgifter), så har du all rett til å klage over det. Du kan ikke tvinge BMW til å gjøre noe, men om du vil ha en BMW, så kan du forsøke å henstille de til fornuft.

 

AtW

8037971[/snapback]

 

Tja du kaster deg selv inn i debatten og forfekter følgende:

 

Vi diskuterer Vistas pris,

 

Og så er plutselig mat relevant,men ikke andre datakomponenter.

Jeg vil si tvert om fordi jeg betviler at noen er så dumme at de velger bort mat for et annet produkt.

Slik jeg ser det så kjøper en et OS,et grafikkort osv osv av den delen av inntekten man har igjen etter at mat og faste utgifter er betalt, dermed er det høyst relevant å sammenligne,spes nåe en vet at ingen ha Vista.

 

Når man ser på prisen av et produkt, så er det helt naturlig å sammenlikne den med konkurrentene, det gjøres av alle, i alle bransjer. Å si at det ikke er relevant er en rimlig spesiell holdning.

 

Men da har mann et annet reelt produkt å sammenligne med,det har vi ikke her.

Mener du at om jeg begynte å produsere biler gratis så ville alle de andre produsentene gjøre det samme?Neppe .

 

Kanskje XP sine priser var mer fornuftig, og derfor er det flere som klager? Kanskje konkurrentene har et bedre produkt, mens windows har stagnert? Folk forventer framgang. Hvis ikke har jeg en 5 år gammel PC du kan få kjøpe av meg til en billigere pirs enn det den kostet for 5 år siden

 

Mulig at windows har stagnert,men det forhindrer dem ikke fra å sette en pris,de fleste kan lese tester /omtaler ja en har jo til og med kunne prøvd Vista beta gratis i lang tid,dermed skulle folk ha full mulighet til å vurdere produktet før kjøp, i så måte er det mange som har stagnert, at en bil koster det dobbelte av hva den gjorde for 10 år siden gjennspeiler ikke utviklingen,den er på langt nær blitt dobbelt så bra . :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hva er problemet ditt, da?

Skaff deg det gratis alternativet og slutt å klag over at noen OS koster penger.

8037785[/snapback]

 

Vi diskuterer Vistas pris, om du ikke synes det er interessant å diskutere, så er det bare å være meg i et av de utall andre diskusjonene som er her på forumet.

 

AtW

8037812[/snapback]

 

Siden vi diskuterer Vistas pris, så er det urelevant hva gratis alternativer koster. De er nemlig GRATIS.

Grunnen til at dere maser om prisen på Vista er fordi dere sannsynligvis liker Windows bedre enn Linux, eller synes at Vista har de funksjonene som dere vil ha. Da betaler en deretter.

Kan ikke huske at det var så mange som klaget på XP Professionals priser. XP Pro koster fremdeles nærmere 4000 for en retail. Nå har en både Vista Premium og Ultimate å velge imellom Premium har vel flere funksjoner enn det XP Pro hadde, og koster over 1000lappen mindre. Så klager dere på at Ultimate med enda flere funksjoner koster mer, det henger ikke på greip for fem øre!

8037974[/snapback]

 

Når man ser på prisen av et produkt, så er det helt naturlig å sammenlikne den med konkurrentene, det gjøres av alle, i alle bransjer. Å si at det ikke er relevant er en rimlig spesiell holdning.

 

Kanskje XP sine priser var mer fornuftig, og derfor er det flere som klager? Kanskje konkurrentene har et bedre produkt, mens windows har stagnert? Folk forventer framgang. Hvis ikke har jeg en 5 år gammel PC du kan få kjøpe av meg til en billigere pirs enn det den kostet for 5 år siden :)

 

AtW

8037996[/snapback]

 

Hvorfor drar du plutselig inn konkurrentene nå? Istad hadde det ingenting å si hva for utviklingskostnader de forskjellige hadde. Microsoft er avhengige av å tjene penger på produktene sine, siden de er et selskap! Opensource er uavhengige som jobber sammen gratis for å få til et produkt. Dermed ikke sammenlignbart!

Og hvorfor er det så hinsides å diskutere prisen på OS mot HW? Jeg kan spise mat i 5 mnd for prisen av de dyreste skjermkortene! Er skjermkort viktigere enn mat, men OS ikke?

Lenke til kommentar
Hvorfor er bestandig prisen så ille for så mange når det gjelder programmvare og musikk og at dette brukes som et forsvar for å bruke piratkopier, dette samtidig som en vet at folk glatt kjøper feks ny mobil til flere tusen kr og bytter den ut etter kort tid.

prisene er slett ikke så ille etter norsk målestokk og sammenlignet med andre produkter  :hmm:

 

Så jo jeg synest faktisk det er relevant å sammenligne prisen også med andre ting en kjøper til PC, en må ha et skjermkort,men ikke til 5000 kr, en må ha en cpu,men ikke de dyreste osv osv,likevel kjøper jo et stort antall dette,ja opptil 2 av de dyreste skjermkortene,menst OSet skal være tilnærmet gratis  :hmm:

8037830[/snapback]

 

Jeg kjøper ikke mobiler til tusenvis av kroner og bytter de ut etter kort tid. Jeg kjøper ikke de dyreste komponentene. Hvorfor sammenliknes det med dette? Jeg kan spise mat i 3 måneder for 4000, mener du Vista er viktigere enn mat? <- med dette tåplige innspillet prøver jeg å vise hvorfor slike sammenlikninger ikke er noe spesielt relevante. Hvorfor skal man ikke sammenlikne prisen med andre OS? Når du bedømmer om du skal kjøpe en bukse, pplier du å sammenlikne prisen og "funksjonene" mot andre bukser du kan få kjøpt, eller mot en moped?

 

AtW

8037893[/snapback]

 

Ikke har jeg nevnt deg og ikke har jeg nevnt at vista er viktigere enn mat, så hvorfor du drar den skjønner jeg ikke.

det handler om å kjøpe et produkt til den prisen det har eller å la være om en ikke har råd,det er ingen som tvinger noen til å kjøpe vista.

Skal jeg forlange at BMW halverer prisene på bilene sine fordi de er så dyre og jeg kunne kjøpt mat i 10 år for det den koster :nei:

8037923[/snapback]

 

Nei, istedet bare nevner du eksempler på pengebruk tatt helt ut av lufta, der du ikke aner hvor vanlig det er blant vista-kjøpere (evt potensielle), å bruke penger på slikt. Eksemplet med mat er for å vise hvor galt av sted man kommer når man skal sammenlikne et OSet med alt mulig slags andre ikke-relaterte produkter. (det står tilogmed forklart rett etter eksemplet om du ser etter).

 

Om BMW er vesentlig dyrere en tilsvarende priser, og du kan få tilsend en fra USA til en langt billigere pris (inkludert norske avgifter), så har du all rett til å klage over det. Du kan ikke tvinge BMW til å gjøre noe, men om du vil ha en BMW, så kan du forsøke å henstille de til fornuft.

 

AtW

8037971[/snapback]

 

Tja du kaster deg selv inn i debatten og forfekter følgende:

 

Vi diskuterer Vistas pris,

 

Og så er plutselig mat relevant,men ikke andre datakomponenter.

Jeg vil si tvert om fordi jeg betviler at noen er så dumme at de velger bort mat for et annet produkt.

Slik jeg ser det så kjøper en et OS,et grafikkort osv osv av den delen av inntekten man har igjen etter at mat og faste utgifter er betalt, dermed er det høyst relevant å sammenligne,spes nåe en vet at ingen ha Vista.

8038029[/snapback]

 

Jeg kan gjenta det igjen: mat var et eksemple for å vise hvor dårlig slike sammenlikner med andre produkter kommer av sted. Velger du å ignorere dette, eller leser du bare ikke det jeg skiver?

 

Og igjen: hvorfor ikke sammenlikne det med andre OS? Hvorfor dra inn alt mulig annet dill?

 

AtW

Lenke til kommentar
Men nå har det seg sånn at vi andre syns produktet har en for høy pris og da må vi kunne få lov til og gi uttrykk for det uten at det skal bli sammenlignet komponenter til pc, mat etc....Vi er heller ikke interessert i og ha gratisproduktet Linux...Den prisen som det er for Vista Ultimate er alt for høy for de fleste og det må man bare akseptere...Som jeg sa tidligere så hadde kanskje jeg også kjøpt Vista Ultimate for den nette sum av 1500,- nkr ca, som er den eneste utgaven som er interessant for meg...Tror og mener at mange med meg hadde akseptert en tillnærmet pris som det og gått bort fra piratversonene...Jeg kommer ihvertfall til og kjøre pirat så lenge prisen er som den er og det er jeg garantert ikke alene om....

8038009[/snapback]

 

Det er vel ikke MS sitt problem at du ikke kan benytte det gratis alternativet? Det har med tilbud og etterspørsel å gjøre. Det du sier er med på å øke prisene. Du sier du ikke vil velge konkurrenten uansett, da kan MS sette de prisene de vil. Siden de ikke har noen reell konkurrent i ditt tilfelle.

Hvis du syns Ultimate er dyrt, så kjøp Premium, eller Basic. Hvis du trenger noen av de ekstra funksjonene i Ultimate, så får du punge ut!

Lenke til kommentar

Når man ser på prisen av et produkt, så er det helt naturlig å sammenlikne den med konkurrentene, det gjøres av alle, i alle bransjer. Å si at det ikke er relevant er en rimlig spesiell holdning.

 

Kanskje XP sine priser var mer fornuftig, og derfor er det flere som klager? Kanskje konkurrentene har et bedre produkt, mens windows har stagnert? Folk forventer framgang. Hvis ikke har jeg en 5 år gammel PC du kan få kjøpe av meg til en billigere pirs enn det den kostet for 5 år siden :)

 

AtW

8037996[/snapback]

 

Hvorfor drar du plutselig inn konkurrentene nå? Istad hadde det ingenting å si hva for utviklingskostnader de forskjellige hadde. Microsoft er avhengige av å tjene penger på produktene sine, siden de er et selskap! Opensource er uavhengige som jobber sammen gratis for å få til et produkt. Dermed ikke sammenlignbart!

Og hvorfor er det så hinsides å diskutere prisen på OS mot HW? Jeg kan spise mat i 5 mnd for prisen av de dyreste skjermkortene! Er skjermkort viktigere enn mat, men OS ikke?

8038034[/snapback]

 

Er det plutselig? Jeg har hele tiden forfektet at man må se på alternativene i markedes (dvs konkurrentene). Jeg har pekt på hva slags egenskaper konkurrentenes produkt har, og ikke hva utviklingskostnadene for produktet er, det er det du som drar inn (og om man skulel mene det er relevant, så er windows fortsatt et dyrt OS).

 

Jeg spør igjen: hvorfor skal jeg som konsument bry meg om hvordan MS lager produktet sitt? Hvorfor skal jeg bry meg om noe annet enn prisen og hva som ligger i produktene?

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg kan gjenta det igjen: mat var et eksemple for å vise hvor dårlig slike sammenlikner med andre produkter kommer av sted. Velger du å ignorere dette, eller leser du bare ikke det jeg skiver?

 

Nei jeg ignorerer det ikke og jeg har svart på det :)

 

Og igjen: hvorfor ikke sammenlikne det med andre OS? Hvorfor dra inn alt mulig annet dill?

 

Om du leser litt så ser du jeg har svart på dette også i post 66 feks :whistle:

 

Jeg spør igjen: hvorfor skal jeg som konsument bry meg om hvordan MS lager produktet sitt? Hvorfor skal jeg bry meg om noe annet enn prisen og hva som ligger i produktene?

 

Nei,hvem sier du skal bry deg,det er jo bare å vurdere produktet opp mot hvilket os du ønsker og finner du da dette for dyrt,velger du det du vurderte det opp mot,så enkelt er det.

Windows har laget et produkt og satt en pris de ønsker for dette, så er det opp til forbrukeren å selv velge om de vil ha det eller ei,det er ingen tvang .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg kan gjenta det igjen: mat var et eksemple for å vise hvor dårlig slike sammenlikner med andre produkter kommer av sted. Velger du å ignorere dette, eller leser du bare ikke det jeg skiver?

 

Nei jeg ignorerer det ikke og jeg har svart på det :)

 

Og igjen: hvorfor ikke sammenlikne det med andre OS? Hvorfor dra inn alt mulig annet dill?

 

Om du leser litt så ser du jeg har svart på dette også i post

8038101[/snapback]

 

Når du svarer som om jeg sier noe helt annet, så er det ikke lett å vite hva man skal tro.

 

Du mener at man bør sammenlikne fordi alt er variable utgifter. Da spør jeg, hvorfor er det ikke best å sammenlikne innad i den samme produktgruppen, hvorfor er ikke andre OS det beste sammenlikningsgrunnlaget?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Når man ser på prisen av et produkt, så er det helt naturlig å sammenlikne den med konkurrentene, det gjøres av alle, i alle bransjer. Å si at det ikke er relevant er en rimlig spesiell holdning.

 

Kanskje XP sine priser var mer fornuftig, og derfor er det flere som klager? Kanskje konkurrentene har et bedre produkt, mens windows har stagnert? Folk forventer framgang. Hvis ikke har jeg en 5 år gammel PC du kan få kjøpe av meg til en billigere pirs enn det den kostet for 5 år siden :)

 

AtW

8037996[/snapback]

 

Hvorfor drar du plutselig inn konkurrentene nå? Istad hadde det ingenting å si hva for utviklingskostnader de forskjellige hadde. Microsoft er avhengige av å tjene penger på produktene sine, siden de er et selskap! Opensource er uavhengige som jobber sammen gratis for å få til et produkt. Dermed ikke sammenlignbart!

Og hvorfor er det så hinsides å diskutere prisen på OS mot HW? Jeg kan spise mat i 5 mnd for prisen av de dyreste skjermkortene! Er skjermkort viktigere enn mat, men OS ikke?

8038034[/snapback]

 

Er det plutselig? Jeg har hele tiden forfektet at man må se på alternativene i markedes (dvs konkurrentene). Jeg har pekt på hva slags egenskaper konkurrentenes produkt har, og ikke hva utviklingskostnadene for produktet er, det er det du som drar inn (og om man skulel mene det er relevant, så er windows fortsatt et dyrt OS).

 

Jeg spør igjen: hvorfor skal jeg som konsument bry meg om hvordan MS lager produktet sitt? Hvorfor skal jeg bry meg om noe annet enn prisen og hva som ligger i produktene?

 

AtW

8038079[/snapback]

 

Jeg har ikke sagt at du skal bry deg om hvor dyrt det er å utvikle Vista i forhold til Linux, f.eks. Men du klager på prisen! Når en har brukt si 10 mrd på å utvikle et OS, kan en ikke gi det bort gratis! Linux som er uten utviklingskostnader kan gis bort gratis, eller veldig billig hvis de vil tjene penger på det!

 

Microsoft har satt prisene, mer differensiert enn før. Vi har fått et bedre tilbud nå enn med XP, prisen er lavere for en tilnærmet XP Pro, altså Vista Premium.

Ultimate er den versjonen med alle funksjonene en får til Vista, skal en være kongen på haugen må en betale!

 

Derfor er det relevant å dra inn de dyreste skjermkortene. Alle overlever med et billigere skjermkort, men noen vil ha det beste! Alle overlever også med Vista Premium, men vil man ha det beste, så kjøper en Ultimate, derfor er også produktet dyrere enn Basic og Premium!

Endret av DuffyKey
Lenke til kommentar
Kan ikke huske at det var så mange som klaget på XP Professionals priser. XP Pro koster fremdeles nærmere 4000 for en retail. Nå har en både Vista Premium og Ultimate å velge imellom Premium har vel flere funksjoner enn det XP Pro hadde, og koster over 1000lappen mindre. Så klager dere på at Ultimate med enda flere funksjoner koster mer, det henger ikke på greip for fem øre!

8037974[/snapback]

Det som er nytt med Vista er vel lisensbetingelsene for OEM-versjonen - det at Vista OEM knyttes direkte til hovedkortet gjør det til et mye dårligere kjøp for selvbyggere enn XP OEM var.

 

Ellers synes jeg det er noe usosialt med prisene for Vista - Windows har en ekstremt sterk markedsposisjon (bygget opp ved hjelp av proprietære, lukkede standarder), noe som gjør at det ikke bare er deres egen sak hvordan de priser produktene sine. Med et monopol følger også et ansvar.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at du skal bry deg om hvor dyrt det er å utvikle Vista i forhold til Linux, f.eks. Men du klager på prisen! Når en har brukt si 10 mrd på å utvikle et OS, kan en ikke gi det bort gratis! Linux som er uten utviklingskostnader kan gis bort gratis, eller veldig billig hvis de vil tjene penger på det!

 

 

Hvorfor skal jeg som konsument bry meg om det? Jeg har bedre ting å bruke pengene på en veledighet til MS. Hvorfor skal konsumentet bry seg om annet enn hvilket produkt man får til hvilken pris?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...