Gå til innhold

Spill med god historie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har for tiden ikke noe særlig å spille. Er stor fan av spill som har en spennende historie som man ikke kan unngå å legge merke til. Et godt eksempel er Max Payne.

Det er nesten samme hvilken sjanger det er, men dype RPG'er det er vanskelig å sette seg inn i er ofte ikke noe for meg, men anbefal allikevel så skal jeg skjekke det ut.

Jeg søker altså primært spill til PC, men konsoller går også. Spillene trenger ikke nødvendigvis å være fra i går heller, men helst noe fra etter 1995 :p

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kanskje ikke akkurat så veldig bra historie synes mange, men Beyond Good And Evil har en historie som fenger noe unaturlig bra :) Ellers er Fahrenheit/Indigo Prophecy nevnt.

Edit:

GrimFandango som nevnt under! ;)

Endret av Rage_Hunter
Skrevet

Thief III - Deadly Shadows

Syns historien her var utrolig fengende, og utrolig skummel første gang jeg spilte det. Spesielt ett oppdrag i et forlatt barnehjem, er noe av det beste jeg har sett i et spill når det kommer til setting, stemning for å lage en skrekkopplevelse.

Zelda: A Link to The Past

Morrowind

RPG, vanskelig den første timen, men så blir det veldig drivende!

Freelancer

Warcraft 2 :)

Skrevet
Dreamfall

Dreamfall: The longest Journey

Syberia 1 og 2

The Dig

Myst serien ?

7888574[/snapback]

Dreamfall og Dreamfall: The longest Journey er vel det samme spillet. Det første spillet i serien heter bare Den lengste reisen, eller The longest journey.

Så kom Dreamfall: The longest journey som oppfløger.

Skrevet (endret)

I dei fleste spel er historien veldig viktig for min del. Ein god historie trekker mykje opp, ein dårleg historie trekker veldig mykje ned.

• Half-Life
  • Warcraft
  • Den Lengste Reisen og Drømmefall
  • Max Payne
  • Command & Conquer - Heile serien er ikkje så lett å setje saman, men som sjølvstendige spel (bortsett frå Generals) er det underhaldande.

Endret av Zeph

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...