Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Har oppdatert og synes telefonen er tregere nå enn den var.Er det flere som har opplevd at den f.eks bruker lengere tid på å komme i gang?Synes dette var dårlige greier.

9041121[/snapback]

Jeg opplever at den er mye treigere til å starte opp etter en restart eller lignende. Synes også at det tar litt for lang tid etter at jeg trykker menyknappen til den er klar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har oppdatert og synes telefonen er tregere nå enn den var.Er det flere som har opplevd at den f.eks bruker lengere tid på å komme i gang?Synes dette var dårlige greier.

9041121[/snapback]

Jeg opplever at den er mye treigere til å starte opp etter en restart eller lignende. Synes også at det tar litt for lang tid etter at jeg trykker menyknappen til den er klar

9042077[/snapback]

 

 

Min tlf er like rask til å starte opp,og samme med å gå inn på menyen. Derfra er alr mye raskere,må ikke vente på noe,trykker jeg på noe,vips og det kommer frem..

 

Samme med galleri,der er den mye raskere nå,og samme med å spille musikk. Så for min del,Fw gjorde susen denne gangen.

Lenke til kommentar

Hei

 

Nå har jeg installert den nye firmware'en. Etter installeringen gikk jeg på Programbehandling og installerte de programmene som nå sto som ikke installert. MEN, de fleste programmene står det fortsatt installert på, uten at de virker. Jeg klarer heller ikke å fjerne dem! (Feilmelding: "Kunne ikke fjerne!")

 

Hvordan får jeg fjernet programmer fra forrige FW slik at jeg kan laste dem ned og installere dem på nytt?

 

(gjelder: Gmail, Opera mini og WeGolf)

Lenke til kommentar
Hei

 

Nå har jeg installert den nye firmware'en.  Etter installeringen gikk jeg på Programbehandling og installerte de programmene som nå sto som ikke installert.  MEN, de fleste programmene står det fortsatt installert på, uten at de virker.  Jeg klarer heller ikke å fjerne dem!  (Feilmelding: "Kunne ikke fjerne!")

 

Hvordan får jeg fjernet programmer fra forrige FW slik at jeg kan laste dem ned og installere dem på nytt?

 

(gjelder:  Gmail, Opera mini og WeGolf)

9044210[/snapback]

 

 

Du må legge inn programmene på nytt. Jeg måtte hente filene selv,og overføre de på tlf,for så instalere de på nytt

Lenke til kommentar
Var det ikke slik at denne nye firmwaren med støtte for A-GPS, også skulle få ny versjon av Nokia Maps? Når jeg oppdaterer til siste versjon, er det fortsatt den gamle som startes...

 

KRL

9044658[/snapback]

 

 

Jo,det er A-GPS. Gå til GPS innstilingene dine,så ser du der at det er merket av for A-GPS

 

Gå til Innstinger/Generell/Lokaisering/Lokaliseringsmetoder Der ser du 4valg,og tre av de skal være merket ,ink: A-GPS

 

:D

Lenke til kommentar
Var det ikke slik at denne nye firmwaren med støtte for A-GPS, også skulle få ny versjon av Nokia Maps? Når jeg oppdaterer til siste versjon, er det fortsatt den gamle som startes...

 

KRL

9044658[/snapback]

 

 

Jo,det er A-GPS. Gå til GPS innstilingene dine,så ser du der at det er merket av for A-GPS

 

Gå til Innstinger/Generell/Lokaisering/Lokaliseringsmetoder Der ser du 4valg,og tre av de skal være merket ,ink: A-GPS

 

:D

9044732[/snapback]

 

 

Skjønte hvordan jeg skulle få til det... det var ikke det jeg spurte om. :hrm:

 

Iflg. internasjonale blogger og forum, skulle Nokia Maps programvaren på N95, komme i nyere versjon etter at man la inn ny firmware v12. Jeg fant ei fil som heter: NOKIA_Maps_1_0_S60_update.sis som tilsynelatende er en nyere versjon og som sannsynligvis er den disse folka ref til når man snakker om ny Nokia Maps. MEN, den følger ikke med automatisk med ny v12 firmwaren.

 

KRL

Lenke til kommentar
Var det ikke slik at denne nye firmwaren med støtte for A-GPS, også skulle få ny versjon av Nokia Maps? Når jeg oppdaterer til siste versjon, er det fortsatt den gamle som startes...

 

KRL

9044658[/snapback]

 

 

Jo,det er A-GPS. Gå til GPS innstilingene dine,så ser du der at det er merket av for A-GPS

 

Gå til Innstinger/Generell/Lokaisering/Lokaliseringsmetoder Der ser du 4valg,og tre av de skal være merket ,ink: A-GPS

 

:D

9044732[/snapback]

 

 

Skjønte hvordan jeg skulle få til det... det var ikke det jeg spurte om. :hrm:

 

Iflg. internasjonale blogger og forum, skulle Nokia Maps programvaren på N95, komme i nyere versjon etter at man la inn ny firmware v12. Jeg fant ei fil som heter: NOKIA_Maps_1_0_S60_update.sis som tilsynelatende er en nyere versjon og som sannsynligvis er den disse folka ref til når man snakker om ny Nokia Maps. MEN, den følger ikke med automatisk med ny v12 firmwaren.

 

KRL

9045083[/snapback]

 

Ok,det var jeg ikke klar over da. Hvor kan man så finne den update.sis filen da?

Lenke til kommentar
...Gå til GPS innstilingene dine,så ser du der at det er merket av for A-GPS...

9044732[/snapback]

...Skjønte hvordan jeg skulle få til det...

9045083[/snapback]

Ikke i kartprogrammet, men:

Meny->Verktøy->Innstillinger->Generell->Lokalisering->Lokaliseringsmetoder

Lenke til kommentar
Vel, nå husker jeg ikke hvilken versjon som var med på forige FW, men versjonen jeg har på min telefon nå er v. 3.0wk23 b01

9045754[/snapback]

 

 

Det er samme som jeg har. Og ut fra Howardforum,så er det siste utgave.

9045911[/snapback]

Skulle det ikke være en oppussing på det grafiske grensesnittet også? feks hvor man kunne se satelitter med lock osv på hovedskjermen til kartprogrammet?

Lenke til kommentar

Oppdaget noe rart i dag,har oppgradert tlf og la merke til følgende:når lyset i displayet slår seg av så blinker det 2 ganger i knappen ved siden av kameratasten(den på siden av telefonen).

 

Det er tasten for snarvei til galleriet.Er det noen som har sett dette selv og evt vet hvorfor den blinker?

Lenke til kommentar
Oppdaget noe rart i dag,har oppgradert tlf og la merke til følgende:når lyset i displayet slår seg av så blinker det 2 ganger i knappen ved siden av kameratasten(den på siden av telefonen).

 

Det er tasten for snarvei til galleriet.Er det noen som har sett dette selv og evt vet hvorfor den blinker?

9046840[/snapback]

 

Noe jeg også la merke til igår...stusset også på det. Anner ikke hvorfor.

 

Jeg tror også at den kutter ut lyset til skjermen raskere enn før for å spare batteri. Eller så må jeg bare stille den inn på nytt til slik jeg hadde det før...mmmh.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Vel, nå husker jeg ikke hvilken versjon som var med på forige FW, men versjonen jeg har på min telefon nå er v. 3.0wk23 b01

9045754[/snapback]

 

 

Det er samme som jeg har. Og ut fra Howardforum,så er det siste utgave.

9045911[/snapback]

 

Nope. Da må du nok lete litt mer på nettet... :)

 

Etter at jeg oppgraderte til v12, la jeg inn denne "upgrade" sis fila og får nå versjon: v1.1 wk23 b04

 

Denne versjonen er oppjustert med flere småting, bla. som "agep" forteller. Ser litt mer fancy ut og er kanskje en aning mer brukervennelig.

 

Men som jeg sa, så var det flere forum før fw ble offisiell, at denne versjonen var integrert i oppgraderingen og ikke som en selvstendig oppgradering.

 

KRL

Lenke til kommentar
Vel, nå husker jeg ikke hvilken versjon som var med på forige FW, men versjonen jeg har på min telefon nå er v. 3.0wk23 b01

9045754[/snapback]

 

 

Det er samme som jeg har. Og ut fra Howardforum,så er det siste utgave.

9045911[/snapback]

 

Nope. Da må du nok lete litt mer på nettet... :)

 

Etter at jeg oppgraderte til v12, la jeg inn denne "upgrade" sis fila og får nå versjon: v1.1 wk23 b04

 

Denne versjonen er oppjustert med flere småting, bla. som "agep" forteller. Ser litt mer fancy ut og er kanskje en aning mer brukervennelig.

 

Men som jeg sa, så var det flere forum før fw ble offisiell, at denne versjonen var integrert i oppgraderingen og ikke som en selvstendig oppgradering.

 

KRL

9047113[/snapback]

Hvor fant du fila :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...