Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Et liten ting som jeg håper noen her kan hjelpe meg med..

 

Jeg prøver å overføre innholdet fra min gamle tlf (nokia 6101), og over til den nye her..Har klart å synkronisere de, og har fått overført kontakter,notater og kalender..Men jeg klarer ikke å få over meldingene som lå i forskjellige mapper :dontgetit: , er det noen som kan hjelpe meg og forklare åssn jeg kan få til det?

 

på forhånd takk... :thumbup:

 

og en liten ting til..de meldingene som kom med fra innboksen, der står det ikk avsender, men kun nummeret fra avsender selvom vedkommende står i kontakt lista, noen som vet hva det kommer av?

Endret av CarinaE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann....

Har ett lite problem her...

Har lastet ned kart over hele norge, og det fungerer helt topp. kan some inn i gata mi og alt.... det jeg sliter med er selve GPS`en. Når jeg er innpå "kart" så er det KONSTANT ett rødt kryss over sattelitten som er nede til venstre... og går jeg innpå gps data på verktøy, står det bare "venter på gpsdata".... noen som vet hva som kan være galt?

8445639[/snapback]

Rødt kryss betyr ingen "fix", altså dårlig med signaler fra satelitter. Skyv ut nummertastene og plasser telefonen under åpen himmel så skal det røde krysset blir borte (kan ta et minutt eller 5 første gangen).

Lenke til kommentar

Ang N95 og det her med å finne satelitter.

 

Det står faktisk i brukermanualen at man skal felle ned tastaturet og holde tlf i 45 grader slik at tastaturet peker opp mot himmelen. Etter at jeg ble oppmerksom på dette går det her med gps så mye bedre.

 

Det bilr for teit hvis tester slakter GPS funksjonene helt, mens de har tlf sammenslått og holder for mottakeren.

 

Et tips er å ikke gå inn på "kart" programmen, men på verktøy\GPS-data

Veld "posisjon" og finn satelittstatus i menyen. Der kan man se satelittene den finner og søylene blir svarte når han får fiks på dem.

 

Det tok et par minutter i bilen, og jeg er fornøyd med det selv om min Holux GPSlim 236 tok satelittene nesten med en gang. Men man må tenke på hva det er man har...til tilfeldig bruk synes jeg den er mer enn god nok!

 

Jeg har riktignok ikke giddet betale for navigasjonsprogramvaren til Nokia da jeg har mer tro på TomTom sitt system. Så jeg venter i spenning på en fix til å bruke den interne GPS'en.

Lenke til kommentar

Mulig jeg har gått glipp av noe her, men hvordan driver man multitasking med denne telefonen? Er det noen knapp som gir oversikt over åpne programmer, evt. noen annen måte å få oversikt?

 

Mente jeg leste tidligere i tråden at man kunne lukke åpne programmer med c-tasten, men det får hvertfall ikke jeg till...

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Mulig jeg har gått glipp av noe her, men hvordan driver man multitasking med denne telefonen? Er det noen knapp som gir oversikt over åpne programmer, evt. noen annen måte å få oversikt?

 

Mente jeg leste tidligere i tråden at man kunne lukke åpne programmer med c-tasten, men det får hvertfall ikke jeg till...

 

:hmm:

8447143[/snapback]

Hold inne meny-tasten. Der får du en slags oversikt som likner Alt-Tab på en PC. Du kan bruke C til å lukke programmer med unntak av musikk-avspilling.

Lenke til kommentar
Mulig jeg har gått glipp av noe her, men hvordan driver man multitasking med denne telefonen? Er det noen knapp som gir oversikt over åpne programmer, evt. noen annen måte å få oversikt?

 

Mente jeg leste tidligere i tråden at man kunne lukke åpne programmer med c-tasten, men det får hvertfall ikke jeg till...

 

:hmm:

8447143[/snapback]

Edit: Simpsons kom først.

For å avslutte musikkavspillingen, så går du inn på den og trykker Valg -> Avslutt.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Et tips er å ikke gå inn på "kart" programmen, men på verktøy\GPS-data

Veld "posisjon" og finn satelittstatus i menyen. Der kan man se satelittene den finner og søylene blir svarte når han får fiks på dem.

8446609[/snapback]

 

En kan få samme satellittstatus info i kartapplikasjonen. Velg Visning - Satellittinformasjon så får en opp signalstyrkesøylene.

Lenke til kommentar

Ser veldig mange klager over dårlig GPS, men jeg m si jeg er fornøyd jeg... Tok noen min første gangen jeg startet den, men nå har jeg den som regel innen 1-2min og da er ikke tastatur ute og mobilen henger inne i bilen (altså ikke i vinduet). Med Sports Tracker funker det som smurt. Kjørte et par turer i går og alt så ut til å bli somdet skulle når jeg lastet de inn i Google Earth! :D

Lenke til kommentar
Jimster: Hvilken vei 45 grader? Tegn et paint-bilde til oss. :p

8447579[/snapback]

 

Se i N95 manualen s.73. Les også s.74 om satellittsignaler (det burde også testerne i amobil gjøre ;) ).

8447774[/snapback]

Takker! Har skommet gjennom manualen frem til side 110, men la ikke merke til bildet som viser hvordan jeg skal holde enheten for best satelitt-tilkobling. :)

Lenke til kommentar
Hvor lastet du ned "Google Earth" til mobilen?

 

Du må exportere til Google Earth i Sports Tracker, den lagrer en KML-fil. Jeg lurte selv på hvordan jeg skulle åpne den, men når jeg dobbeltklikker på den, så åpnet Google Earth den automatisk. :-)

8447792[/snapback]

 

 

Har vært ute på joggetur med gps/sports tracker på, og det fungerte meget godt. Men finner ikke ut hvordan jeg finner igjen filen som blir lagret. Den blir jo lagret på telefonen/kortet? Kan du forklare hvordan du fant filen og fikk lagt den inn i Google Earth?

Endret av holysmoke
Lenke til kommentar
Nettradio:

 

http://opensource.nokia.com/projects/s60in...adio/index.html

(siden den forrige linken manglet noe)

8447922[/snapback]

Ahh, var inn igjen på linken og fikset den i førsteposten, men glemte å oppdatere i posten jeg skrev på forrige side. :)

 

Hvor lastet du ned "Google Earth" til mobilen?

 

Du må exportere til Google Earth i Sports Tracker, den lagrer en KML-fil. Jeg lurte selv på hvordan jeg skulle åpne den, men når jeg dobbeltklikker på den, så åpnet Google Earth den automatisk. :-)

8447792[/snapback]

 

 

Har vært ute på joggetur med gps/sports tracker på, og det fungerte meget godt. Men finner ikke ut hvordan jeg finner igjen filen som blir lagret. Den blir jo lagret på telefonen/kortet? Kan du forklare hvordan du fant filen og fikk lagt den inn i Google Earth?

8447959[/snapback]

Aner ikke hvor den blir lagret, men kobl mobilen til PCen / sett minnekortet inn i en kortleser og søk etter en .KML fil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...