Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hver gang jeg tar ut kabelen etter jeg har hatt den tilkoblet pc min står det: data kan ha gått tapt. dataoverføringer bør stoppes før du fjerner kabelen.

så kan noen si meg hva jeg må gjøre før jeg tar ut kabelen? finner nemlig ikke ut hvor jeg stopper eventuelle dataoverføringer.

trodde det bare var å dra kabelen rett ut jeg...

8434553[/snapback]

Var det ikke sånn at du må trykke en gang på av-knappen og så trykke på koble fra eller hva det var?

Lenke til kommentar

Takker for svar andreas og stue. :)

Da har jeg noen spørsmål etter å ha testet ut min N95 i hele dag:):

 

1. Hvordan setter man på at tastelås skal aktiveres etter 10 sek?

2. Hvordan leser jeg inn navnene til telefonkontaktene? (Sånn at navnet blir lest opp når vedkommende ringer).

3. Mulit å slå av noen effekte sånn at multimediamenyen loader raskere?

4. Hva er "lukket brukergruppe" under "Telefon og SIM-kort"?

 

Uttfylende svar - ja takk.  :)

8434131[/snapback]

1. Verktøy -> Innstillinger -> Generell -> Sikkerhet -> Telefon og SIM-kort -> Automatisk systemlås -> Brukerdefinert

 

2. Tillegg til Andreas' svar, du trenger altså ikke å lese inn noe som helst. Det blir automatisk lest opp med Text-To-Speech. Merk også at du kan bruke taleanrop på alle i telefonlisten din uten å spille inn noe som helst. Dette fungerer også på flere menyelementer. Prøv å holde inne knappen øverst til høyre (default: klokke) noen sekunder og si "Bluetooth".

 

3. Tvilsomt

 

4. Her skal du kunne lage en gruppe av kontakter som kan ringes og som kan ringe deg. Alt annet av innkommende og utgående samtaler blir sperret. Jeg har aldri prøvd den selv, så det blir kun teori for min del.

8434636[/snapback]

Systemlås er vel ikke det samme som tastelås, er det? :huh:

Lenke til kommentar
He he... Stikk innom Movida du. Var innom der en gang og hentet en makulator. Artig firma. I et rekkehus. Hyggelig fyr. Ring ham så får du varene i morgen :thumbup:

8432221[/snapback]

Jeg sendte en meldig i går kveld, og han ringte meg opp i dag. Jeg kunne ikke komme og hente varene for han var på vei ut, men han kunne godt komme innom med pakken(!). 30 minutter senere var han på døra mi. Sitter og laster ned kart nå. Det stod lenge at det ikke var noe device eller minnekort tilkoblet, men det endret seg først når jeg satte igang nedlastning.

 

 

Noen som vet om N95 + Jabra BT 620s = sant?

:(

8434681[/snapback]

Det er lite, eller ingenting, som skulle tilsi at de ikke fungerer sammen.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

Hei alle.

 

Ville bare dele med dere ang kjøp av minnekort.

Fikk min telefon for ett par dager siden, men bestemte meg for å vente med kart til jeg fikk kjøpt minne brikke.

Har bestilt Ultra II fra en som er i Kina/Japan for øyeblikket, men tenkte jeg skulle dra ut i går ettermiddag å se etter ett rimelig lite kort.

Var først innom elkjøp og der kostet det vell ca 4-600,- for kort.

Syntes det var litt dyrt for ett "midlertidig" kort så dro videre.

Var innom Spaceworld. Der hadde det Sandisk 2GB til 799,-.!!

Tenkte da att jaja....elkjøp var kanskje ikke så dyrt alikevell.

Så dro jeg innom Computercity, og der kostet det samme kortet 299,-!

Det er med andre ord ekstrem forskjell i priser i butikkene.

Så de av dere som ikke trenger high speed kort dra innom computercity!

 

Halvor

Lenke til kommentar
Systemlås er vel ikke det samme som tastelås, er det?  :huh:

8434921[/snapback]

Skulle ikke tro det, men om du klikker deg inn på valget, så står det "Lås tastatur etter (min:sek)" eller noe slikt. Funksjonsmessig er det også riktig. Mitt tastatur låses automatisk etter to minutter.

8434970[/snapback]

Ahh. I går kom det bare opp (minutter), men nå kom det opp (minutter:sekunder). Merkelig. Takk for hjelpen i alle fall! :)

Lenke til kommentar

Eftersom der nu er mange der har fået deres telefoner kunne det være sjovt at vide om der er nogen der IKKE har:

 

1) Sus i hovedtelefonerne. Specielt mærkbart ved lav volumen og stille musikk.

2) højfrekvent pipelyd ved alm. telefonsamtaler.

 

Min N95 har ligget uberørt i 2 dage nu og min kærlighed for E65'en er blomstret frem på ny..

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, kanskje det er jeg som er tonedøv, eller noe slikt. ( Det har jeg fått hørt før at jeg er...) Men jeg må si at jeg ikke har merket noe av det som gladmobilja og 2bbi skriver =/ Så om jeg fått en bra mobil, eller om det bare er jeg som ikke legger merke til slikt vet jeg ikke, men jeg vil påstå at jeg er heldig uansett hvilket av de 2 det er =)

Lenke til kommentar

Jeg hadde nok ikke lagt spesielt merke til pipe-lyden som er under samtaler om jeg ikke hadde lest om det på forhånd. Men suselyden som starter etter du har tatt på deg headsetet og begynner å navugere deg rundt i menyene / hører på musikk er ganske utrolig hvis du ikke hører. :p (Hvis du har det "problemet" da).

Lenke til kommentar
Hei alle.

 

Ville bare dele med dere ang kjøp av minnekort.

Fikk min telefon for ett par dager siden, men bestemte meg for å vente med kart til jeg fikk kjøpt minne brikke.

Har bestilt Ultra II fra en som er i Kina/Japan for øyeblikket, men tenkte jeg skulle dra ut i går ettermiddag å se etter ett rimelig lite kort.

Var først innom elkjøp og der kostet det vell ca 4-600,- for kort.

Syntes det var litt dyrt for ett "midlertidig" kort så dro videre.

Var innom Spaceworld. Der hadde det Sandisk 2GB til 799,-.!!

Tenkte da att jaja....elkjøp var kanskje ikke så dyrt alikevell.

Så dro jeg innom Computercity, og der kostet det samme kortet 299,-!

Det er med andre ord ekstrem forskjell i priser i butikkene.

Så de av dere som ikke trenger high speed kort dra innom computercity!

 

Halvor

8435181[/snapback]

 

Du får kjøpt Sandisk Micro SD 2GB ULRTA II for 360kr på Movida.

Hvorfor kjøpe i Kina ?

Lenke til kommentar
Foresten, så tok det 23 minutter og overføre både nord- og sørnorge med meg. Så vil absolutt anbefale å stikke minnekortet inn i en minnekortleser! :)

8436687[/snapback]

Hos meg gikk det faktisk enda kjappere. Jeg oppnådde hastigheter over 1,5 Mbit, så jeg slengte like gjerne med Danmark.

8436827[/snapback]

Har du ultra 2-typen minnekort du?

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke, kanskje det er jeg som er tonedøv, eller noe slikt. ( Det har jeg fått hørt før at jeg er...) Men jeg må si at jeg ikke har merket noe av det som gladmobilja og 2bbi skriver =/ Så om jeg fått en bra mobil, eller om det bare er jeg som ikke legger merke til slikt vet jeg ikke, men jeg vil påstå at jeg er heldig uansett hvilket av de 2 det er =)

8436530[/snapback]

 

Hvilken farge har du? sand eller plum?

-Og hvilken farge har du 2bbi?

Endret av gladmobilja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...