Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Hvordan sletter man applikasjoner helt fra N95? Installerte et program jeg vil ha vekk - er det bare å trykke "Valg" og "Fjern" så er alt det borte?

 

Edit: Orket ikke å vente på svar, så jeg trykte fjern, og det virket. :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til alle dere som mekker og snekrer på telefonene deres.Vil ikke synes noe synd i den som får problemer når det gjelder demontering/montering av telefon.Samme med taping og alle slags inngrep som gjøres på telefonen.Er dere gammel?Håper nesten at dere får problemer sånn at dere kanskje lærer at dette er noe dere ikke har kompetanse til å utføre.Synes forumet blir for dumt med slike ting.Ta heller opp ting som man erfarer og ikke hvordan man skal bryte i stykker apparatene.

8440214[/snapback]

 

Vel..er 27. Hvor gammel er du?

 

Å fikse klikkingen på denne tlf var enklere enn å skifte dekk på bilen...tok mye kortere tid også, og krevde mindre verktøy. Jo simplere konstruksjon jo simplere og fikse, og jeg er storfornøyd med min nu.

 

Jeg er sikker på at hadde jeg ringt noen Nokia folk og klaget hadde de bare sagt "øhh...det kjenner jeg ikke til".

 

Hvis ikke forumet er plassen for å diskutere...hva er? Det er snakk om å løsne tre skruer her....ikke lodde hovedkortet på x-boxen (slikt diskuterer vi og på forum foresten). Kompetanse er vel kanskje ikke ordet...

 

Og vi har forresten erfart at apparatene virker brutt litt på fra før, og vi diskuterer bare hvordan vi skal bygge dem sammen igjen.

 

Ang å sende inn tlf...

Den K800i'en jeg hadde før N95 gikk ilås slik som mange K800i har gjort. Deg som skjer er at den ikke vil slå seg på og det blinker 5-6 ganger i IR porten. Rignte Spaceworld og de sa at ja det er bare å komme med den og sende den in.

 

....jeg stusset litt på det der...og søkte litt rundt på div forum. Der fant jeg en guide på noen linjer...lastet ned litt software og noen kabeldrivere. Startet programmet, plugget i tlf..og etter 6 sekunder(!) var telefonen flasha og problemet fiksa.

 

Det der skal jeg altså sende inn telefonen til et verksted for slik at den kan ligge i kø der mens jeg er uten tlf....

 

Moralen er at om man bare har "litt" steiner og guts er det utrolig hvor langt man kan komme bare med reasearch...

 

Det hjelper og å være en smule oppegående samt innse egne begrensinger.

8440606[/snapback]

 

Enig. Bra sagt. :thumbup:

 

Gjorde du på samme måten som beskrevet tidligere?

8440665[/snapback]

 

 

Jepp. Jeg tok noen bilder og...skal se om jeg etterhvert kan tegne og peke litt or å illustrere akkurat det der med teip fiksingen av den klikkingen.

 

Jeg er forsåvidt enig i at man skal være forsiktig med å oppfordre folk til å demontere elektronikk i hytt og panel, men dette er så banalt enkelt og en sånn skikkelig miss av Nokia...at det bør egentlig være greit.

 

Det som er verre er at den fjæra med hjulet som låser sliden i de forskjellige posisjonene ikke er så stram som den burde vært. Den tør jeg IKKE bryte på...så det får heller være. Den kan sikkert et serviceverksted stramme hvis det skulle irritere meg for mye, men det slakket i den er mikroskopisk...men likevel nok til å irritere meg på en dårlig dag. Det der burde dem kunne konstruert skikkelig.

Det er greit at man ikke kan forvente 100% kanskje...men i dette tilfellet ser man så tydelig hvor linja er lagt...

 

 

Konklusjonen for min del er at jeg er storveis imponert over sotware-siden på denne telefonen, men slett skuffet over den simple plastikken som holder denne telefonen sammen. Knapper og sånt er og en skuffelse...!

Endret av jimster
Lenke til kommentar
Forresten noen som vet hvorfor den må kople opp når man beregner rute. Kartene er jo lastet ned og navigasjonen betalt. Det er sikkert ikke store mengder data og høy pris på det, men lurer på hvorfor.

8439656[/snapback]

Har du prøvd å deaktivere bruken av nettverk før du beregner ruten? Hva skjer da? Du kan forresten enkelt se hvor mye data telefonen din lastet ned i akkurat den oppkoblingen. Gå på Meny -> Programmer -> Logg, og bla til høyre.

8439734[/snapback]

 

hmm, sliter litt med det jeg også.

den kobler seg opp mot nettverket hele tiden når jeg er på kart.

når jeg er ferdig med en samtale eller andre ting så står det pakkedata aktiv hele tiden og.

har lastet ned kartene med maploader, er det noe annet jeg må gjøre når de er lastet ned? eller skal alt være iorden omgående da?

er plagsomt at jeg har alle kartene men allikevel skal den oppdatere en masse greier, det koster jo peng :)

Endret av FredrikW
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med disse serviceverkstedene? Må man gå via kjøpssted, for å bruke garanti/reklmasjon,eller holder det at man bruker et som er Nokia sertifisert?

Anbefalinger?

Er det noen som fikser ting, slark f.eks., mens man venter? (har ikke noen tro på det, men verdt å spørre)

Skulle gjerne likt å fikse min Slarkia N95 :) uten å måtte være fra den mer enn noen timer, men vil ikke gjøre noe som kan bryte garantien.

 

EDIT: For å svare på noen av mine egne spørsmål. Nokia sin side om service.

Endret av deeweef
Lenke til kommentar

Fikk min telefon i går :) Er ganske fornøyd, den har som mange andre slark på høyre side i slideren. Men det er jo bare når keypaden er nede, og hva skal jeg bruke de øverste knappene for da ? Da trykker jeg jo på keypaden der det ikke er noe slark. Derfor ser jeg ikke på det som noe problem, når telefonen ikke er slida ned er ikke slarken tilstedeværende, og det er jo da jeg bruker de øverste knappene ("ok" knappen i midten osv). Ellers har jeg ikke hatt noen reboot problemer. Sitter og hører litt på radio nå med en strek igjen på batteriet :p Finfin telefon, skal bestille minnekort nå.

Endret av AtotheK
Lenke til kommentar
Noen som har fått til den strekkode scanneren skikkelig? Får den ikke til jeg...

8442303[/snapback]

Jupp. Bare passer på at strekkode-bildet er innenfor de røde strekene så har jeg koden innen 10-12 sek.

 

Edit: Det gikk unna på 3 sek nå. :)

 

Noen som vet om hvor man finner kule tema? Litt kjedlige de som er standard på telefonen.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Har testet ut batteriet i dag, og er egentlig storfornøyd med resultatet. :)

Telefonen ble så å si brukt non-stop hele dagen, og her er de tingene jeg har valgt å føre opp:

 

 

Batteriet var fulladet i dag tidlig klokken 10.00.

 

Iløpet av dagen har jeg brukt: --

 

WLAN (surfing)--- ----- 40 minutter

Musikkavspilling-- ----- 210 minutter (3 t og 30 min, 90% volum)

Videoavspilling---- ----- 20 minutter

GPS-navigasjon--  ----- 40 minutter

Radio--------------- ----- 15 minutter (90% volum)

Telefonsamtaler-- ----- 1 minutt

Ant. videosnutter- ----- 3 (sum ca. 1 minutt)

Ant. bilder tatt---- ----- 10

Ant. sendte sms-- ----- 5

I tillegg scannet jeg strekkoder i til sammen 5 minutter.

Lysstyrke: 100%

 

Advarsel om lavt batteri klokken 20:49.

 

 

Den holdt altså ut i 10 timer og 49 minutter med intenst bruk.

--

8439344[/snapback]

 

LITT GRØNN, MEN EKKE DET GANSKE BRA DA?

Lenke til kommentar

Angående Largetime_V3 og andre usignerte programmer...

 

La inn Lagretime V3 igår sjøl, og det er en liten prosess. Man må signere programmet sjøl med et gyldig sertifikat fra https://www.symbiansigned.com/

Du kan begynne med å lage deg konto der.

 

(er unnagjort på et øyeblikk)

 

 

Ytteligere diskusjon av denne og andre screensavere:

http://forum2.mobile-review.com/archive/in...hp/t-42311.html

og

http://symbianv3.com/large-time-screensaver-s60-3rd-edition

 

Guide til hele prosessen:

http://www.gosymbian.com/forum/viewtopic.php?t=757

 

Lykke til!

 

N95_largetime.jpg

Endret av jimster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...