Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Louie garantert.

 

Californication anbefaler jeg til deg også. Hvertfall hvis du liker voksen litt på kanten av tabu-humor slik Weeds har også hatt en del av. Faktisk den beste serien synes jeg på Showtime, foran Dexter og Weeds fordi den aldri har hatt noen nedturer slik Dexter hadde i sesong 3 eller Weeds i sesong 5(å litt i sesong 4). David Duchovny er faktisk en fantastisk god skuespiller til å veksle mellom drama og komikk. Han fungerer som både kvinnebedårer, og en arvolig person(når han skjønner han har gjort noe galt).

 

Entourage er et must, det har kanskje en svak femte sesong. Men ellers er serien gangske flink på holde teamet rundt serien og den andre på et greit nivå. I sin sjette sesong så starta det litt dårlig, men har tatt seg opp igjen etter episode 4. Så glad du forsetter med den serien, liker du den så burde du garantert se Californication.

 

Hvis ikke så failer du veldig hvis du prioriterer My Name Is Earl, Til Death, According to Jim, 8 Simples Rules, The War At Home, Two and a Half Men, That`s 70`s Show, King of Queens, Extras(se heller The Office UK), Freinds(ti år med tortur), Everybody Hates Chris, Everybody Loves Raymond(morsomt, men ikke så veldig gøy).

 

Skal du se "Malcom in the Middle" se heller Bryan Cranston fra serien i Breaking Bad istede, er en fakkings grunn til at han har fått emmy(i fjor), og er blitt nominert for prisen nesten 3 år nå for den rollen). Goodshiitt serie som klarer godt å veksle mellom drama og i tillegg legge til komikk uten at det blir tåpelig i noen måte. Jeg tror de fleste her som faktisk har noe peiling på gode serier her at Breaking Bad er faktisk en av de beste dramaseriene der ute, selv bedre enn Dexter på grunn av seriens evne til å enda ikke ende i grøfta en eneste gang.

 

Over til de andre litt sære komediene så anbefaler jeg "It's Always Sunny in Philadelphia" hvis du orker litt svart god humor, og hvis du har sett alt så gå over til de to sesongene av Party Down. Party Down er nesten den beste arvtakern til Arrested Development sammen med The Office US. Curb your Enthusiasm er også goodshiit, men bare fordi som liker den Seinfeld-humoren innblanda i litt sånn morbid humor som er klassisk på HBO og sånt.

 

Fraiser synes jeg er greit, men oppskryt og kanskje en komiserie som er litt ut av dato. Å da mener jeg ikke på grunn av den gammel, jeg mener liksom at Monty Phyton-humoren er forsatt sentral i dag.

 

Chuck og The Good Guys er greit som underholdning(Chuck har veldig sammenhengde handling, mens The Good Guys som er noe likt er så og si samme handling hver episode men enten bedre eller dårligere).

 

For å oppsummere, dette er noe du ikke burde bruke tida di på:

8 Simple Rules

According to Jim

Everybody Hates Chris

Everybody Loves Raymond

Extras

Fraiser

Friends

King of Queens

Malcom in the Middle

That 70s Show

The War at Home

Til Death

Two and a Half Men

 

Mens disse burde du høyt vurdere:

Breaking Bad

It`s Alaways Sunny In Philidelphia

Californication

Louie

Curb your Enthusiasm

 

Det andre er et kanskje.

 

EDIT: Beklager hvor mye jeg leste feil på innlegget ditt Hille. Dette var skrevet rett etter fylla, så det var til tider også rage-skriving. :!:

Endret av Empire of Maury
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Californication, sett alt and loving it. Men føler ikke at det går inn under alle seriene jeg har listet.

 

Entourage, sett alt. Kongeserie.

 

Hvis ikke så failer du veldig hvis du prioriterer My Name Is Earl, Til Death, According to Jim, 8 Simples Rules, The War At Home, Two and a Half Men, That`s 70`s Show, King of Queens, Extras(se heller The Office UK), Freinds(ti år med tortur), Everybody Hates Chris, Everybody Loves Raymond(morsomt, men ikke så veldig gøy).

 

Skal du se "Malcom in the Middle" se heller Bryan Cranston fra serien i Breaking Bad

Har sett Breaking Bad

 

Over til de andre litt sære komediene så anbefaler jeg "It's Always Sunny in Philadelphia" hvis du orker litt svart god humor, og hvis du har sett alt så gå over til de to sesongene av Party Down. Party Down er nesten den beste arvtakern til Arrested Development sammen med The Office US. Curb your Enthusiasm er også goodshiit, men bare fordi som liker den Seinfeld-humoren innblanda i litt sånn morbid humor som er klassisk på HBO og sånt.

Sett alle. Glemte også å nevne at jeg har sett Party Down. Sett både US og UK av The Office.

 

Chuck og The Good Guys er greit som underholdning(Chuck har veldig sammenhengde handling, mens The Good Guys som er noe likt er så og si samme handling hver episode men enten bedre eller dårligere).
Falt ikke i smak.

 

 

I grunn bare Louie jeg ikke har sett av det du lister :}

Takker for at du tok deg tid, men du kunne unngått å liste opp en del serier om du hadde sjekka lista jeg skrev :p

 

Edit: Hadde faktisk Party Down på lista også.

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvor jeg kan finne ut hvilke sanger som spilles ved credits i de forskjellige True Blood episodene?

 

Screw Imdb.com, er så mye med den siden der som ikke fungerer. Utrolig mange låter jeg har lasta ned feil på grunn IMDB de første årene jeg oppdaget sida i sånn 2005-2006.

 

Akkurat med musikk til HBO-serier så er HBO selv som er det beste. For True Blood så gå hit:

http://www.hbo.com/entourage#/true-blood

 

Også velger du episode -> Music Credit. Akkuratt med HBO og musikk som spilles på seriene dens, så er HBO best ingen protest..

Endret av Empire of Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så Community i går, ca 10 episoder, helt grei serie men fortjenere ikke alt skryt folk lirer av seg her inne.

Ikke så veldig morsomt, mere en feel-good serie.

 

Kommer nok til og se når jeg går tom for andre ting.

 

3 sesong av 30 rock dog; synes den har tapt seg veeeeldig, eller kanskje jeg bare ser for mye på kort tid ?

Tar det seg opp i sesong 4 ell?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å like det, siden jeg elsket Veronica Mars. Med Gossip Girl så fant jeg det altfor chick-flick til at jeg gadd å følge med på det. Føler også det er for seint å starte på det nå, da det er mye annet som er bedre å bruke tiden sin på en ei serie som Gossip Girl.

 

EDIT: Bedre enn Grey`s Anatomy, så det er hvertfall noe posetivt med serien. :p

Endret av Empire of Maury
Lenke til kommentar

Gutt, hvertfall når dama ikke bruker brukern min her. Tror ikke hun har gjort det dog. Hope not.

 

Veronica Mars var veldig unikt iforhold til andre chick-flick serier fra CW(samme som også sender Gossip). Det hadde mysterier, greie skuespillere og gangske god dialog for å være en slik serie som var for det meste satt til et ungt publikum.

 

 

Noen som har sett dagens Rubicon? Hva tycks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...