Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her med en Samsung telefon som er egentlig ganske grei og fin (3MP, MP3...) .... men fordi at jeg er glad i mobiler har jeg nå veldig mye lyst på en N95 ....

 

Jeg vill helst ikke lese over 60 sider i denne tråden her men lurer på om N95 er verdt pengene. Er den så fantastisk som dere trodde eller sliter den med barnesykdommer e.g.?

 

Det står masse om GPSen her, men ikke så mye om kameraet, MP3-lyden, etc.

Er det greit å bytte til en N95 og får man mye att for over 6000 NOK?

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg opplever hver morgen at det står "sim-kortregistrering mislykes" er det telefonen eller simkortet som er føkka då?

8449880[/snapback]

 

Hei,

 

Jeg ville prøvd og bytte simkort først. Simkortet må laget fra sommer 2005 og utover. De "gamle" simkortene før 3g telefonene kom har en annen voltstyrke.

 

Kan ikke garantere at det løser problemet, men da har du i alle fall prøvd. Ville sendt den inn om det ikke går med nytt kort.

Lenke til kommentar

Må man virkelig betale for navigasjonen? Trodde det bare var stemmestyringen som kostet..hm

TomTom må få finger'n ut ;)

 

Virker som at kartversjonen krever bedre dekning av GPS-mottakeren enn tracking-programmet på mobilen (GPS Data)..moro å tracke hvor lang omvei man går i fylla!

Lenke til kommentar

Jeg følger opp 2bb1 sin post ang. batterikapasitet!

 

Batteriet var fulladet søndag klokken 08.30.

 

I løpet av dagene har jeg brukt:

 

WLAN (surfing)--- ----- 10 minutter

Musikkavspilling-- ----- 3 minutter

Videoavspilling---- ----- 5 minutter

GPS-navigasjon-- ----- 20 minutter

Telefonsamtaler-- ----- 90 minutter

IP-telefon--------- ----- 8 minutter

Ant. videosnutter- ----- 1 (sum ca. 1 minutt)

Ant. bilder tatt---- ----- 1

Ant. sendte sms-- ----- 10

Lysstyrke: 100%

 

Advarsel om lavt batteri klokken 13.00.

 

 

Den holdt altså ut i 28 timer og 30 minutter med "vanlig" bruk.

Lenke til kommentar
Angående Largetime_V3 og andre usignerte programmer...

 

La inn Lagretime V3 igår sjøl, og det er en liten prosess. Man må signere programmet sjøl med et gyldig sertifikat fra https://www.symbiansigned.com/

Du kan begynne med å lage deg konto der.

 

(er unnagjort på et øyeblikk)

 

 

Ytteligere diskusjon av denne og andre screensavere:

http://forum2.mobile-review.com/archive/in...hp/t-42311.html

og

http://symbianv3.com/large-time-screensaver-s60-3rd-edition

 

Guide til hele prosessen:

http://www.gosymbian.com/forum/viewtopic.php?t=757

 

Lykke til!

 

N95_largetime.jpg

8443277[/snapback]

 

 

Når jeg dobbelklikker på auto_signsis fila popper en dos skjerm opp i et millisekund og så forsvinner den igjen, den installerer ikke noen ny fil (altså fexplorer bare signert istedet for unsigned). Hva skal jeg gjøre? Noe jeg har gjort galt ?

Lenke til kommentar
Mulig jeg har gått glipp av noe,

MEN hvorfor skal mann ha nettradio når der er radio i telefonen?

Noe med å høre på "norske" kanaler i utlandet?? må vel betale for det da!

8450029[/snapback]

 

Jo, det skal jeg fortelle deg! Når jeg er ute å farter, så er det ALLTID et trådløst nett i nærheten, enten på hotellet eller andre steder. Da slår man på nettradioen og så kan man høre på norsk radio i utlandet. Og det helt gratis! :-)

8450100[/snapback]

 

Dessuten, når man bruker trådløst headsett fungerer jo ikke den innebygde radioen i det hele tatt. (Hvorfor kan de ikke bygge inn en radio i headsettet??)

Lenke til kommentar
Det jeg derimot har litt problemer med (muligjeg har misforstått noe her) er at jeg får ikke "fjernkontrollen" på headsettet til å funke i det hele tatt! Den gir ingen reaksjon what so ever, noen andre med det samme problemet?

 

EDIT: Headset problemet er at knappene ikke fungerer, det er seff lyd...

8407875[/snapback]

 

Min fjernkontroll fungerer heller ikke. Andre som har samme problemet?

8413515[/snapback]

 

 

Prøvd å svitsje på låseknappen på fjernkontrollen kanskje...? Ja vel, da vet jeg ikke. Min fungerer i hvert fall som den skal

8414840[/snapback]

 

Har prøvd det, men den virker fortsatt ikke. Mikrofonen (tror det er en slik på den også) virker heller ikke. Må nok inn for å få byttet.

8415753[/snapback]

 

Fikk byttet fjernkontrollen, men den fungerer fortsatt ikke... Hmm, må nesten få testet med en annen telefon for å få sjekket om det er noe galt med min N95.

 

Noen andre som ikke får fjernkontrollen til å virke?

8449899[/snapback]

Mine fungerer heller ikke, men det trådløse jeg kjøpte (BH-500) fungerer.

Lenke til kommentar
Jeg sitter her med en Samsung telefon som er egentlig ganske grei og fin (3MP, MP3...) .... men fordi at jeg er glad i mobiler har jeg nå veldig mye lyst på en N95 ....

 

Jeg vill helst ikke lese over 60 sider i denne tråden her men lurer på om N95 er verdt pengene. Er den så fantastisk som dere trodde eller sliter den med barnesykdommer e.g.?

 

Det står masse om GPSen her, men ikke så mye om kameraet, MP3-lyden, etc.

Er det greit å bytte til en N95 og får man mye att for over 6000 NOK?

 

Takk for hjelpen!

8450517[/snapback]

 

Minuset med denne tlf er en litt billig plastikkfølelse, samt at batteriet kanskje ikke er det beste.

 

Plusset (med min iallefall) er at den er veldig rask, jeg kan installere alt mellom himmel og stjerner av programmer på den og den er stabil (ingen reboots eller sånt tøv)! Kamereet er jo som kjent brukbart...veldig positivt med større fokusområde enn mon k800i. Den led'en er gruuusomt kraftig, og så langt ser jeg ikke noen store drawback med den kontra K800i sin xenonblitz...

Den plastikkfølelsen har også en stor fordel...telefonen kjennes veldig lett ut...og det er jo bra på en såppas avansert sak.

 

Jeg tror jeg vil bli veldig fornøyd med min, og du med din!

Lenke til kommentar
Det jeg derimot har litt problemer med (muligjeg har misforstått noe her) er at jeg får ikke "fjernkontrollen" på headsettet til å funke i det hele tatt! Den gir ingen reaksjon what so ever, noen andre med det samme problemet?

 

EDIT: Headset problemet er at knappene ikke fungerer, det er seff lyd...

8407875[/snapback]

 

Min fjernkontroll fungerer heller ikke. Andre som har samme problemet?

8413515[/snapback]

 

 

Prøvd å svitsje på låseknappen på fjernkontrollen kanskje...? Ja vel, da vet jeg ikke. Min fungerer i hvert fall som den skal

8414840[/snapback]

 

Har prøvd det, men den virker fortsatt ikke. Mikrofonen (tror det er en slik på den også) virker heller ikke. Må nok inn for å få byttet.

8415753[/snapback]

 

Fikk byttet fjernkontrollen, men den fungerer fortsatt ikke... Hmm, må nesten få testet med en annen telefon for å få sjekket om det er noe galt med min N95.

 

Noen andre som ikke får fjernkontrollen til å virke?

8449899[/snapback]

Mine fungerer heller ikke, men det trådløse jeg kjøpte (BH-500) fungerer.

8451342[/snapback]

 

Men radioen fungerer vel ikke ved bruk av BH-500?

Endret av akseln
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...