Gå til innhold

Iransk atomforsker drept av Israel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja når man tenker på alt annet som skjer så er det vel ikke så ille. Blir som i Terminator 2 der hun dama skulle drepe forskeren som fant opp AI maskin slik at verden ikke gikk under. Fint og eliminere folk som kan bygge atombomber/og/eller har kunnskap om slikt,vel.

 

Men ellers kan det jo sammenlignes med filmen Actual Crossfire men Steven Segal der han i rollen som atom(bombe?) forsker må rømme pga. at agenter fra den Russiske etteretnings-organisasjonen KGB skulle drepe han for og vinne atom kappløpet mot USA.

Lenke til kommentar
er jo ikke sikkert da.

7875828[/snapback]

Nei ingenting er bevist "beyond all doubt", men Stratfor (som jeg regner som en ganske god kilde sier) de sitter på sterke indikasjoner på at israel stod bak.

 

En annen ting man bør tenke på er hva om de tar feil mann? Se bare på Lillehammer-saken hvor en uskyldig flyktning ble drept i stedet...

 

edit: Og prøv å snu på flisa; hva om iranske etteretningsoffiserer hadde tatt livet av en prisvinnende israelsk forsker. Kan se for meg store internasjonale straffereaksjoner og også muligens militæraksjoner om så hadde skjedd...

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Det er helt greit for meg. Det bedre at vi dreper et par av dems forskere og hindrer at de sprenger vesten i filler.

 

Hadde jeg fått starte livet på nytt hadde mitt navn vært Crex, hadde bodd i USA og jeg hadde vært med i US Navy seals og tatt meg av alle terrorister i denne verden!!

Lenke til kommentar
Det er helt greit for meg. Det bedre at vi dreper et par av dems forskere og hindrer at de sprenger vesten i filler.

 

Hadde jeg fått starte livet på nytt hadde mitt navn vært Crex, hadde bodd i USA og jeg hadde vært med i US Navy seals og tatt meg av alle terrorister i denne verden!!

7876626[/snapback]

Så du ser ikke faren for en opptrapping av vold og aksjoner ved denne typen handlinger?

Lenke til kommentar
edit: Og prøv å snu på flisa; hva om iranske etteretningsoffiserer hadde tatt livet av en prisvinnende israelsk forsker. Kan se for meg store internasjonale straffereaksjoner og også muligens militæraksjoner om så hadde skjedd...

7875882[/snapback]

 

Iran forsyner Hizbollah med raketter som de beskyter Israel med.

What comes around goes around.

Lenke til kommentar
edit: Og prøv å snu på flisa; hva om iranske etteretningsoffiserer hadde tatt livet av en prisvinnende israelsk forsker. Kan se for meg store internasjonale straffereaksjoner og også muligens militæraksjoner om så hadde skjedd...

7875882[/snapback]

 

Iran forsyner Hizbollah med raketter som de beskyter Israel med.

What comes around goes around.

7881624[/snapback]

...goes around comes*...

 

Joda, forsåvidt. Men jeg regner dem som bandittstater begge to, som i "styrt av banditter". Både drap på forskere og støtte til terrorister skal fordømmes av det internasjonale samfunn, ellers er det noe galt.

Lenke til kommentar
edit: Og prøv å snu på flisa; hva om iranske etteretningsoffiserer hadde tatt livet av en prisvinnende israelsk forsker. Kan se for meg store internasjonale straffereaksjoner og også muligens militæraksjoner om så hadde skjedd...

7875882[/snapback]

 

Iran forsyner Hizbollah med raketter som de beskyter Israel med.

What comes around goes around.

7881624[/snapback]

...goes around comes*...

 

Joda, forsåvidt. Men jeg regner dem som bandittstater begge to, som i "styrt av banditter". Både drap på forskere og støtte til terrorister skal fordømmes av det internasjonale samfunn, ellers er det noe galt.

7881643[/snapback]

:!:

 

Begge driter i det internasjonale samfunnet, særlig Iran som utvikler atomvåpen og nekter IAEA å inspisere anleggene mens deres rabiate president gauler om hvordan Israel skal slettes fra kartet.

 

Om Israel har tatt livet av denne forskeren så skjønner jeg det godt, Iran legger selv opp til det.

Endret av sumptrollet
Lenke til kommentar

jeg synes det er tøv å drepe forskerne. Det vil antagentlig vis bare bli ansatt nye!

 

Det er ikke bare enkelt. Det er heller ikke lett å overbevise folk om å jobbe for deg når Mossad kan drepe deg når som helst om du tar jobben.

 

Dessuten er denne type snikmord langt bedre enn å bombe en reaktor som kan spre radioaktivitet over millioner av mennesker.

Lenke til kommentar

Syns det er ille av Israel, dette beviser at Israel ikke er en fronter av demokrati, men derimot diktatur. De dikterer hva alle nabolandene sine skal gjøre, gjennom å utøve militærmakt mot dem.

 

Ser ikke dere det hyklerske i at Israel har atomvåpen, mens Iran ikke får lov til å skaffe det? Risikoen for bruk er like stor, da det er krefter i Israel som mener man må utrydde nabolandene for å få full kontroll over regionen.

 

Dette viser igjen at jødedommen videreført i sionismen er negativt, og ikke vil føre til fred. Selv velger jeg å se på det som mer positivt om Iran atombomber Israel, enn om de ikke gjør det. Konflikten slutter med at ene parten blir utryddet, og jeg håper inderlig det er Israel som stryker med.

Lenke til kommentar
Syns det er ille av Israel, dette beviser at Israel ikke er en fronter av demokrati, men derimot diktatur. De dikterer hva alle nabolandene sine skal gjøre, gjennom å utøve militærmakt mot dem.

 

Diktatur? Det er vel strengt talt Iran som er et diktatur her. Ellers hadde jo også FN, NATO og EU vært diktaturer, da de også dikterer store deler av politikken til sine medlemsland.

 

Ser ikke dere det hyklerske i at Israel har atomvåpen, mens Iran ikke får lov til å skaffe det? Risikoen for bruk er like stor, da det er krefter i Israel som mener man må utrydde nabolandene for å få full kontroll over regionen.

 

Israel er et demokratisk land, og regjeringen har ikke så stor støtte hos befolkningen. Det er nok av kritikk i avisene av dagens regjering.

 

Og jeg vet ikke hvor trygt det er å la Iran få atomvåpen (de sier jo selv at de ønsker kun å ha atomkraft, ikke atomvåpen), blir litt som å gi alle barna i en barnehage ladde pistoler. Iran har jo nå nylig påstått at de har funnet et kur mot AIDS, og at de utforderer EU til å komme med bevis for Holocaust! Er det denne gjengen du ønsker å utstyre med atombomber?

 

Dette viser igjen at jødedommen videreført i sionismen er negativt, og ikke vil føre til fred. Selv velger jeg å se på det som mer positivt om Iran atombomber Israel, enn om de ikke gjør det. Konflikten slutter med at ene parten blir utryddet, og jeg håper inderlig det er Israel som stryker med.

7894831[/snapback]

 

Så, hvor mye vet du om Irans politikk når du ønsker å stille deg bak dette grusomme landet?

Lenke til kommentar
Jeg liker Iran bedre enn Israel, og jeg mener det er udemokratisk av Israel og stadig true Iran, Palestina og Syria med vold om de ikke gjør som Israel sier.

 

Mossad har drept tusener av personer som er opposisjonelle, bryter ikke det med prinsippene til demokrati?

7899904[/snapback]

 

På hvilken måte strider dette mot tanken om at flertallet i et land skal bestemme hvilke representanter som skal sitte i regjering? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hvor har du fått fra at mossad har drept " TUSENER " av personer?

Iran er prestedømme, kvinner har ikke rettigheter og det er stor sensur. Det er som å gi tyskland atomvåpen under andre verdenskrig. Det du sier mener jeg er helt latterlig, Israel ville aldri finne på å prøve og fjerne Iran fra kartet, hvorfor skulle de? Men Iran NEKTER å erkjenne Israel som stat, de NEKTER og erkjenne at holocaust ( noe som er straffbart i de fleste vestlige land ) og de vil fjerne israel fra kartet. Yess! GIVE THEM NUCLEAR BOMBS!

Nei, det du sier er latterlig.

Lenke til kommentar

Jeg synes dette er en god nyhet. Hvis Iran får atombombe begynner de med Israel og så plukker de ut hvem de vil. De bryr seg ikke om noen internasjonale avtaler fra før av uansett. Iran er også et av de verste landene i verden med tanke på hvordan mennesker blir behandlet og hvilken "frihet" de har der. Vi vet jo alle hva president Mahmoud Ahmadinejad sa i forbindelse med krigen mot Hizbollah. Hans løsning på konflikten var å utslette Israel fra kartet. Enkel løsning må jeg si.

Lenke til kommentar
Iransk atomforsker drept av Israel

 

 

Synes dere det er uproblematisk at etteretningsorganisasjoner tar livet av forskere på denne måten?

Nå skal ikke jeg påstå at jeg støtter Iran sitt forsøk på å skaffe seg atomvåpen, men jeg setter likevel spørsmålstegn ved snikmord av forskerene deres...

7869349[/snapback]

 

Heretter må du la vær å si *hvem* som ble drept og *hvem* som drepte vedkommende...

 

Folk vil spørre "Hvem?" -- i stedet for å automatisk fordømme mordet...

Eller "Hvem?" -- før de forsvarer morderen...

Lenke til kommentar
Ser ikke dere det hyklerske i at Israel har atomvåpen, mens Iran ikke får lov til å skaffe det? Risikoen for bruk er like stor, da det er krefter i Israel som mener man må utrydde nabolandene for å få full kontroll over regionen.

7894831[/snapback]

Israels leder har så vidt jeg vet ikke truet med utslettelse av noen av sine naboland, og ikke er det et kvinneundertrykkende land bygd på over tusen år gamle leveregler heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...