Gå til innhold

Ny tjeneste: SMS-Mamma


Anbefalte innlegg

amobil?  Var da vitterlig Biip som var ute med dette her.

7903205[/snapback]

Nei herregud! Inpoc var før Biip.

Biip bare hermer etter!!1111oneone!!

 

Serriøst... Er ikke om hvem som var først.. Om det er det, så var det IALLFALL ikke beep.

 

Konkuranse er bra.

7903331[/snapback]

 

Biip lanserte "SMS-Mamma" nå nylig. To uker etterpå kommer amobil med sin "SMS-Mamma". Dette er ikke konkurranse, det er direkte kopiering / rip-off fra Biip.

 

http://biip.no/default.aspx?section=articles&name=sms-mamma

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Biip lanserte "SMS-Mamma" nå nylig. To uker etterpå kommer amobil med sin "SMS-Mamma". Dette er ikke konkurranse, det er direkte kopiering / rip-off fra Biip.

 

http://biip.no/default.aspx?section=articles&name=sms-mamma

7903339[/snapback]

Haha, da missforsto jeg hva du mente.

 

Ser det er jo nesten direkte copy\paste.

Avataren til [email protected] er jo den samme som biip sin også :ermm:

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Jeg fortsetter nok å bruke Vyke til 0,13 øre per sms når jeg bruker mobilen min gjennom deres javaprogramvare, og pluss-medlemskap hos Biip.no når jeg sitter foran pc'en så jeg kan sende så mye sms jeg vil for 20 kr mnd.

7903799[/snapback]

0,13 øre faktisk. Da er det grisebillig :tease:

Men uansett, 13 øre pr sms er ikke å forakte :)

Lenke til kommentar

Genial tjeneste, men jeg skulle gjerne sett to ting implementert:

  1. Mulighet for å sende mer enn 160 tegn, slik at SMS-Mamma istedet delte opp meldingen (eller sendte MMS ved mer enn 160 tegn).
  2. Mulighet for å motta svar-meldinger fra personer man sender SMS til i Messenger-vinduet.

Har allerede brukt tjenesten en del og den fungerer veldig bra! Men det burde kanskje vært mer informasjon om "privacy". En EULA som sier at SMS-Mamma ikke lagrer noen av meldingene som blir sendt hadde vært kjekt.

Lenke til kommentar

Jeg syntes teksten til Amobil er overdrevet: "Lyst til å sende billige SMS rett fra MSN Messenger? Amobil lanserer nå en ny tjeneste som lar deg gjøre nettopp det. "

 

Hva som er billig kan diskuteres, men jeg syntes ikke noe kan kalles billig så lenge de fleste mobiloperatører har billigere pris på SMS fra mobilen.

 

For dere som vil skrive fra data så finnes det jo programmer som gjør at man både kan skrive og lese tekstmeldinger på PCen, ved at mobilen er koblet til.

Lenke til kommentar
Hmm. Hvordan da? Hvis det koster eks. 40øre for dem å sende sms, og vi hadde fått en pris på 20øre. Hvordan hadde de da tjent det igjen?

20øre * 20 000sms = 400 000øre

48øre * 20 000sms = 960 000øre

960 000 - (40 * 20 000 = 800 000) = 160 000øre.

400 000 - 800 000 = -400 000øre.

Altså, ved å la oss sende SMS til f.eks. 20øre, så går de i underskudd med 40 000kr på 20 000smser.

 

Dette er da selvfølgelig bare antagelser fra min side.

7894305[/snapback]

Eh.. noe som skurrer her? Hvordan kan de gå med 40 000 kroner i underskudd når du i eksempelet bruker 20 000 sms og hver sms maks uansett koster 48 øre? Ikke engang om Amobil spanderte hele sms-kostnaden (altså gratis sms) kunne de gått med mer enn 9 600 kr i underskudd da.

 

Tipper det koster dem 10 øre pr. SMS. Så la oss si at vi hadde fått en pris på 25 øre pr. SMS. For hver 50 000 sendte SMS hadde Amobil da tjent 7 500 kr.

 

Forbrukers pris: 25 øre * 50 000 sms = 12 500 kr

Reell kostnad: 10 øre * 50 000 sms = 5 000 kr

Fortjeneste: 12 500 kr - 5 000 kr = 7 500 kr

 

Mens Amobil sin strategi er å tjene det samme på bare 20 000 SMS. Dagens pris er 48 øre.

 

Forbrukers pris: 48 øre * 20 000 sms = 9 600 kr

Reell kostnad: 10 øre * 25 000 sms = 2 500 kr

Fortjeneste: 9 600 kr - 2 500 kr = 7 100 kr

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

SMS-tjenesten i Skype er genial. Lettfattelig, og lar deg sende til alle i hele verden for en slikk og ingenting.

 

Man må ha SkypeOut-konto for å benytte denne tjenesten.

Lenke til kommentar

For dyrt.

 

Mitt kontantkort (Mobyson/Noextras) er mye rimeligere i bruk enn dette.

 

Telefonen min ligger aldri så langt unna uansett.

 

Senk prisen til under den taksten folk betaler for å sende vanlig SMS og det kunne vært veldig aktuelt å bruke denne tjenesten.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...