Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan nevne at jeg har slitt veldig med telefonen etter at jeg oppdateringen. Telefonen ble treig, GPS'en ble desto treigere. Programmer som ikke funket og som ikke ville la seg fjerne (vet jeg kunne installere de på nytt, men hadde ikke alle installasjonsfilene tilgjengelig), vibrering som ikke funket. Generelt mye krøll altså. Gikk til det steget at jeg sletta hele fonen samt formaterte minnekortet og oppdaterte på nytt. Nå ser det ut til at alt er som det skal! Ingen av de overnevnte problemene er tilstede (og jeg skal begynne å arkivere installasjonsfilene), og GPS'en er blitt MEGET kjapp. De fire testene jeg gjorde ga fix iløpet av 10 sekunder. Disse testene gjorde jeg på forskjellige steder, uten bruk av nettverk.

 

Har et spørsmål

Hvor pleier folk å installere programmene sine? I telefonminnet eller minnekortet. Kan installasjon på minnekortet lage sirup? Installerer alt på telefonen nå, men brukte minnekortet noe til denslags før

9064402[/snapback]

 

 

Hei!

 

Du sa du hadde formatert både telefon og minnekort. for det 1. Hvordan formaterte du mobilen? 2. Hva gjort du med innholdet på minnekortet før du formaterte? Lagret du det på en pc, eller la du inn alt av kart og div på nytt? Jeg sliter med akkurat det samme som deg tror jeg. Får lock på GPS etter 3-5 min.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Du sa du hadde formatert både telefon og minnekort. for det 1. Hvordan formaterte du mobilen? 2. Hva gjort du med innholdet på minnekortet før du formaterte? Lagret du det på en pc, eller la du inn alt av kart og div på nytt? Jeg sliter med akkurat det samme som deg tror jeg. Får lock på GPS etter 3-5 min.

9070713[/snapback]

Det blir litt feil å si at jeg formaterte telefonen, jeg bare overskreiv firmwaren med en ny en uten å kjøre tilbake en backup (untatt kontakter). Jeg tok kun vare på kontaktene, ellers la jeg inn alt på nytt. Det er riktignok litt mye arbeid å installere alt på nytt igjen men absolutt verdt det. Før installerte jeg alle program på minnekortet, nå installerer jeg de på telefonen. Litt usikker på om det utgjør noen forskjell, men telefonen virker iallefall perfekt nå :)

Lenke til kommentar
Før installerte jeg alle program på minnekortet, nå installerer jeg de på telefonen. Litt usikker på om det utgjør noen forskjell, men telefonen virker iallefall perfekt nå :)

9071151[/snapback]

 

 

Det har egenltilg ikke noe å si hvor du legge programmene, Normalt vil det gå like fort å starte de opp på minnebrikken,som om de ligger på tlf.

 

Men,så avgjøres mye på hva slags minnebrikke man bruker da. Lese og skrivehastigheten har mye å si på korte.

Endret av djheaven
Lenke til kommentar
Hei!

 

Du sa du hadde formatert både telefon og minnekort. for det 1. Hvordan formaterte du mobilen? 2. Hva gjort du med innholdet på minnekortet før du formaterte? Lagret du det på en pc, eller la du inn alt av kart og div på nytt? Jeg sliter med akkurat det samme som deg tror jeg. Får lock på GPS etter 3-5 min.

9070713[/snapback]

Det blir litt feil å si at jeg formaterte telefonen, jeg bare overskreiv firmwaren med en ny en uten å kjøre tilbake en backup (untatt kontakter). Jeg tok kun vare på kontaktene, ellers la jeg inn alt på nytt. Det er riktignok litt mye arbeid å installere alt på nytt igjen men absolutt verdt det. Før installerte jeg alle program på minnekortet, nå installerer jeg de på telefonen. Litt usikker på om det utgjør noen forskjell, men telefonen virker iallefall perfekt nå :)

9071151[/snapback]

 

Hei igjen!

 

Nå har jeg fulgt tipset ditt om å formatere både telefon og minnekort. Etter fomateringen ble den nye FW lagt inn. Nå etter å ha gjort dette og installert alt sammen på nytt, prøvde jeg gps'en. Fikk ikke lock før etter 4 min. Er det noen der ute i den store verden som har noen tips? Begynner å bli lei nå.

Lenke til kommentar
Oppdaget noe rart i dag,har oppgradert tlf og la merke til følgende:når lyset i displayet slår seg av så blinker det 2 ganger i knappen ved siden av kameratasten(den på siden av telefonen).

 

Det er tasten for snarvei til galleriet.Er det noen som har sett dette selv og evt vet hvorfor den blinker?

9046840[/snapback]

 

Jepp, samme her!

Lenke til kommentar
Apropos farge på N95. Ser på MyTrendyPhone at de har "orginalt" deksel som heter: "Warm Graphite". Den ser faktisk orginal ut pluss at den er nærmere sort bak. Liker denne veldig.

9078394[/snapback]

Skal selv kjøpe en helt svart deksel (full housing) på eBay når jeg kommer tilbake fra ferie.

Lenke til kommentar
Apropos farge på N95. Ser på MyTrendyPhone at de har "orginalt" deksel som heter: "Warm Graphite". Den ser faktisk orginal ut pluss at den er nærmere sort bak. Liker denne veldig.

9078394[/snapback]

Skal selv kjøpe en helt svart deksel (full housing) på eBay når jeg kommer tilbake fra ferie.

9078636[/snapback]

 

Men det blir vel ikke orginalt igjen? Husker jeg prøvde det der på en P900 en gang. Fungerte utrolig dårlig da ting ikke passet 100%

 

Den Warm Graphite er orginal. Men har fortsatt ikke sett noen N95 med den. Vurderer kanskje å prøve det og sende det med kompissen som jobber som Nokia Tekniker slik at ikke garantien ryker ;)

Lenke til kommentar
Det var ikke de rare prisene heller.

Kosta meg 60kr inkl. frakt.

 

Så om den ikke passer 100%, gjør det ingen fare. :)

9079254[/snapback]

 

Husker bare det var et problem på P900. Da dekselet begynte å falle delvis fra hverandre. Pluss at det sprakk med en gang man fikk litt press på det... var et billigdeksel fra ebay.

 

Lykke til med din, men jeg holder meg unna de der fra nå av ;)

Lenke til kommentar

Da ble min N80 stjålet, og går nå til anskaffelse av en N95 i stedet...

 

Har ett par spørsmål ved den

 

 

- Fungerer Tomtom med den interne GPS'en?

- Det lønner seg vel å oppgradere FW med en gang; er det samme problemet her som ved N80 at noen opplever døde telefoner etter oppgradering?

- Er microSD 2GB maks? Eller kan man bruke 4GB brikkene?

- Kan jeg legge inn backupen av kontakter fra N80 inn i N95 (fra PCSuite)?

- Vil programmene jeg brukte på N80 fungere på N95 (forstår det slik at det er en nyere Symbian versjon på N95)?

 

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Den Warm Graphite er orginal. Men har fortsatt ikke sett noen N95 med den. Vurderer kanskje å prøve det og sende det med kompissen som jobber som Nokia Tekniker slik at ikke garantien ryker ;)

 

Tviler nå på at garantien ryker for at du tar av bakdekselet. Er jo helt åpenbart at det skal kunne skiftes ut da.. Kan ikke tenke meg til noe annet.

Lenke til kommentar
Da ble min N80 stjålet, og går nå til anskaffelse av en N95 i stedet...

 

Har ett par spørsmål ved den

 

 

- Fungerer Tomtom med den interne GPS'en?

- Det lønner seg vel å oppgradere FW med en gang; er det samme problemet her som ved N80 at noen opplever døde telefoner etter oppgradering?

- Er microSD 2GB maks? Eller kan man bruke 4GB brikkene?

- Kan jeg legge inn backupen av kontakter fra N80 inn i N95 (fra PCSuite)?

- Vil programmene jeg brukte på N80 fungere på N95 (forstår det slik at det er en nyere Symbian versjon på N95)?

 

 

Takker for alle svar :)

9079597[/snapback]

 

1. TomTom fungerer på N95

2. Det er noen få som opplever døde mobiler men følger du instrukser skal det gå bra.

og ja det lønner seg siden GPS er meget forbedret.

3. 4GB er max.

4. backup fungerer. tok selv backup fra min 6280 til N95 :)

5. Kan noen andre svare på :p

 

EDIT: endra noen skrive-leif (er sikkert fler) :love:

Endret av dioX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...