Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huhei - en grunn til å prioritere bms litt framover altså. Selv om jeg egentlig ikke liker hverken henne eller sammy. De blir så slitsomme.

 

Jeg ønsker ikke noe resident evil, tror såvidt jeg turde å se eneren og mistrivdes virkelig. Jeg hater skrekk, men hører så mye bra om the walking dead. Jeg lo også godt av hun halve dama!

Lenke til kommentar

Bare 5 dager igjen. ;)

 

Om Person of Intrest

Begynt å like Person of Intrest mer. Jim Caviezel fungerer litt bedre når jeg ikke ser serien med bare et kritisk syn. For han er litt en tøffing, og en litt sånn actionhelt-type jeg virkelig har savnet på TV-skjermen. Kan ikke å huske noen andre på den måten ved unntak av Jack Bauer (mer om det så er Kiefer Sutherland en enda bedre skuespiller, men hei 24 har omkommet som en tv-serie for en god stund siden nå).

 

Som en procedural er serien veldig bra, men skulle du liksom ta beregning at seriens "hovedplott" skiftes hver uke med bare en rød tråd i bakhånd vil du nok kanskje ikke like serien. Kanskje derfor de særeste kritikerne ser ut til å hate serien, mens seerne ser ut til å elske serien nok til at den vil overleve.

 

Jeg liker serien, og den er for meg den beste proceduralen der ute. Gir ihvertfall håp om at det kan være noe spennende serier der ute med litt god gammel action på en moderne måte.

 

Skulle dog ønske at ryggen til Michael Emerson kunne vært fiksa litt på serien, det ser litt tåpelig ut til tider. Men ellers er karakteren hans en lettere, men nesten like mystisk utgave av Ben Linus som jeg liker godt.

 

Bedre med noe Michael Emerson enn null Michael Emerson på TV uansett. For samarbeidsprosjektet mellom Terry O`Quinn og Michael Emerson i verden post-Lost ble ikke til på grunn av NBC ikke ville satse på en serie som mikset drama, komedie og spenning.

 

Om Hell On Wheels

Noen som sikkert ser fram til denne drama-western fra AMC, kanalen som har gitt oss The Walking Dead, Breaking Bad, Mad Men o.s.v. Tidligere har de også lagd en western-film som ga dem flere Emmy-priser, så western er ikke helt ukjent for kanalen. Men ikke håp på noe ny Deadwood ihvertfall iløpet av de 3-4 første episodene. Gi den en episode eller to etter første episode.

 

Litt skeptisk til serien. Kritikerne hata episode 1, mens likte de to andre episodene. Så sier noen at de likte episode 1 _etter_ å ha sett episode 2 og 3.

 

Noe vi nordmenn som ser serien vil reagere på er nok noe med en norsk karakter på serien. Forfatterne vil også klart få fram at en nordmann på serien er en svenske.

 

Skjønner ikke helt selv, enten er det fordi forfatterne er elendige i kunnskaper om ting utenfor USA. Eller så er det meningen at alle karakterene tror han er svenske, selv når det er åpenbart for oss seere at han er norsk.

 

Det sies også at noe historiske detaljer er blitt unnlatt, i serien som allerede er ganske historisk i innholdet. Men hei, jeg bryr meg egentlig fint lite om virkelighetenes historie når jeg ser på et fiksjonelt drama (ihvertfall hovedsakelig). Er trolig snakk om noen asiatiske arbeidere som var med å bygge tog-banen som forener sørstatene og nordstatene på serien (og i den virkelige fortiden til USA).

Endret av Mahavishnu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hata egentlig de første episodene. Hata skuespillet til Dylan McDermott, og hatet sløsingen av talentet til Denis O`Hare og Connie Britton som er gode skuespillere. For å ikke snakke om alle klisjeene fra skrekkfilmer som ikke fungerte.

 

Når Frances Conroy (Moira) og Jessica Lange (Constance) fikk vise seg fram likte jeg serien litt mer, spesielt etter episode 3 likte jeg det litt mer. For å ikke snakke om hvor god Kate Mara er til å spille psykopat. :p

 

En liten sniktitt av gjesterollen til Emmy-vinneren Eric Stonestreet fra Modern Family på serien i neste ukes episode kan sees her.

 

Dessverre har jeg enda mere tro på at serien virkelig blir ødelagt snart. Brad Falchuck og Ryan Murphy har fucket opp begge seriene deres tidligere (Glee, og Nip/Tuck) selv etter en god start.

Lenke til kommentar

Liker progresjonen i serien. Det er spennende, og jeg blir overrasket titt og ofte selv om det også (i typisk horrorstandard) er mye man bare vet kommer til å skje. Det er spennende å se historien til huset, og hvordan det skal påvirke de nyinnflyttede. Bryr meg heller ikke om at McDermott har sutra litt, har vært på sin plass.

Lenke til kommentar

Når vi snakker om FX-serier.

 

Første titt på animasjon-serien Unsupervised fra It's Always Sunny In Philadelphia-produsentene Rob Rosell, Scott Marder og David Hornsby. For å ikke snakke om artistene til Archer som lager animasjonen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=DgxFeRVF6ug

 

Justin Long, Kristen Bell, Romany Malco (BMS), Fred Armisen, "Sunny"-skuespiller Kaitlin Olson and Alexa Vega låner bort stemmen sin til serien. Samme med Rosell og Hornsby.

 

Serien er også i samarbeid med RCG Productions og Floyd County. RCG er Sunny sine produsenter/skuespillere/forfattere Rob McElhenney, Charlie Day og Glenn Howerton.

 

13 episoder fra og med januar, sendt sammen med nye episoder av Archer i 2012.

 

Presidenten til kanalen er virkelig gira på serien virker det som, og det var han som var en av de som var mest for at Archer skulle få plass som en ny serie på kanalen.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Tok meg litt tid til å lage tråder for Homeland, Hell on Wheels, og American Horror Story. Sånn at vi slipper å bringe inn rent episode-prat inn i denne tråden, synes det blir veldig unødvendig.

 

 

Sesongens beste seertall for Saturday Night Live, med Charlie Day (It's Always Sunny In Philadelphia) som host. Jason Segel (How I Met Your Mother) og Emma Stone de neste ukene som verter.

 

Mange likte denne;

 

http://www.youtube.com/watch?v=E_fWbVamYzs

  • Liker 1
Lenke til kommentar

How To Make It In America

Robot Chicken

Boardwalk Empire

Once Upon A Time

Dexter

Homeland

Hell On Wheels

The Walking Dead

(Irriterende nok ikke Talking Dead i dag, for den har vel skifta til torsdager eller noe sånt. På grunn av Hell on Wheels)

 

+ The Good Wife (Mer der har jeg ikke starta på sesong 2 helt enda, og er i sesong 3 nå)

 

EDIT: Må ikke glemme Homeland. Huff, har ikke enda sett noe annet enn Chuck, Community og Person of Intrest fra i helga.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=OvgGyicOGGM

 

Ny trailer for Luck - Ny HBO serie med Dustin Hoffman, Nick Nolte, Kevin Dunn, Kerry Condon (Rome), John Ortiz, Denis Farina o.s.v.

 

Fra skaperen av Deadwood.

 

Gjesteroller i sesong 1 av blant annet John Mcginley "Dr. Cox" (Scrubs), Patrick J. Adams "Mike Ross" (Suits), og Michael Gambon "Albus Dumbledore" (Harry Potter).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...