Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Serieuken min for tiden er som følger:

 

Mandag:

 

The Walking Dead (spares atm), Once Upon a Time, Homeland

 

Tirsdag:

 

Castle, HIMYM, 2 Broke Girls, Hawaii Five 0, Terra Nova

 

Onsdag:

 

NCIS: Los Angeles, New Girl, Sons of Anarchy

 

Torsdag:

 

Blue Mountain State

 

Fredag:

 

Community, TBBT, Person of Interest

 

Lørdag:

Chuck, Fringe

 

En del serier nå, men mtp. at jeg er på jobbleting og studerer så blir det nok flere serier som skal spares opp til ferier.

Endret av Jesus of Suburbia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Serien er ok, men baserer seg altfor mye på at zooey deschanel ser bra ut og hennes sjarm. Skuespillet og handlingen er ikke så bra.

 

Anbefaler heller Happy Endings.

 

Usj, Happy Endings. Fuck no.

 

Det er altfor panisk. Altfor full av motbydelige kjedelige mennesker, og skuespillere. Vel, ved unntak av kanskje 2. Serien fordummer seg for mye for å prøve å gjøre en spøk, og klarer aldri det.

Lenke til kommentar

Huhei - en grunn til å prioritere bms litt framover altså. Selv om jeg egentlig ikke liker hverken henne eller sammy. De blir så slitsomme.

 

Han som spiller Sammy har faktisk skrevet hele serien.

 

 

@Maury: Hva synes du om New Girl i forhold til resten av komediene der ute?

Lenke til kommentar

Serien er ok, men baserer seg altfor mye på at zooey deschanel ser bra ut og hennes sjarm. Skuespillet og handlingen er ikke så bra.

 

Anbefaler heller Happy Endings.

 

Usj, Happy Endings. Fuck no.

 

Det er altfor panisk. Altfor full av motbydelige kjedelige mennesker, og skuespillere. Vel, ved unntak av kanskje 2. Serien fordummer seg for mye for å prøve å gjøre en spøk, og klarer aldri det.

Nå er jeg ikke den som lovpriser happy endings men jeg syns den er bedre enn new girl og med bedre skuespillere og plott. Fordummende kanskje, men det er greit å se på en serie som man ikke trenger å tenke gjennom, samt å ha med en homofil karakter som er normal for engang skyld.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan jeg kan peke fram en helt normal homofil. Så det kan jeg ikke si helt at jeg følte jeg så i Happy Endings.

 

Homofile karakterer trenger ikke å være normale (hvis du mener veldig ulik stereotypen) for å være bra, f. eks Cameron i sesong 1 av Modern Family.

 

New Girl synes jeg misser på de fleste birollene, men scorer på hovedkarakteren. Og det er grunnen til at jeg liker serien, på grunn av Zooey Dechanel. Fremfor Happy Endings hvor karakterene føles ut som å komme ut ifra en uoriginal sitcom resirkulert til en annen serie. Samtidig som Damon Wayans og Casey Wilson ikke er like bra i serien som jeg har tidligere sett dem andre steder.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Var veldig imponerende alt TVNorge presenterte på onsdag, mye god humor og stemning i lokalene.

 

Berserk mot Sydpolen er forøvrig serien som fristet mest etter all presentasjonen. Tror det kan bli en meget bra dokumentarserie, Jarle Andhøy var tydelig preget og engasjert på podiet.

 

Neste gang skal vi satse litt mer på bilder, liveblogging og annet når vi tar turen. :)

 

Ellers, i dag fikk vi nyheter fra TV2 om nye serier: http://serienytt.no/2011/11/sutherland-tilbake-pa-tv2/

Lenke til kommentar

Serieuken min.

 

Mandag:

How To Make It In America, Homeland, The Walking Dead

 

Tirsdag:

Two and a half men (enn så lenge), Bored To Death.

 

Onsdag:

 

Sons of Anarchy, New Girl, ManLab with James May.

 

Torsdag:

 

Modern Family, Blue Mountain State, American Horror Story.

 

Fredag:

 

Community, Parks And Recreation, The Office US, Life's Too Short.

 

Lørdag:

 

An Idiot Abroad, The Graham Norton Show.

Lenke til kommentar

Var veldig imponerende alt TVNorge presenterte på onsdag, mye god humor og stemning i lokalene.

 

Berserk mot Sydpolen er forøvrig serien som fristet mest etter all presentasjonen. Tror det kan bli en meget bra dokumentarserie, Jarle Andhøy var tydelig preget og engasjert på podiet.

 

Neste gang skal vi satse litt mer på bilder, liveblogging og annet når vi tar turen. :)

 

Ellers, i dag fikk vi nyheter fra TV2 om nye serier: http://serienytt.no/2011/11/sutherland-tilbake-pa-tv2/

Calire Danes har jeg aldri hørt om :whistle:

men hva er egentlig grunnen til at tv 2 velger å vise Camelot? serien er jo kansellert, og det for godt. eller har de kjøpt serien før den ble avlyst, og bare gjør det beste ut av det.

Lenke til kommentar

TV2 er jo mestere på å kjøpe opp serier som er kansellert fra tidligere, og kjøper det selv enten når de vet at serien går dårlig, eller den allerede er kansellert. Kjøpene er mest på grunn av de skal ha noe på sendeskjemaet, og det er billig for dem.

 

Kansellerte serier på grunn av dårlig seertall er billig. Ihvertfall forhold til enten avslutta serier (2+ sesonger), nye serier som går bra, gamle serier som går bra, eller serier som avsluttes på grunn dyr produksjon (f. eks 24).

 

#AnniesMove

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

American Horror Story hvis du er spesielt interessert i slik. Ikke så utrolig bra, men litt sånn guilty pleasure som True Blood på en annen måte.

 

Boss, litt småtung politisk drama med en veldig god hovedkarakter, med noen ellers kjipe biroller.

 

Person of Intrest, den beste proceduralen som finnes der ute.

 

Ellers Game of Thrones, Enlightened, Shameless US, og norske Taxi (i grenseland mellom greit og bra synes jeg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...