Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter å ha lest om flere som sliter med at motparten ikke hører hva man sier etter å koblet til PC eller noe sånt, så sendte jeg mail til Nokia. Her er svaret:
Hei Marius.

 

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

 

Jeg må be om at du tar kontakt med forhandleren der du kjøpte telefonen.

 

 

Skulle du ha flere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss.

 

Vennlig hilsen,

 

Nokia Service Professional

Norwegian Team

Nokia Care

8459250[/snapback]

Jeg sender dem også en mail nå, og oppfordrer alle andre med samme problem å gjøre det, så kanskje de skjønner at dette er en feil de må ta ansvar for.

Lenke til kommentar
Fikk min etterlengtede N95 nå forrige uke, og er kjempefornøyd med den! Hadde N80 før (forøvrig til salgs ;) ), og synes N95 er bedre å ha med seg. Kameraet er jo også en meget stor forbedring!

 

Men det er en liten banal ting jeg savner fra N80..... KABAL! Oppdaget den en dag jeg satt og kjedet meg, og siden da har den vært en utrolig god tidsfyller, når jeg enten sitter på t-banen eller andre kjedelige steder. Det var derfor med tristhet jeg måtte konstatere at N95 ikke hadde kabal.

 

Lurte derfor på om det var noen som visste om dette er mulig å få fatt i. Ligger jo en del rundt om kring på nettet, men hadde jo vært kjekt å slippe betale for noe man ikke helt vet hva man får av. Evt hadde det vært kjekt med noen anbefalinger av prog.

 

Hilsen en triggerhappy kabalspiller :)

8458833[/snapback]

Det ligger et 14 i 1 kortspill i første-posten i denne topicen, der er bl.a. kabal. :)

Lenke til kommentar
kjører veiviser for kabeltilkobling,men den finner ingen tilkobling.Bluetuth funker som det skal men ikke kabel noen med gode råd :(  :(

8452822[/snapback]

 

 

kan det vere usb driveren eg mangler?

meny valget kommer opp og eg velger pc-suite men ingenting skjer deretter.i kontrollpanet ligger Nokia Connectivity cable Driver.Er det usb driveren?

 

da ble drømmemobilen sendt i retur etter råd frå nokia kundeservice .fikk aldri kontakt med kabel via pc-suite.

Endret av regine
Lenke til kommentar
Etter å ha lest om flere som sliter med at motparten ikke hører hva man sier etter å koblet til PC eller noe sånt, så sendte jeg mail til Nokia. Her er svaret:
Hei Marius.

 

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

 

Jeg må be om at du tar kontakt med forhandleren der du kjøpte telefonen.

 

 

Skulle du ha flere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss.

 

Vennlig hilsen,

 

Nokia Service Professional

Norwegian Team

Nokia Care

8459250[/snapback]

Jeg sender dem også en mail nå, og oppfordrer alle andre med samme problem å gjøre det, så kanskje de skjønner at dette er en feil de må ta ansvar for.

8459327[/snapback]

 

Det står da ikke noe i mailen at de ikke tar ansvar. Når man tar kontakt med forhandleren vil de kanskje kunne gi deg ny telefon....

 

Har forresten samme problemet, så jeg kommer til å levere inn min for å få ny. Her er en liste over min "mandagstelefon":

1. Av og til hører ikke motparten hva jeg sier. Jeg hører derimot motparten godt. Har opplevd dette 4 ganger og må reboote for å få den til å virke igjen.

2. Inkludert headset virker ikke. Nytt headset virket heller ikke, så jeg tror dette er en feil i telefonen

3. Lukkermekanismen for linsen er ustabil. Av og til lukkes bare øvre del av beskyttelsen

4. Opplever stadige rebooter av telefonen gjerne flere pr. dag

5. Slideren er slarkete på høyre side

 

Ellers fungerer den fint :roll:

Lenke til kommentar

Jeg bøyde hele skinna med tang for da strammer man hel veien.

Er herlig tight og fin slide no:)

 

 

 

Hvis det fortsatt er litt løst lenger oppe, hadde det ikke vært mulig å legge en teip-remse lenger oppe også? Så blir den stabil over hele linja?

8458587[/snapback]

 

Jeg prøvde det først, men endte opp med at jeg hadde samme slarken enda. Var vanskelig å få det skikkelig til hele veien, og hadde uansett ikke noe å særlig å si.

8458606[/snapback]

Lenke til kommentar
Jeg bøyde hele skinna med tang for da strammer man hel veien.

Er herlig tight og fin slide no:)

 

 

 

Hvis det fortsatt er litt løst lenger oppe, hadde det ikke vært mulig å legge en teip-remse lenger oppe også? Så blir den stabil over hele linja?

8458587[/snapback]

 

Jeg prøvde det først, men endte opp med at jeg hadde samme slarken enda. Var vanskelig å få det skikkelig til hele veien, og hadde uansett ikke noe å særlig å si.

8458606[/snapback]

8459828[/snapback]

 

 

andralerv:

 

kan du legge litt ut om hva du gjorde. Eller har du kanskje gjort det tidligere her?

Lenke til kommentar

Ok, dette er noe off-topic men... Hadde vært tøft å teste IP telefoni tenkte jeg, med WLan og greier på denne telefonen. Så jeg tastet inn skype.no. Der ser jeg at det koster kr 1,5/min for å ringe til mobiltelefon... Skal det være billig? Sjeldent jeg ringer til fasttelefoner i disse dager. Hva er det jeg ikke har skjønt?

Lenke til kommentar

Til videokonvertering vil jeg anbefale Videora iPod Converter Og PS3 Video 9

 

Videora lar deg konvertere i H.264 som er mye mer effektiv enn vanlig mp4 og som funker veldig bra på mobilen. Egentlig beregnet på Ipod, men alle filmene jeg har konvertert har funket brillefint på mobilen :thumbup:

 

PS3 Video 9 konverterer til standard Mp4 og har egne profiler for nokia.

 

Begge programmene fungerer mye bedre enn nokia sitt eget og media studio 4 for nokia. De beholder riktig billedrate, så du slipper hakking i filmen. syns det blir mindre artifakter og :thumbup:

 

Beklager hvis dette har blitt postet før. Klarte ikke å finne det ihvertfall...

Endret av NorthPark
Lenke til kommentar
Etter å ha lest om flere som sliter med at motparten ikke hører hva man sier etter å koblet til PC eller noe sånt, så sendte jeg mail til Nokia. Her er svaret:
Hei Marius.

 

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

 

Jeg må be om at du tar kontakt med forhandleren der du kjøpte telefonen.

 

 

Skulle du ha flere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss.

 

Vennlig hilsen,

 

Nokia Service Professional

Norwegian Team

Nokia Care

8459250[/snapback]

Jeg sender dem også en mail nå, og oppfordrer alle andre med samme problem å gjøre det, så kanskje de skjønner at dette er en feil de må ta ansvar for.

8459327[/snapback]

 

Det står da ikke noe i mailen at de ikke tar ansvar. Når man tar kontakt med forhandleren vil de kanskje kunne gi deg ny telefon....

 

Har forresten samme problemet, så jeg kommer til å levere inn min for å få ny. Her er en liste over min "mandagstelefon":

1. Av og til hører ikke motparten hva jeg sier. Jeg hører derimot motparten godt. Har opplevd dette 4 ganger og må reboote for å få den til å virke igjen.

2. Inkludert headset virker ikke. Nytt headset virket heller ikke, så jeg tror dette er en feil i telefonen

3. Lukkermekanismen for linsen er ustabil. Av og til lukkes bare øvre del av beskyttelsen

4. Opplever stadige rebooter av telefonen gjerne flere pr. dag

5. Slideren er slarkete på høyre side

 

Ellers fungerer den fint :roll:

8459735[/snapback]

Lurer på om jeg ikke skal levere inn min jeg og. Det virker egentlig som firmware feil det med at folk ikke hører hva man sier. Det virker som det kommer etter en PC tilkobling ellerno

Lenke til kommentar
Ok, min telefon skal byttes. Nå skrudde den seg nettopp av midt i en samtale og når jeg skrudde den på og ringte opp igjen så var det ikke mulig for den andre personen å høre meg.

8460811[/snapback]

 

Høres ut som du har noen merkelige problemer med din ja! Overhodet ikke akseptabelt det der...

Lenke til kommentar
Jeg bøyde den siden der den blå tapen sitter.

Dvs:    bøyde den fra denne vinkelen:  L  til denne vinkelen: V (ikke så mye mye da men dere skjønner prinsippet?)

8461176[/snapback]

 

ah..akkurat. Bøyde du den høyre som på bildet eller den venstre?...eller begge kanskje?

 

Jeg er litt irritert over litt slakk i "lengderetningen". Dvs...når slideren er samenslått beveger den seg 3\10 dels millimeter..(ihvertfall veldig lite) hver vei.

Det samme gjelder i låst posisjon når tastene er skyvet fram, men ikke mediatastene.

 

Jeg har kikket på dette og finner ut at det kan være ett av to. Enten er fjæra som låser for slakk, eller så er de to skinnene (som den med blåteipen) akkurat for kort slik at fjæren ikke hviler mot den.

 

Er det flere som har denne slakken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...