Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli litt irritert nå. Dersom jeg går inn på Søk, da booter telefonen. Grrr. Siste gangen jeg brukte søke-funksjonen, da fikk jeg spørsmål om jeg ville oppdatere programmet. Det svarte jeg nei på, så nå mottar jeg vel min straff...

 

.....

8439611[/snapback]

Min telefon er det 0 problemer med, og heller aldri bootet av seg selv. Sikker på at det ikke er et eller annent muffins dere som får boots har gjort? Prøvd å resette den til fabrikkinstillinger for å sjekke?

 

Noen som har lagt merke til at minuttene nederst i høyre hjørnet går raskere enn 60 sek pr min? Dvs. f.eks. kjørte fra hvaler til oslo idag. Den beregnet v start ca 2t15min. Detter er jo nesten en time seinere enn litt kjapp kjøring. Det virker ikke som om den justeres etter hvor fort jeg kjører, men teller seg ned mot null.. Den havnet selvfølgelig på nunn når jeg var i oslo, men det var etter ca 1,5 timer, dvs at minuttene gikk velig fort. Comprende?

 

...

8439656[/snapback]

Der motsier du vel deg selv? Det er vel akkurat det den gjør - justerer tiden etter hvor langt du er kommet. Tror nok ikke det er sekundene i enheten som går for raskt, men heller at den korter ned tiden. :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forresten noen som vet hvorfor den må kople opp når man beregner rute. Kartene er jo lastet ned og navigasjonen betalt. Det er sikkert ikke store mengder data og høy pris på det, men lurer på hvorfor.

8439656[/snapback]

Har du prøvd å deaktivere bruken av nettverk før du beregner ruten? Hva skjer da? Du kan forresten enkelt se hvor mye data telefonen din lastet ned i akkurat den oppkoblingen. Gå på Meny -> Programmer -> Logg, og bla til høyre.

8439734[/snapback]

 

 

Jeg har prøvd det. hvis jeg ikke har kjørt der før så går det ikke, men trenger ikke være onling når jeg skal kjøre hvor jeg har vært før. Det er sikkert ikke dyrt, men skulle gjerne visst hva hvo hvorfor etc.

Lenke til kommentar

Pipelyden for en ung 20-åring som meg er meget irriterende. Den tar bort konsentrasjonsevnen fra samtalen føler jeg, da jeg henger meg oppi den. Har aldri opplevd på mine foregående telefoner, og er meget skuffende hvis så er tilfelle på alle n95. Tviler på det, skal ringe Best Buy på mandag å få det sjekka opp.

For det andre finner jeg ikke smiley fjesene på meldingsfunksjonen. Hvordan kan det la seg gjøre for Nokia å glemme de?

8437232[/snapback]

 

 

Savner også smiley fjesene på meldingene..blir så stusselig uten..kanskje tlf er litt for fancy til å ha slike smileyes... :roll:

Får håpe det er mulig å kunne laste ned, eller at det kanskje kommer med i en ny software greie elns.. :dontgetit:

 

Kan ikke si jeg har merket noen pipelyd i tlf, men hører det er litt susing når jeg snakker i tlf uten at den er åpnet.. Men det plager meg ikke, værre med smileyene.. :p

8438549[/snapback]

 

Fins ikke Smiley Fjes i symbian såvidt jeg vet fra N80 tiden. Mulig det fins noe program nå som kan legges inn for å bruke dem....?

Lenke til kommentar
Min telefon er det 0 problemer med, og heller aldri bootet av seg selv. Sikker på at det ikke er et eller annent muffins dere som får boots har gjort? Prøvd å resette den til fabrikkinstillinger for å sjekke?

8439824[/snapback]

Nei, det er ikke noe spesielt jeg har gjort. Det er åpenbart mange som har problemer med at telefon booter, så da er det ikke spesielt heldig å insinuere at de/vi har gjort noe "muffins". Det er heller ikke spesielt aktuelt å resette telefonen til fabrikkinnstillingene ettersom at jeg har brukt lang tid på å velge de innstillingene jeg vil ha samt at jeg kun har endret på ting som skal fungere.

 

Det jeg skal prøve når jeg kommer hjem igjen, er å oppdatere Search på nytt.

Lenke til kommentar
Jeg begynner å bli litt irritert nå. Dersom jeg går inn på Søk, da booter telefonen. Grrr. Siste gangen jeg brukte søke-funksjonen, da fikk jeg spørsmål om jeg ville oppdatere programmet. Det svarte jeg nei på, så nå mottar jeg vel min straff...

 

.....

8439611[/snapback]

Min telefon er det 0 problemer med, og heller aldri bootet av seg selv. Sikker på at det ikke er et eller annent muffins dere som får boots har gjort? Prøvd å resette den til fabrikkinstillinger for å sjekke?

 

Noen som har lagt merke til at minuttene nederst i høyre hjørnet går raskere enn 60 sek pr min? Dvs. f.eks. kjørte fra hvaler til oslo idag. Den beregnet v start ca 2t15min. Detter er jo nesten en time seinere enn litt kjapp kjøring. Det virker ikke som om den justeres etter hvor fort jeg kjører, men teller seg ned mot null.. Den havnet selvfølgelig på nunn når jeg var i oslo, men det var etter ca 1,5 timer, dvs at minuttene gikk velig fort. Comprende?

 

...

8439656[/snapback]

Der motsier du vel deg selv? Det er vel akkurat det den gjør - justerer tiden etter hvor langt du er kommet. Tror nok ikke det er sekundene i enheten som går for raskt, men heller at den korter ned tiden. :)

8439824[/snapback]

 

 

skjønner hva du mener. Mulig jeg ikke var klar nok. Lurer på hvorfor den teller jevn ned. La oss si at jeg skal kjøre 60 km på motorvei. Jeg vet at hastigheten er 120. Dvs at jeg skal bruke en halvtime. Men da står det f.eks 60, 59, 58 osv bare litt raskere. Jeg hadde regnet med at det da stod 30 min når jeg kjørte i 120, og at tiden økte hvis jeg senket farten. you see :)

 

Bare nysgjerrig. Funker fett denne dingsen ja.

 

 

Nå har jeg forresten plukket tlf ifra hverandre i håp om å fikse slarken.. ¤"%234

Lenke til kommentar
Var ikke sånn jeg mente det (muffins).

Men ja, tenkte på at kanskje dere har aktivert noe som skal fungere, men som er bugget?

8439961[/snapback]

Det hadde nok vært mer sannsynlig ja. Akkurat nå er jo problemet at programmet Search ikke fungerer, men tidligere har telefonen bootet i det jeg har initiert en samtale, og det var før jeg hadde aktivert noe som helst.

 

Jeg la forresten inn PC Suite på maskinen til svigers her for å se om en reinnstallasjon av Search ville fikse biffen. Det hjalp ikke...

 

 

Edit: Jeg avinstallerte alt som hadde med Search å gjøre, så la jeg det inn på nytt. Fungerer fint nå. Ganske så lettet nå, hvordan skulle jeg ellers klare å navigere blant all por.....uhm, musikken min?

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
Jeg begynner å bli litt irritert nå. Dersom jeg går inn på Søk, da booter telefonen. Grrr. Siste gangen jeg brukte søke-funksjonen, da fikk jeg spørsmål om jeg ville oppdatere programmet. Det svarte jeg nei på, så nå mottar jeg vel min straff...

 

.....

8439611[/snapback]

Min telefon er det 0 problemer med, og heller aldri bootet av seg selv. Sikker på at det ikke er et eller annent muffins dere som får boots har gjort? Prøvd å resette den til fabrikkinstillinger for å sjekke?

 

Noen som har lagt merke til at minuttene nederst i høyre hjørnet går raskere enn 60 sek pr min? Dvs. f.eks. kjørte fra hvaler til oslo idag. Den beregnet v start ca 2t15min. Detter er jo nesten en time seinere enn litt kjapp kjøring. Det virker ikke som om den justeres etter hvor fort jeg kjører, men teller seg ned mot null.. Den havnet selvfølgelig på nunn når jeg var i oslo, men det var etter ca 1,5 timer, dvs at minuttene gikk velig fort. Comprende?

 

...

8439656[/snapback]

Der motsier du vel deg selv? Det er vel akkurat det den gjør - justerer tiden etter hvor langt du er kommet. Tror nok ikke det er sekundene i enheten som går for raskt, men heller at den korter ned tiden. :)

8439824[/snapback]

 

 

skjønner hva du mener. Mulig jeg ikke var klar nok. Lurer på hvorfor den teller jevn ned. La oss si at jeg skal kjøre 60 km på motorvei. Jeg vet at hastigheten er 120. Dvs at jeg skal bruke en halvtime. Men da står det f.eks 60, 59, 58 osv bare litt raskere. Jeg hadde regnet med at det da stod 30 min når jeg kjørte i 120, og at tiden økte hvis jeg senket farten. you see :)

 

Bare nysgjerrig. Funker fett denne dingsen ja.

 

 

Nå har jeg forresten plukket tlf ifra hverandre i håp om å fikse slarken.. ¤"%234

8440027[/snapback]

Hehe, ja skjønner. Er akkurat det samme på GPS-en på min PDA (tomtom). Der beregner den ofte litt god tid men korter ned etter hvert.

 

Foresten, med det samme du plukker ihop din, hadde du hatt anledning til å ta en videosnutt / noen bilder av prosessen? Hadde vært litt kjekt å ha noe å gå etter. :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

""Foresten, med det samme du plukker ihop din, hadde du hatt anledning til å ta en videosnutt / noen bilder av prosessen? Hadde vært litt kjekt å ha noe å gå etter""

 

Skal prøve. Har ikke helt funnet ut hvordan jeg skal fixe det, men ser at slideren på høyre side kan/bør justeres en halv millimeter. Må bare manne meg opp litt først. Tar en snus. Redd for å knekke noe..

Endret av mrhw
Lenke til kommentar
""Foresten, med det samme du plukker ihop din, hadde du hatt anledning til å ta en videosnutt / noen bilder av prosessen? Hadde vært litt kjekt å ha noe å gå etter""

 

Skal prøve. Har ikke helt funnet ut hvordan jeg skal fixe det, men ser at slideren på høyre side kan/bør justeres en halv millimeter. Må bare manne meg opp litt først. Tar en snus. Redd for å knekke noe..

8440078[/snapback]

 

 

Søkte litt på nett. Denne linken er lagt ut her før. Så den ikke før nå, men det er akkurat dette jeg ser er feil med min også. Har kommet til hvor jeg må løsne på skjermen. Litt spooky.. mulig jeg trekker meg. Men ser iallfall hva som må gjøres.

 

http://howardforums.com/showpost.php?p=9001747&postcount=104

 

Men dette skulle da ikke vært nødvendig. Tror dere man kan få rettet på/reklamer på dette? Sende til verksted etc.. ?

Lenke til kommentar
Forresten noen som vet hvorfor den må kople opp når man beregner rute. Kartene er jo lastet ned og navigasjonen betalt. Det er sikkert ikke store mengder data og høy pris på det, men lurer på hvorfor.

8439656[/snapback]

Har du prøvd å deaktivere bruken av nettverk før du beregner ruten? Hva skjer da? Du kan forresten enkelt se hvor mye data telefonen din lastet ned i akkurat den oppkoblingen. Gå på Meny -> Programmer -> Logg, og bla til høyre.

8439734[/snapback]

Jeg brukte gps'en idag, ca 30 min, og i loggen står det at den koblet seg opp mot nettet, brukte Tele2 tilkoblingen, og det varte i 1 sek, og ingen kB hverken opp eller ned.

Så hva den brukte tilkoblingen i det ene sekundet vet jeg ikke, ettersom det ikke ble sendt noe informasjon noen av veiene.

Lenke til kommentar

Til alle dere som mekker og snekrer på telefonene deres.Vil ikke synes noe synd i den som får problemer når det gjelder demontering/montering av telefon.Samme med taping og alle slags inngrep som gjøres på telefonen.Er dere gammel?Håper nesten at dere får problemer sånn at dere kanskje lærer at dette er noe dere ikke har kompetanse til å utføre.Synes forumet blir for dumt med slike ting.Ta heller opp ting som man erfarer og ikke hvordan man skal bryte i stykker apparatene.

Lenke til kommentar
Forresten noen som vet hvorfor den må kople opp når man beregner rute. Kartene er jo lastet ned og navigasjonen betalt. Det er sikkert ikke store mengder data og høy pris på det, men lurer på hvorfor.

8439656[/snapback]

Har du prøvd å deaktivere bruken av nettverk før du beregner ruten? Hva skjer da? Du kan forresten enkelt se hvor mye data telefonen din lastet ned i akkurat den oppkoblingen. Gå på Meny -> Programmer -> Logg, og bla til høyre.

8439734[/snapback]

Jeg brukte gps'en idag, ca 30 min, og i loggen står det at den koblet seg opp mot nettet, brukte Tele2 tilkoblingen, og det varte i 1 sek, og ingen kB hverken opp eller ned.

Så hva den brukte tilkoblingen i det ene sekundet vet jeg ikke, ettersom det ikke ble sendt noe informasjon noen av veiene.

8440186[/snapback]

 

 

Rart. Den må jo nødvendigvis sende eller motta noe, da det ikke funker uten (på steder jeg ikke har kjørt før).

 

hmm..

Lenke til kommentar
Til alle dere som mekker og snekrer på telefonene deres.Vil ikke synes noe synd i den som får problemer når det gjelder demontering/montering av telefon.Samme med taping og alle slags inngrep som gjøres på telefonen.Er dere gammel?Håper nesten at dere får problemer sånn at dere kanskje lærer at dette er noe dere ikke har kompetanse til å utføre.Synes forumet blir for dumt med slike ting.Ta heller opp ting som man erfarer og ikke hvordan man skal bryte i stykker apparatene.

8440214[/snapback]

 

 

Sant nok. Flaks at jeg klarte det uten å ødelegge noe. Ellers er jeg storførnøyd med tlf. Gps funker, for min del, veldig bra. Har ikke noen holder enda, så den står fint i kaffekoppholderen. Ingen problemer, med signal der. Videokvaliteten er utmerket. Batteriet er forøvrig bra synes jeg. Det er ikke rart det tappes når man bruker alle funksjonene. Standby og taletid er bra synes jeg.

Lenke til kommentar

Har oppdatert første-posten med en del gratisprogrammer og spill. Har prøvd å lage til slik at dere bare skal klikke på linken for å få opp filen der det er mulig. Bare gi beskjed om dere vet om andre programmer som er bra, så skal jeg legge dem til listen.

 

Skal begynne installerings-rushet i morgen.

Lenke til kommentar
Til alle dere som mekker og snekrer på telefonene deres.Vil ikke synes noe synd i den som får problemer når det gjelder demontering/montering av telefon.Samme med taping og alle slags inngrep som gjøres på telefonen.Er dere gammel?Håper nesten at dere får problemer sånn at dere kanskje lærer at dette er noe dere ikke har kompetanse til å utføre.Synes forumet blir for dumt med slike ting.Ta heller opp ting som man erfarer og ikke hvordan man skal bryte i stykker apparatene.

8440214[/snapback]

 

Vel..er 27. Hvor gammel er du?

 

Å fikse klikkingen på denne tlf var enklere enn å skifte dekk på bilen...tok mye kortere tid også, og krevde mindre verktøy. Jo simplere konstruksjon jo simplere og fikse, og jeg er storfornøyd med min nu.

 

Jeg er sikker på at hadde jeg ringt noen Nokia folk og klaget hadde de bare sagt "øhh...det kjenner jeg ikke til".

 

Hvis ikke forumet er plassen for å diskutere...hva er? Det er snakk om å løsne tre skruer her....ikke lodde hovedkortet på x-boxen (slikt diskuterer vi og på forum foresten). Kompetanse er vel kanskje ikke ordet...

 

Og vi har forresten erfart at apparatene virker brutt litt på fra før, og vi diskuterer bare hvordan vi skal bygge dem sammen igjen.

 

Ang å sende inn tlf...

Den K800i'en jeg hadde før N95 gikk ilås slik som mange K800i har gjort. Deg som skjer er at den ikke vil slå seg på og det blinker 5-6 ganger i IR porten. Rignte Spaceworld og de sa at ja det er bare å komme med den og sende den in.

 

....jeg stusset litt på det der...og søkte litt rundt på div forum. Der fant jeg en guide på noen linjer...lastet ned litt software og noen kabeldrivere. Startet programmet, plugget i tlf..og etter 6 sekunder(!) var telefonen flasha og problemet fiksa.

 

Det der skal jeg altså sende inn telefonen til et verksted for slik at den kan ligge i kø der mens jeg er uten tlf....

 

Moralen er at om man bare har "litt" steiner og guts er det utrolig hvor langt man kan komme bare med reasearch...

 

Det hjelper og å være en smule oppegående samt innse egne begrensinger.

Lenke til kommentar
Til alle dere som mekker og snekrer på telefonene deres.Vil ikke synes noe synd i den som får problemer når det gjelder demontering/montering av telefon.Samme med taping og alle slags inngrep som gjøres på telefonen.Er dere gammel?Håper nesten at dere får problemer sånn at dere kanskje lærer at dette er noe dere ikke har kompetanse til å utføre.Synes forumet blir for dumt med slike ting.Ta heller opp ting som man erfarer og ikke hvordan man skal bryte i stykker apparatene.

8440214[/snapback]

 

Vel..er 27. Hvor gammel er du?

 

Å fikse klikkingen på denne tlf var enklere enn å skifte dekk på bilen...tok mye kortere tid også, og krevde mindre verktøy. Jo simplere konstruksjon jo simplere og fikse, og jeg er storfornøyd med min nu.

 

Jeg er sikker på at hadde jeg ringt noen Nokia folk og klaget hadde de bare sagt "øhh...det kjenner jeg ikke til".

 

Hvis ikke forumet er plassen for å diskutere...hva er? Det er snakk om å løsne tre skruer her....ikke lodde hovedkortet på x-boxen (slikt diskuterer vi og på forum foresten). Kompetanse er vel kanskje ikke ordet...

 

Og vi har forresten erfart at apparatene virker brutt litt på fra før, og vi diskuterer bare hvordan vi skal bygge dem sammen igjen.

 

Ang å sende inn tlf...

Den K800i'en jeg hadde før N95 gikk ilås slik som mange K800i har gjort. Deg som skjer er at den ikke vil slå seg på og det blinker 5-6 ganger i IR porten. Rignte Spaceworld og de sa at ja det er bare å komme med den og sende den in.

 

....jeg stusset litt på det der...og søkte litt rundt på div forum. Der fant jeg en guide på noen linjer...lastet ned litt software og noen kabeldrivere. Startet programmet, plugget i tlf..og etter 6 sekunder(!) var telefonen flasha og problemet fiksa.

 

Det der skal jeg altså sende inn telefonen til et verksted for slik at den kan ligge i kø der mens jeg er uten tlf....

 

Moralen er at om man bare har "litt" steiner og guts er det utrolig hvor langt man kan komme bare med reasearch...

 

Det hjelper og å være en smule oppegående samt innse egne begrensinger.

8440606[/snapback]

 

Enig. Bra sagt. :thumbup:

 

Gjorde du på samme måten som beskrevet tidligere?

Endret av mrhw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...