Gå til innhold

Krever rimeligere Vista


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sagt at jeg mener at Ultimateversjonen er billig, det er den ikke. Premiumversjonen er heller ikke billig. Men den grunnleggende versjonen Basic mener jeg har en pris som er helt grei. Trenger en de ekstra funksjonene som de dyrere versjonene har, må en betale ekstra for det. Skulle en kjøpt alle de funksjonene som Premium og Ultimate har ved siden av Basic fra 3.part, ville en nok kommet mye dårligere ut av det..

 

800kroner for å få maskinen til å fungere er ikke mye, mener jeg. Man trenger OS på maskinen, akkurat som man trenger skjermkort, prosessor, osv.

 

Mener man at 800kr er for mye, så finnes det gratis alternativer.

 

Edit: Og mener du at Vista ikke er bra nok for deg, eller du er skuffet over det, så kan du bruke XP, eller annet OS. Det er fullt mulig å laste ned og prøve Vista i 4 mnd uten å gjøre noe som helst ulovlig før en kjøper det.

Endret av DuffyKey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan så være alikevel borforklarer ikke det at folk her glatt kjøper grafikkort til 4-5000 uten å mukke,ja endog to i slengen.

Poenget er at 4-5000 kr brukes i her og det er greit,men når det gjelder et os som de fleste har mye lengre i bruk så er det ille  :hmm:

 

 

Hvem her er det som synes OSet er dyrt og bruker 5000 kr på et skjermkort eller to uten å mukke? Hvorfor tr du enkeltpersoner som representatnater for alle? Du innser vel at det er relativt uvanlig, selv her inne, å bruke så mye på et skjermkort? Hvor mange av de som kjøper Vista eller kunne tenkt seg det tror du bruker så mye på skjermkort? 1%?

 

Det er ikke spesielt troverdig å framstille det som alle som skal skaffe seg vista brenner av tusenvis på alt mulig annet, når det åpenbart ikke er tilfellet.

 

AtW

8043213[/snapback]

 

Du kan jo feks sjekke maskinvaren til noen av de som er med i diskusjonen her i denne tråden og jeg er 100% sikker på at du da vil finne brukere med de dyreste grafikkortene og som synest vista er for dyrt :hmm:

Jeg har heller ikke fremstilt det som om at alle brenner av tusenvis av kroner på andre ting,hvor ser du jeg skriver det?

Så snakkes det en del om mannen i gata, de ferreste "menn i gata" har behov for annet en basic og de aller fleste "menn i gata" kjøper ferdig pc med oem utgave og dermed kan en glemme alle priser over 1800 kr som ultimate oem koster, i den diskusjonen.

At du så mener at selv kr 0 er for dyrt for Vista får stå for din regning,men det blir temmelig feil å argumentere med det,da det er det samme som å si at du mener Vista skulle vært gratis, at du ikke liker eller er imponert over vista er dog en annen ting,men da er jo saken grei og egentlig lite å diskutere for da er det jo bare å bruke et annet os om vista er så dårlig .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Det kan så være alikevel borforklarer ikke det at folk her glatt kjøper grafikkort til 4-5000 uten å mukke,ja endog to i slengen.

Poenget er at 4-5000 kr brukes i her og det er greit,men når det gjelder et os som de fleste har mye lengre i bruk så er det ille  :hmm:

 

 

Hvem her er det som synes OSet er dyrt og bruker 5000 kr på et skjermkort eller to uten å mukke? Hvorfor tr du enkeltpersoner som representatnater for alle? Du innser vel at det er relativt uvanlig, selv her inne, å bruke så mye på et skjermkort? Hvor mange av de som kjøper Vista eller kunne tenkt seg det tror du bruker så mye på skjermkort? 1%?

 

Det er ikke spesielt troverdig å framstille det som alle som skal skaffe seg vista brenner av tusenvis på alt mulig annet, når det åpenbart ikke er tilfellet.

 

AtW

8043213[/snapback]

 

Du kan jo feks sjekke maskinvaren til noen av de som er med i diskusjonen her i denne tråden og jeg er 100% sikker på at du da vil finne brukere med de dyreste grafikkortene og som synest vista er for dyrt :hmm:

Jeg har heller ikke fremstilt det som om at alle brenner av tusenvis av kroner på andre ting,hvor ser du jeg skriver det?

8043872[/snapback]

 

"en må ha et skjermkort,men ikke til 5000 kr, en må ha en cpu,men ikke de dyreste osv osv,likevel kjøper jo et stort antall dette,ja opptil 2 av de dyreste skjermkortene,menst OSet skal være tilnærmet gratis "

"dette samtidig som en vet at folk glatt kjøper feks ny mobil til flere tusen kr og bytter den ut etter kort tid."

"helt enig og nok en gang vil jeg se det i sammenheng med feks grafikkort,disse kjøper mange til 4-5000 uten å blunke"

 

Alle disse setningene framstiller det som det er vanlig å kaste bort tusenvis på slike ting. Enda det er ganske uvanlig. Om du er klar over at dette er uvanlig pengebruk, hvorfor drar du da inn sammenlikningen? Den er ikke relevant for andre enn et lite antall av de som kjøper vista/kunne tenkt seg å kjøpe det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det kan så være alikevel borforklarer ikke det at folk her glatt kjøper grafikkort til 4-5000 uten å mukke,ja endog to i slengen.

Poenget er at 4-5000 kr brukes i her og det er greit,men når det gjelder et os som de fleste har mye lengre i bruk så er det ille  :hmm:

 

 

Hvem her er det som synes OSet er dyrt og bruker 5000 kr på et skjermkort eller to uten å mukke? Hvorfor tr du enkeltpersoner som representatnater for alle? Du innser vel at det er relativt uvanlig, selv her inne, å bruke så mye på et skjermkort? Hvor mange av de som kjøper Vista eller kunne tenkt seg det tror du bruker så mye på skjermkort? 1%?

 

Det er ikke spesielt troverdig å framstille det som alle som skal skaffe seg vista brenner av tusenvis på alt mulig annet, når det åpenbart ikke er tilfellet.

 

AtW

8043213[/snapback]

 

Du kan jo feks sjekke maskinvaren til noen av de som er med i diskusjonen her i denne tråden og jeg er 100% sikker på at du da vil finne brukere med de dyreste grafikkortene og som synest vista er for dyrt :hmm:

Jeg har heller ikke fremstilt det som om at alle brenner av tusenvis av kroner på andre ting,hvor ser du jeg skriver det?

8043872[/snapback]

 

"en må ha et skjermkort,men ikke til 5000 kr, en må ha en cpu,men ikke de dyreste osv osv,likevel kjøper jo et stort antall dette,ja opptil 2 av de dyreste skjermkortene,menst OSet skal være tilnærmet gratis "

"dette samtidig som en vet at folk glatt kjøper feks ny mobil til flere tusen kr og bytter den ut etter kort tid."

"helt enig og nok en gang vil jeg se det i sammenheng med feks grafikkort,disse kjøper mange til 4-5000 uten å blunke"

 

Alle disse setningene framstiller det som det er vanlig å kaste bort tusenvis på slike ting. Enda det er ganske uvanlig. Om du er klar over at dette er uvanlig pengebruk, hvorfor drar du da inn sammenlikningen? Den er ikke relevant for andre enn et lite antall av de som kjøper vista/kunne tenkt seg å kjøpe det.

 

AtW

8043933[/snapback]

 

Ja det er temmelig vanelig spes blandt ungdom at det brukes store summer på skjermkort for å få den beste spilleopplevelsen,det er bare å se på diskusjoner om dette her på forumet, ja det er helt vanelig spes blandt ungdom å skifte til det nyeste innen mobil, så det er helt kurante sammenligninger.

men jeg har ikke hevdet at alle gjør det.

Du kjører jo kunn på ultimate til ca 4500 kr til tross for at mannen i gata neppe bryr seg om den men kjøper ferdigmaskin med oem utgave til rundt 1000 lappen er det da relevant å fokusere slik på ultimate :hmm:

 

Jeg klikket nå på en bruker som mener prisen er uhørt og der stod maskinvaren og hva fant jeg

 

3DCard - Nvidia G8800GTS 640mb

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Alt er relativt.

- Kan ett skjermkort som koster 500 kr tilby det samme som et annet merke skjermkort tilbyr for 5000 kr?

- Kan ett OS som koster 500 kr tilby det samme som et annet merke OS som koster 5000 kr?

 

I sammenheng med spill og spillbarhet så mener jeg at det ikke er mulig å finne et skjermkort til 500 kr som har like mye å by på som et annet til 5000 kr.

I sammenheng med OS, kontorpakker og andre grunnleggende programmer så mener jeg at det er fullt mulig å finne et OS til 500 kr, eller mindre, som har like mye å by på som tilsvarende fra MS til 5000 kr.

 

Et OS må ikke være dyrt for å være bra. Skjermkort har en helt annen kostnadsstruktur for produsenten. Dette gjør at kvalitet/egenskaper er mye tettere koblet opp til pris. Faktisk burde MS sine OS vært vesetlig billigere enn konkurrerende OS på grunn av vesentlig større markedsandel og dermed vesetlig større stordriftsfordeler.

Lenke til kommentar

SnekkereN, hvis det er meg du sikter til, så har jeg kjøpt og betalt ett GTS 320, men har endt opp med 640 (ikke spør hvordan).

Som sagt la jeg også til side 2000kr for OS, men jeg ser ikke noe vits å brenne av disse, når nytt OS ikke vil gi meg bra nok oppgradering iforhold til hva jeg synes er rimelig. Hvorfor jeg synes hva osv. er jo ting vi diskuterer / påpeker / argumentere for her.

Hovedgrunnen til at jeg selv synes det er av interesså å diskutere er pga. operativsystemet er kraftig overpriset. Til og med brukere som brenner av på komponenter som er sterkt overpriset, kan vel få lov til å diskutere ett overpriset OS.

Kanskje vi skulle blitt flinkere til å skrive hva vi også er enige i her i diskusjoner. Jeg ser meg til dels enig i noen av sammenligningene her =)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
SnekkereN, hvis det er meg du sikter til, så har jeg kjøpt og betalt ett GTS 320, men har endt opp med 640 (ikke spør hvordan).

 

Som sagt la jeg også til side 2000kr for OS, men jeg ser ikke noe vits å brenne av disse, når nytt OS ikke vil gi meg bra nok oppgradering iforhold til hva jeg synes er rimelig. Hvorfor jeg synes hva osv. er jo ting vi diskuterer / påpeker / argumentere for her.

 

Hovedgrunnen til at jeg selv synes det er av interesså å diskutere er pga. operativsystemet er kraftig overpriset. Til og med brukere som brenner av på komponenter som er sterkt overpriset, kan vel få lov til å diskutere ett overpriset OS.

 

Kanskje vi skulle blitt flinkere til å skrive hva vi også er enige i her i diskusjoner. Jeg ser meg til dels enig i noen av sammenligningene her =)

8045446[/snapback]

 

I dette tilfellet så var det din bruker jeg trykket på,ikke fordi det var deg men fordi du lå nærmest.

når det så gjelder pris på vista og om den enkelte er villig til å betale denne så ja det må være helt opp til den enkelte.

Om jeg er villig til å bruke 500 000 på bil men kunn 300 000 på bolig så er dette mitt valg, men jeg mener fortsatt at det er relevant å sammenligne de forskjellige valg, dette er ikke for å kritisere den/de brukerne som har gjort valget,men for å vise at meningene er forskkjellige og at grensen for hva den enkelte er villig til å betale for forskjellige ting er høyst varierende .

 

Kanskje vi skulle blitt flinkere til å skrive hva vi også er enige i her i diskusjoner.

 

Helt klart,fordi i alfor mange diskusjoner så blir forkuset satt på å finne et bedre argument enn "motstanderen" eller å "bevise" at motstanderen har feil :hmm:

Lenke til kommentar
UAS

remote desktop

windows powershell (mest sannsynlig kun for Ultimate?)

 

Det var tre, finnes sikkert flere.

8043564[/snapback]

UAS ?

Tenker du på SUA ?

 

Remote Desktop finnes, men ikke remote desktop "server", samme situasjon som med XP Home/Pro.

 

Hva med å google istedet for å "tro" ?

Windows Powershell aka "Monad"

8046007[/snapback]

sua var det jeg mente ja.

 

Ang powershell så gjelder denne for windows Vista, og så vidt jeg kan se er powershell kun tilgjengelig for Vista Business, enterprise og ultimate.

Supported Operating Systems: Windows Vista Business; Windows Vista Enterprise; Windows Vista Ultimate
Så det ser ut til at jeg "trodde" riktig :p Endret av ibrotha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...