Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

men hvorfor finner ikkje min nsu den siste softwaren..

:mad:

9023632[/snapback]

 

Fordi telefonen er låst til en operatør. Du må endre produktnr. for å få siste FW på telefonen.

 

La inn siste FW på min telefon, GPS`en ble meget mye bedre.. Men hvilke andre forbedringer har folk lagt merke til ?

9023873[/snapback]

 

Takk for svar :cool:

 

hvordan forandrer eg produktnr.

eg regner med at eg gjør det på tlf??

 

tips takkes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før jeg la inn den siste firmwaren, tok jeg backup til minnekortet. Etter at jeg kopierte minnet tilbake, fungerer det meste, men spillet "S-tris" var borte. Når jeg forsøker å installere det på nytt, får jeg bare "Sertifkat utgått"....

 

Noen som har en løsning på dette? Spillet (tetrisklone) er listet i første post og fungerte greit tidligere.

 

I tillegg får jeg ikke slettet temaer. Iflg. info på telefonen, skal det holde å markere temaet, for så å trykke "C". Finner ikke ut av hvor temaene er lagret når jeg søker i Y-Browser....

:hmm:

 

--------------------------------------

 

EDIT: Tilbakestilte datoen på tlf, så fikk jeg installert S-tris!

Temaproblemet løste jeg ved å ikke gjennopprette disse. Tok bare kopi av kontakter.

Endret av insolvent
Lenke til kommentar
Jeg plages av at skjermspareren kommer på etter 5-10 sek uansett hva jeg gjør, er det noen som plages av det samme og har en løsning?

9027886[/snapback]

 

Det er standard fabrikk instillinger. Kan lett endres; Verktøy - instillinger - generelt - tilpasning - display... "tidsavbrudd strømsparing" endre denne :)

 

mvh

 

Torbjørn

Lenke til kommentar
Ny firmware tilgjengelig folkens!

12.0.013

 

Det nye, og feteste, er at A-GPS nå er implementert!

9016718[/snapback]

Hva er A-GPS for noe :p ?

9027897[/snapback]

 

A-GPS står visstnok for Assisted GPS. Kort fortalt en server teknologi som hjelper med å få GPS lokalisasjon raskere.. Dette ved hjelp av posisjonering iforhold til mobilmaster. Optimalisert for byområder og andre steder hvor det kan bli svekkede signaler pga tuneller, høye bygg etc. Det beste av alt er at systemet er konstant i "lære" modus. Dvs den kjenner igjen mobilstasjoner/celler og neste gang du er i samme området så får den lock enda kjappere :)

 

Operatører i utlandet har også brukt samme teknologien med stort hell. Da får man lock på 4-5 sekunder. Dette fordi operatøren selvfølgelig har database med full oversikt over mobilsenderene. Denne "luksusen" har nok ikke Nokia.. alt går jo via en server hos dem. Men jeg regner med at denne "lærer" seg opp generelt ettersom folk bruker den.. Så f.eks når jeg har vært på et "sted" å kartlagt disse tingene så vil neste mann få lock ENDA kjappere ;-)

 

Kort sagt genialt system!! :)

 

Jeg merker sykt stor forskjell ifra forrige FW på GPS biten. Nå går det jo som en drøm! Prøvde masse når jeg var en tur ute på byen i natt.. og selv mange steder innendørs får en lett lock på sattelittene nå :) Utendørs går det som tidligere nevnt lynkjappt!

 

Ikke prøvd i bilen enda, men utifra disse andre observasjonene så regner jeg med at problematikken med treg GPS lock i bil nå er historie :)

 

Hadde jo nesten vært intr. å sett en test av GPS på N95 nå iforhold til da den ble sluppet. Jeg mener det ihvertfall nå er blitt så drastisk mye bedre at det ikke kan sammenlignes med de problemer man opplevde på 1 og 2 FW.

 

For mer detaljert info om A-GPS: http://en.wikipedia.org/wiki/A-GPS

 

Annen god side som forklarer det hele svært enkelt:

 

http://www.symbian-freak.com/news/007/06/n...ew_firmware.htm

 

mvh

 

Torbjørn :)

Endret av docbilbo
Lenke til kommentar

har nettopp oppdatert FW'en, men har mye problemer med programmer jeg har på telefonen (installert før oppdateringen). Mange har helt sluttet å virke. Når jeg trykker på ikonene så skjer ingenting. Prøvde å installere de på nytt, men fikk da 'godkjenning misslyktes'... prøvde derfor å slette de i stedet men fikk da 'kunne ikke fjerne'...... Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
har nettopp oppdatert FW'en, men har mye problemer med programmer jeg har på telefonen (installert før oppdateringen). Mange har helt sluttet å virke. Når jeg trykker på ikonene så skjer ingenting. Prøvde å installere de på nytt, men fikk da 'godkjenning misslyktes'... prøvde derfor å slette de i stedet men fikk da 'kunne ikke fjerne'...... Noen som har erfaring?

9028042[/snapback]

 

Hei!

 

N95 vil automatisk prøve å legge inn programmer som ligger på f.eks minnekortet etter FW oppgradering. Men da får man som regel feilmeldinger om at godkjenning misslyktes.

 

De henviser da faktisk til at man går inn i programbehandling og gjør det manuelt. denne ligger under verktøy. Jeg gikk inn der , fant programmet og installerte det. Da kan man manuellt "override" disse advarslene. Alle mine progammer virker ihvertfall etter disse stegene.

 

mvh

 

Torbjørn

Endret av docbilbo
Lenke til kommentar

Jeg har installerte de som stod som "ikke installert" i program behandleren. De jeg har problemer med står som installert. kunne ikke slette de derfra heller :( Kan heller ikke si at jeg opplever noen forbedring i satelitt fiks på den nye gps'en heller:( Skulle det ikke være noen UI forbedringer der også? Mulig det bare var på Navigasjonsdelen, men det har jeg ikke fått sjekka ut siden jeg ikke har fått fiks enda. Det er v3.0 som er siste versjon ja?

Opplever også at telefonen er mye treigere til å starte opp nå. Alt er også i sirup noen minutter etter oppstart. Noen andre som opplever det eller er det bare hos meg?

Endret av agep
Lenke til kommentar
Jeg har installerte de som stod som "ikke installert" i program behandleren. De jeg har problemer med står som installert. kunne ikke slette de derfra heller :( Kan heller ikke si at jeg opplever noen forbedring i satelitt fiks på den nye gps'en heller:( Skulle det ikke være noen UI forbedringer der også? Mulig det bare var på Navigasjonsdelen, men det har jeg ikke fått sjekka ut siden jeg ikke har fått fiks enda. Det er v3.0 som er siste versjon ja?

9028125[/snapback]

 

Så merkelig.. Du får opp at du kjører v 12.0.0.13 når du trykker inn *#0000# ?

 

Nå har ikke jeg veldig mange ekstra programmer installert. Men jeg vet telefonen kan være generelt litt kranglete med nyinstallasjon av gammel installert programvare etter FW oppgr. Grunnen skal visstnok være at den nye symbian er lagt opp slik at den tror det er en forsøk på et "hack"..

 

I gode gamle dager så var det jo et stort problem med usignert programvare som snek seg inn via BT o.l. og skapte mye morro.. f.eks sende ut 1000 MMS i døgnet osv ;)

 

En annen tråd som går litt igjennom disse tingene er:

 

http://www.symbian-freak.com/forum/viewtop...der=asc&start=0

 

Forbedringer jeg legger godt merke til:

 

* A-GPS.. sykt sykt mye bedre på GPS lock :)

* Galleriet er mye raskere. Den loader nå "alle" bilder du har i skjermbildet samtidig. Før ladet den jo inn bare det bildet du stod på og kanksje det ved siden av.

* generelt raskere respons i bruk av telefonen.

 

mvh

 

Torbjørn

Lenke til kommentar

Tidligere spørsmål: LØST!

 

Fy flate, fikk satelittfix inne etter 7 sek. Utrolig.

Nå kommer den godt med i bilen :)

 

Godt at Nokia fikset dette i den nye firmware utgaven, for jeg savnet at det brukte alltid litt tid for å få fix.

Men det er noe jeg savner som jeg håper Nokia kommer med i neste firmware utgave:

 

- Oppstartstiden på kamera, bruker altfor lang tid nå.

- Raskere i galleriet

- Fotoboksvarsler på Gps'en

- Og nye ting som er fete :p

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Hei, hvor finnrer jeg downloads link som kan overføres via Nokia PC suit;

 

MSN, Skype, Voip, flash player - flash games og eventuelt andre ting..

 

Og har Nokia n95 spill som er bedre enn sånne spill som Need for speed sånn dårlig, støtter n95 full kompatibele spill (ikke helt) vis dere skjønner så mener jeg spill som kanskje er oppe i 20 MB og ikke 145 KB...

Lenke til kommentar

Hei, har fått meg nokia N95 selv nå. Og for en tlf. Er noe av det råeste jeg har hatt av tlf. :)

 

Men,er en ting jeg lurerpå da. Man har jo dette hjemme netverke på tlf, kan man ikke sette det opp,sånn at man kan logge seg inn på pc via tlf,og spille av mp3 og filmer og bilder rett på tlf?

 

Og hvordan kan dette gjøres? Jeg har søkt etter dette på nette,men kan ikke finne noe om dette tema.

Lenke til kommentar

Jeg har oppgradert til 12.0.013, men ettersom jeg endret produktnummeret på telefonen for å oppgradere har jeg ikke lenger tilgang til norsk språk (brukte 0536062). Noen som vet hvordan man kan få norsk på telefonen, eventuelt har et annet produktnummer jeg kan legge inn i telefonen som lar meg oppgradere til 12.0.013 i "norsk versjon"?

Lenke til kommentar
Hei, har fått meg nokia N95 selv nå. Og for en tlf. Er noe av det råeste jeg har hatt av tlf. :)

 

Men,er en ting jeg lurerpå da. Man har jo dette hjemme netverke på tlf, kan man ikke sette det opp,sånn at man kan logge seg inn på pc via tlf,og spille av mp3 og filmer og bilder rett på tlf?

 

Og hvordan kan dette gjøres? Jeg har søkt etter dette på nette,men kan ikke finne noe om dette tema.

9030689[/snapback]

 

mener du at du trenger et program som overfører film -filer og musikk filer??

Lenke til kommentar
Hei, har fått meg nokia N95 selv nå. Og for en tlf. Er noe av det råeste jeg har hatt av tlf. :)

 

Men,er en ting jeg lurerpå da. Man har jo dette hjemme netverke på tlf, kan man ikke sette det opp,sånn at man kan logge seg inn på pc via tlf,og spille av mp3 og filmer og bilder rett på tlf?

 

Og hvordan kan dette gjøres? Jeg har søkt etter dette på nette,men kan ikke finne noe om dette tema.

9030689[/snapback]

 

mener du at du trenger et program som overfører film -filer og musikk filer??

9030718[/snapback]

 

 

Tenke på spille av mine mp3 og filmer,som ligger på min pc rett på tlf,via nettverket :) Eller går ikke det? vet at man trenger codex på tlf da. Men det for man via smartmovie.

 

Men i steden for å overføre sanger filmer,så vil jeg spille de av via nettverke mitt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...