Gå til innhold

Ny tjeneste: SMS-Mamma


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Senk prisen til under den taksten folk betaler for å sende vanlig SMS og det kunne vært veldig aktuelt å bruke denne tjenesten.

7905764[/snapback]

Tror du virkelig at amobil bestemmer prisene selv?

De kan ikke ta mindre betalt enn det de betaler selv, da går de i underskudd.

7905938[/snapback]

De bestemmer nok mye selv.

 

Selvsagt tar de som har utviklet tjenesten seg betalt, men gapet mellom det det faktisk koster for Amobil og det vi forbrukerne må betale burde vært mindre.

 

Tipper Amobil betaler rundt 10-20 øre pr. SMS for denne tjenesten. Da er det drøyt at vi må betale 48 øre pr SMS. Amobil hadde tjent det samme om de hadde satt ned prisen, ettersom de da hadde tatt igjen de reduserte prisene ved hjelp av et høyere antall sendte SMS'er. (Se kalkyle på side 3.)

Lenke til kommentar
Tror du virkelig at amobil bestemmer prisene selv?

De kan ikke ta mindre betalt enn det de betaler selv, da går de i underskudd.

7905938[/snapback]

 

Akkurat det bryr jeg meg lite om du :) Markedet bestemmer. Så lenge mobiloperatøren tar mindre betalt for en SMS (og har gjort det i over to år) enn det denne tjenesten tar seg betalt så sier det seg selv at jeg ikke kommer til å bruke den.

 

Hadde prisen derimot vært under det mobiloperatøren tar så hadde jeg (og sikkert mange flere) brukt denne tjenesten.

Lenke til kommentar
Det virker som at det er en hel del i denne tråden som heller burde ringe enn å sende SMS. Hvis man sender så mye SMS at man synes 48 øre er dyrt, da bør man kanskje vurdere å ikke sende SMS i det hele tatt. ;)

7908552[/snapback]

 

Jeg synes ikke 48 øre er dyrt. Jeg syntes ikke 1,50kr var dyrt når SMS kostet det heller. Men det betyr ikke at jeg vil bruke mer penger enn nødvendig på en tjeneste.

Lenke til kommentar
Det virker som at det er en hel del i denne tråden som heller burde ringe enn å sende SMS. Hvis man sender så mye SMS at man synes 48 øre er dyrt, da bør man kanskje vurdere å ikke sende SMS i det hele tatt. ;)

7908552[/snapback]

 

SMS er uforholdsmessig dyrt iforhold til mengden trafikk det genererer...

 

AtW

Lenke til kommentar

hva tjener egentlig amobil på dette?

jeg la merke til at amobil.no skiltet med addressen "[email protected]" og "[email protected]". dette må jo være en tabbe dersom amobil tjener noe på dette. jeg bare copy&pasta den addressen som var nærmest musa mi når jeg la inn smsmamma i kopete. tilfeldigvis ble det @apparat.no, og da jeg sannsynligvis ikke er den eneste som har gjort dette må det jo være ugunstig for amobil.no å skilte med begge addressene dersom de tjener noe på tjenesten.

 

uansett er dette en genial tjeneste. jeg har aldri funnet en nett-tjeneste som har tilfredstilt mitt kunstige behov for å sende sms fra pcen. jeg nekter å sende sms med reklame i, og tele2 lar deg ikke sende sms fra nettsidene deres (vel, de gjorde ikke det i det minste). jeg betaler gjerne litt ekstra for en enkel og lett tilgjengelig tjeneste som dette.

Lenke til kommentar

Nonst0p, leste du i det hele tatt artikkelen? [email protected] er MSN-kontakten du skal legge til, [email protected] er support-adressen du skal bruke dersom du har noen spørsmål. Man burde selvsagt ikke ha to adresser for noe det holder å ha én for (hvorfor kan man ikke sende support-spørsmål til [email protected]?), men artikkelen overlot ikke mye til fantasien, mener jeg.

Lenke til kommentar

Fant følgende på et annet forum angående denne tjenesten, noen som kan forklare dette litt grundigere?

 

snakk om bondefangeri og lureri

Tjenesten er (levert av) driftes av Apparat AS som " gjennom vårt kortnummer 2210 kan vi motta og sende gratis og taksert SMS- og MMS-meldinger. I tillegg har vi global tilgang til utsendelse av bulk SMS (gratis for mottager) med alfanumerisk avsender og sanntids leveringsrapporter. "

 

http://www.apparat.no/front/solutions

 

De første 10 tekstmeldingene får gratis, men deretter må en kjøpe bulker på 50 for 24 kroner.

 

Altså betaler du 48 øre til noen som ikke må ut med et øre for tjenesten

Lenke til kommentar

Heisann

 

Vi sender selvfølgelig ikke SMS gratis. Det finnes kun to selskaper i Norge som kan gjøre det, og det er Telenor og Netcom.

 

Uten at jeg kan gå ut med de nøyaktige prisene vi/Apparat betaler for sms, så kan jeg si såpass at 48 øre er omtrent så hyggelig pris det går an å sette på SMS Mamma med tanke på de kostnadene vi har for utsendelse og drift. For at du i det hele tatt skal kunne få billige sms-priser av Telenor og Netcom må du sende i volumer på hundretusener. Det er vi naturligvis ikke i nærheten av, og derfor må vi betale samme pris som småoperatørene der ute.

 

Så kort fortalt er ikke Amobils intensjon med SMS Mamma å tjene penger. Vi tilbyr tjenesten fordi vi tror den er nyttig for leserne våre, og fordi vi synes det er en fin måte å profilere oss mot nye brukergrupper.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...