Gå til innhold

Hva hørte du på da du var yngre...


CurSe

Anbefalte innlegg

Det begynte med "punk" ala Goldfinger og Offspring og noe trance i 10-14-årsalderen... så oppdaget jeg Led Zeppelin og andre strålende hard-rock grupper, før jeg igjen hadde en utsjeielsesperiode med Black/Death metal.... er nå tilbake i det gode gamel spor med rock/hardrock pluss noen instikkere av god country.

 

Uansett hvilke musikktyper jeg har hørt på og kommer til å høre på oppgjennom årene, så er det to musikalske underverker jeg kommer til høre på til jeg ligger i graven: The Beatles og diverse klassisk musikk. (Beethoven, Chopin, Liszt, Mozart, Rachmaninoff osv...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra jeg var født til jeg var ~5 år hørte jeg på klassisk, har blitt fortalt at jeg pleide å dirigere og greier når det gikk noe symfonier på TV'en. Så hadde jeg en lengre periode da jeg likte soul og pop-aktig soul. Rap tok så litt mer over, samtidig som trance begynte å gjøre inntog når jeg rundet 10-12 år eller så. Siden jeg var rundt 15 begynte musikksmaken min å utvide seg kraftig. Nå hører jeg mer på metal enn noe annet (metal ca. 80% av tiden). Black metal, death metal, power metal, thrash metal og heavy metal får det meste av oppmerksomheten. Ellers hører jeg på rap (ofte radio), blues og jazz (også på radio), dance/trance, folkemusikk eller annen rolig kvalitetsmusikk av udefinert sjanger.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Barneskolen : Første åra gikk det i køddemusikk (XL, Falsk & Mathisen osv.) Etterhvert var det blues, Hendrix, KISS og Iron Maiden.. Litt seinere Guns N' Roses

 

Ungdomsskolen: Alt det forrige + i 8 og 9 hørte jeg mer og mer på Glam Rock (Hair Metal elelr hva faen du kaller det) som Poison, Mötley Crüe og Ratt. Det gikk også i Heavy Metal, og litt Black Metal. 10 var det mer Black Metal og Death metal, men gikk litt lei, for hørte bare på det samma hele tia..

 

Vidregående: Alt mulig. Mest Death Metal og Black metal, men det meste jeg syns er bra :)

Lenke til kommentar

Knutsen og Ludvigsen og Absolute Music på meg frem til sjette-syvendeklasse. Da var det rap i stor stil, og slik fortsatte det til åttende og niende, hvor jeg begynte å høre på Rammstein. Så ble jeg intrpdusert for Children of Bodom.

 

Hører i grunn mest på metal i mange sjangre, men en del dance og house er ganske koselig, og velklingende rap og hiphop. Og hyggelig jazz og blues for de sene nattetimer :)

Lenke til kommentar

Dum pop da jeg var ganske liten, Avril Lavigne og slikt skit "punk" da jeg var i mine yngste tenår, som utviklet seg til Nirvana og grunge grunge grunge grunge grunge da jeg var 14-16 år, og sakte om sikkert siden den tid har jeg gått gjennom en også 70-talls rock fase og endt opp her hvor jeg står idag, med en svært bred musikksmak bestående av folkemusikk, punk, hardcore, singer/songwriter, elektronika, jazzpop, hip-hop, rock, indie, new wave, ska, shoegazer... nei, si det, det er sikkert mer oppi denne smeltedigelen. Jeg er åpen for alt, det er mer enn bare svart/hvitt (f.eks. pleide jeg å si jeg hater tachno/trance, men se på The Knife, de er jo dritfete og veldig særegne), jeg hører på hvilkensomhelst sjanger, bare musikken er bra.

 

Forøvrig kan det nevnes at jeg nå er 18 og klar for jobb i det neste bookingselskapet som spør! :!:

Endret av PonyGirl
Lenke til kommentar

Jeg husker mine år på barne skolen..

1-4 klasse boy band og spice girls... (Spice girls utviklet seg i slutten av barne hagen om æ husker rett... det var noe med de jentene Oo)

så begynnte jeg og høre på hip-hop og litt techno... dette ser jeg på som min mørke tid innen musikk Oo

dette foregikk fra 5-6 klasse.

så kom jeg i syvende klasse, da begynnte jeg å høre litt forsiktig på papa roach... jeg tennte litt på den skrikingen som var i noen av sangene, og etter vært hoppet jeg over på hardere kost, Slipknot, system of a down, Korn og flere. Nå har snøballen rullet fram til 10ende klasse. Nå er mine favoritt band Trivium (gammle :p) Kse, Opeth, Mastodon, All that remains, Bring me the horizon og flere metalcore og diverse andre tunge metal sjangere.

 

det var min musikk smak litt rotete satt opp :p

Endret av Haarvekst
Lenke til kommentar

For endel år tilbake hørte jeg på et sært band som het Cartoons elns. Meningsløs jallamusikk.

 

Ellers gikk det vel i listepop(Absolute/Mc Music++) etc.

 

Når jeg så xXx(Film med Vin Diesel) fikk jeg opp øynene for metal(dette var vel mot slutten av barneskulen) og det starta å gå i Rammstein, Slayer og den typen musikk.

 

I ettertid har jeg ikke gått bort fra metal, men har åpnet øynene mer og mer for annen musikk i tillegg. Sær musikkoppvekst :p

Lenke til kommentar

0-6 år: Var ikke så veldig interessert i musikk og det gikk mer i leking. Allikevel likte jeg veldig godt Kalle Klovn, soundtracken fra Kaptein Sabeltan (den ene var virkelig skummel, og selvsagt min favoritt) og ting i den gruppen.

 

7-10 år: Jeg begynte å høre litt på Kiss i en alder av 7, og jeg synes dette var råtøft. Allikevel fikk jeg ikke hørt så mye på dette. Jeg begynte å høre en del på tulleband slik som Bare Egil Band, og Cartoon som edge nevner. Det gikk også mye i McMusic og lignende. Av en eller annen grunn likte jeg Will Smith og Aqua. :blink:

 

11 år: Begynte å høre på det som var "tøft" i klassen, da ofte rap. Jeg følte aldri at dette appelerte til meg, allikevel ble det noe jeg hørte på siden alle andre gjorde det.

 

12-14 år: Ble introdusert til metal da jeg og en kammerat overhørte Ozzys cd The Essentials i en butikk. Jeg ble trollbundet av gitaren, så jeg måtte kjøpe den. Etter det begynte vi å høre veldig mye på Iron Maiden, noe som ble en stor favoritt. Gikk veldig mye musikk i denne sjangeren på denne tiden.

 

15 - 18 år (nåtid): Til min mors skrekk begynte jeg å høre på musikk der de ikke sang "rent". I begynnelsen av 10-klasse begynte jeg å høre veldig mye på band som Children of Bodom. I slutten av 10-klasse hadde jeg også begynt med lette black metal band (Dimmu Borgir osv). Her har jeg igrunn holdt meg. Har selvsagt gått hardere opp, og f.eks COB blir ikke spilt så mye lengre. Allikevel vil jeg si at dette er en periode, og jeg holder meg her fortsatt. :)

Lenke til kommentar

I min barndom hørte jeg på Øystein Sunde! Har vokst opp med musikken hans, og kjenner vel mer eller mindre alt, og kan alle tekstene.

På barneskolen hørte jeg igrunn veldig lite på musikk. Men, det som ble hørt var det alle andre hørte på, som for eksempel Absolutt Hits ol. med alt det bullet som er der. Mye listepop også, men dette endret seg i slutten av 7. klasse. Da begynte jeg å utforske litt mer på egenhånd. Begynte så smått å bevege meg mot metallen. Fra 8. klasse og oppover har jeg vel igrunn 'utforsket' metallen mer, og nu hører jeg på mange sjangere innen metallen. Alt fra progressivemetall til deathmetall og tilbake. Hører også på progressiverock og noe rock. Nu i 10. klasse går det for det meste i Opeth, The Project Hate MCMXCIX, Pain of Salvation, Dream Theater, Symphony X, Porcupine Tree og Tristania. Selv om også mye annet blir lyttet til.

Jeg liker også en del jazz, og spiller selv i storband. Jazz som Dave Weckl Band er utrolig tøft!

Lenke til kommentar

Fra rett rundt 4-10 gikk det i masse rart og varierende musikk, altid likt Pink Floyd, Neil Young og Marilyn manson.

 

11-12 var da en " kristen " periode hvor dama jeg likte var kristen, derfor ble jeg det. Hørte endel på punk da av en eller annen rar grunn. Dimmu og Bodom var shush shush da :dontgetit:

 

13-15 går det i musikken jeg altid har likt, pluss i slutten av 7ende ( fyller 2 jan ) så gikk det endel i H.I.M som jeg syntes er bra musikk nå også, bare masse emo folk som hører på det. Sommeren da jeg begynte i 8nde oppdaga jeg In flames, only for the weak. Som førte til min musikk smak den dag i dag. Bodom, In flames, Arch enemy osv.osv

 

Btw: Hører enda på Pink Floyd, Neil Young & Marilyn Manson enda. Tenacious D er også konge musikk :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fra jeg var født til jeg ble 3 gikk det mest i Beste egnerviser, før det gikk over til Merle Haggard og Johnny Cash og the Beatles som jeg hører på den dag i dag. Så fikk jeg en periode i 6årsalderen da det var Olke ivars og Vikinarne som var konge før jeg slo om og ghørte en del på Elvis fram til jeg var 10. Så kom en periode uten noe som helst av musikk før jeg brått begynte å digge the Beatles igjen, men så ble jeg rykket ut av Jahn Teigen før jeg av en ufårklarlig årsak begynte å digge The Beatles og Pink floyd igjen (alt dette skjedde på et år) Er nå 12 og har det kjempe bra. Må legge til at i 6årsalderen var det et halvt år med Macmusic :ohmy: med andre ord en variert musikksmak

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...