Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Spielberg har egentlig ikke noe hånd i de fleste serieprosjektene han har navnet sitt på. Han har vært mest aktiv på TV-fronten med Band of Brothers og The Pacific hvor han har vært aktiv i produksjonsprosessen og få prosjektene på beina. Pluss at tidvis var på settene under produksjonene.

 

Utifra hva info som er ute så vil han være mer aktiv hver seg under utviklingen og senere produksjonene på Halo-serien for Showtime og All The Way for HBO enn hva han har gjort med alle serier med hans klistremerke på siden The Pacific (Falling Skies, Smash, The River, Terra Nova, Extant og Red Band Society).

 

Det han stort sett har gjort på de 6 seriene er at han snakket noen par ganger med en sjefsprodusent/serieskaper på hvert av showene navnet hans er på via en telefon eller mail. Speilberg, Bay og Bruckheimer er ikke blitt noe mer enn noen klistremerker når det kommer til TV, for det meste. Ihvertfall Bay.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å si det er serietørke i sommer er egentlig feil å si, spesielt med så mye satsinger på at "sommer-TV" skal være over. At det er veldig mye bra er kanskje et annet spørsmål.

 

The Bridge sesong 2. Sesong 1 var grei, men hovedplottet var uinteressant selv om det dro ting framover, mens det var sideplottene som var det bedre. Spesielt rundt mord og narkokrigen i Juarez, Mexico som utvides stort i sesong 2. Og hovedplottet er også mye bedre i sesong 2, men ikke det beste.

 

Masters of Sex forsetter veldig bra i sesong 2, som den allerede gjorde i fjor.

Lenke til kommentar

Da har jeg binge watcha ferdig siste sesong av Californication. Serien er nok kontroversiell, men jeg synes det er en av de mest rørende og ekte seriene jeg har sett, selv om den også er veldig over the top. Serien fikk en verdig avslutning, og jeg må si Michael Imperioli fra Sopranos gjorde en utrolig god jobb som sesongens bikarakter. Trist at det er slutt.

Lenke til kommentar

Synes Califronication var nogenlundene god underholdning ut sesong 4. Så tapte serien seg når og ting ble litt for mye reseptivt. Men jeg likte egentlig siste sesong nesten like godt som noe av de 4 første sesongene av eller annen grunn. Kanskje fordi serien var på vei til å slutte, men tror også jeg likte karakterene og tonen bedre. Pluss dattra til Hank var ikke med så mye i siste sesong som var en frisk pust etter altfor mye rundt karakteren de sesongene før der.

 

Kommer nok ikke til å savne serien like mye som tidligere sesongene av Entourage og How To Make It In America av sånne serier. Tror mye av grunnen til at jeg generelt likte serien var på grunn av David Duchovny er en så stor personlig favoritt hos meg på grunn av The X-Files at jeg kunne sett han lese bokhandleren fra Kabul.

 

 

Angående kvalitetserier/gode serier i sommer. Rectify - End of Topic.

Lenke til kommentar

Prøvde meg på The Strain episode 2, men dette var døve saker. Gørrkjedelig. Man slutter ikke en episode med zombie-utbrudd og fortsetter neste som om ingenting er skjedd. Dette er andre episode av en serie, så de må ha mye action og spenning for å fenge folk. Det holder ikke å sitte og prate masse drit med folk man knapt vet navnet på, og gir fullstendig blaffen i.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorvidt det påvirker så mye, men det er ihvertfall med å pålyse det. Akkurat det samme gjør også Stewart, Colbert og Maher tidvis. Last Week Tonight er blitt liksom The Daily Show med muligheten til å vise alt som HBO kan vise + noe eget. Veldig glad for at HBO har et slikt show når det leverer så bra. Et ukentlig "nyhetsprogram" er ikke noe HBO kommer til å tjene på i ettertid.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jeg starta på Breaking Bad i går (Ja, jeg vet det er veldig seint, get over it ;) ). Piloten var bra, gleder meg til fortsettelsen. :)

Sier som b-real... du er så heldig at du aner ikke. En av de store TV-opplevelsene for veldig mange. Serien er litt opp og ned, og personlig synes jeg den sees best som maraton. Blir nok et gjensyn for meg om et par år også :) Kanskje etter at Better Call Saul er ferdig, iom. at det vel er en prequel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...