Gå til innhold

Piracy kills music


Kontorstol

Anbefalte innlegg

jeg er pirat og stolt av det.

selvfølgeli støtter jeg opp artister jeg liker i nærmiljøet osv, ved å kjøpe cd'ene deres.

men jeg har ikke råd til å kjøpe alskens cd'er jeg har lyst på ..

 

De fleste artister her i nærområdet har dessuten lagt deres cd'er ut til nedlasting selv.

på denne måten blir musikken spredd, og artisten kan bli kjent over hele verden. selvfølgeli tjener jo ikke en artist noe på dette.

 

(selv om artisten ikke ville tjent stort på en cd heller da)

 

så jeg vil nå bare si at: lovene for nedlasting (da for all slags former for nedlasting samt. filmer, musikk, og bilder osv) burde vært fjernet. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er mange grupepr som er vansklig og finne, prøv og finn en cd i nermeste cd butikk hos dg som har glittertind da? skjønner godt hva han menr jeg.

 

jeg vedder på at du ikke finner den forde jeg måtte bestile den og det tokk 3 uker

 

mens jeg lasta den ned først så kjøpte den liksom

8050018[/snapback]

 

For det første var det snakk om Norge, ikke nærmeste platebutikk. For det andre ville jeg bare vite hva han ikke fikk tak i; ikke hvor lenge du strevet med og finne Glittertind-plata di. :)

Lenke til kommentar

Folk høyrer meir på musikk enn før. Mp3-spelaren har blitt allemannseie og du kan laste ned musikken kjapt via internett. I staden for å kome forbrukarane i møte med å tilby musikk til nedlasting via internett har plateselskapene satt seg på bakbeina og saksøker 15-åringar for tusenvis.

Lenke til kommentar

Så nettopp på NRK om noen i Tr.heim som hadde funnet opp et program som de skulle la DVD Jon teste nå som skulle stoppe piratkopiering.

 

Sier bare en ting, en eller annen knekker den til slutt på en måte uansett så det er jo ikke vits!!

 

Skal legge ut link når den har komme der. Ellers kan dere bare se der selv.

Nyhetene 1 mars kl 19.00. (nett tv)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Mitt syn på saken (har ikke lest tidl. poster):

 

Hvis du virkelig liker artisten/bandet så kjøper du cden(e) uansett.

Jeg kunne f.eks ha lastet ned alle albumene til HIM, men jeg har valgt å kjøpe dem siden jeg ønsker å støtte dem som musikere/artister.

Lenke til kommentar
Mitt syn på saken (har ikke lest tidl. poster):

 

Hvis du virkelig liker artisten/bandet så kjøper du cden(e) uansett.

Jeg kunne f.eks ha lastet ned alle albumene til HIM, men jeg har valgt å kjøpe dem siden jeg ønsker å støtte dem som musikere/artister.

8057602[/snapback]

 

 

du sier noe der men er mange som ikke gidder å punge ut noen lapper. selv kjøper jeg det jeg liker emn hadde prisene gått ned hadde jeg kjøpt LANGT flere album. men kan jo også bestille fra england eller noe da men :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
du sier noe der men er mange som ikke gidder å punge ut noen lapper. selv kjøper jeg det jeg liker emn hadde prisene gått ned hadde jeg kjøpt LANGT flere album. men kan jo også bestille fra england eller noe da men :p

8067263[/snapback]

 

Det er klart :) Jeg sier hele tida til meg selv at den dagen jeg vinner i lotto skal jeg nok kjøpe en god bunke cder.

Går også veldig greit å bestille fra utlandet.

Jeg forhåndsbestilte f.eks. en cd her for noen måneder siden. Kosta meg 90kr uten frakt. Helt utrolig pris med tanke på at det var DVD inkludert.

Lenke til kommentar
du sier noe der men er mange som ikke gidder å punge ut noen lapper. selv kjøper jeg det jeg liker emn hadde prisene gått ned hadde jeg kjøpt LANGT flere album. men kan jo også bestille fra england eller noe da men :p

8067263[/snapback]

 

Det er klart :) Jeg sier hele tida til meg selv at den dagen jeg vinner i lotto skal jeg nok kjøpe en god bunke cder.

Går også veldig greit å bestille fra utlandet.

Jeg forhåndsbestilte f.eks. en cd her for noen måneder siden. Kosta meg 90kr uten frakt. Helt utrolig pris med tanke på at det var DVD inkludert.

8069135[/snapback]

 

når jeg blir lotto millionær så kan man godt si at lotto millionærer ikek er som andre millionærer. blir jeg det så kjøper jeg heller en plate butikk :D hehe

 

hvor finner man en good pris på album som kan kjøpes i utlandet? for alle sjangere

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Når jeg blir lotto millionær så kan man godt si at lotto millionærer ikke er som andre millionærer. blir jeg det så kjøper jeg heller en plate butikk :D hehe

 

hvor finner man en good pris på album som kan kjøpes i utlandet? for alle sjangere

8070584[/snapback]

Hehe, god ide! :)

 

Tja.. Play.com skal visst være fin.. :hmm:

Lenke til kommentar

Blir litt for teit...

 

Nedlastning av musikk gir ukjente artister en mulighet for at folk plukker opp musikken deres. Hvis jeg har valget mellom å kjøpe det nye albumet til Breaking Benjamin, og jeg liker dem, gjør jeg heller det enn å kjøpe albumet til et band jeg ikke har hørt om før. Har jeg mulighet til å laste ned albumet i stedet, vil jeg ikke bare oppdage et nytt og kult band, men muligens kjøpe deres album i fremtiden, feks til venner osv..

 

Blir irritert når de prøver å "kalkuere" ut hvor mye bransjen "taper" på nedlastning av musikk (gratis)..

Lenke til kommentar

Det er to CD-er. Ei salig blanding av alt mulig rart. For å nevne noen artister kjapt:

120 Days, Bertine Zetlitz, D'Sound, El Caco, Elvira Nikolaisen, Karpe Diem, King Midas, Lilyjets, Margaret Berger, Marit Larsen, Rockettothesky, Sondre Lerche, Stonegard, Unni Wilhelmsen. Og endel ukjente artister.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...