Gå til innhold

Vista til HALV pris på Windows markedplace


Anbefalte innlegg

Til info til alle som ønsker en lovlig Vista

Om du laster ned Vista fra Windows Markedplace får du Vista til amerikanske priser, i forhold til komplett blir dette nedmot HALVPRIS!!

 

Se selv på: http://www.windowsmarketplace.com

 

F.eks: Vista Home Premium oppgradering $159 / 1000kr

På komplett koster det følgende: Home premium oppgr 1895kr

 

Vista Ultimate oppgradering $259 / 1650kr

På komplett: Ultimate oppgr 3095kr (altså dobbel pris)

 

Om du kjøper Vista Ultimate kan du via familie programmet til MS kjøpe Home premium til 350kr/stk

 

Slik går du frem

 

1. Opprett en liksom postboks adresse f.eks hos jetcarrier.com (det er gratis)

 

2. Gå innpå WindowsMarketplace.com

 

3. Trykk på "Top sellers" og velg versjonen du ønsker ved å trykke på download now helt til høyre.

 

4. Trykk Add to chart og gå til handlekurven.

 

5. Du må nå logge deg på, fyll ut mailadressen din, du vil få mail om du ikke har vært pålogget digital locker før, disse må du svare på ved å trykke på en link som er i mailen.

 

6. Når du har kommet videre, fyll ut adressen omtrent slik:

dl002.jpg

 

7. SKRIV NED serie koden.

 

8. Last ned. -Brenn gjerne en sikkerhetskopi om du ønsker.

 

Eventuelt 1. Du trenger ikke å innstallere fra den nedlastede filen, med en gang du har fått seriekoden kan du f.eks innstallere fra en DVD du har fått lånt eller tilsvarende.

 

9. Innstaller (Du mottar ikke ett CD Image, du mottar en exe fil som må innstalleres fra windows, men det trenger ikke innstalleres fra en windows som er aktivert).

 

Eventuelt 2. Om du ønsker å bruke familierabatten til MS for å få Home premium til 350kr går du til denne linken.

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg har nå kommet så langt at eg kan taste inn visa koden osv. og sidene stå på norsk - så da regner eg med dette gjelder for oss norske og....!?

 

Er det noen som veit om det er mulig og oppgradere fra en OEM versjon av XP som fulgte med en dell maskin??

7846316[/snapback]

Hvis du har XP SP2 skal det gå fint ja. -Bare du har XP-oem'en innstallert på samme pc som da du fikk den.

Lenke til kommentar
Står jo at det er upgrade versjoner. Da blir det rimelig uaktuelt her, unødvendig mye knot...

 

Eller er det mulig med uendelig med clean installs. Mulig å brenne dette på en DVD btw?

7847147[/snapback]

 

Lurer akkuart på det samme da det står at må må instalere en clean instalasjon på noen av Vista versjonene.

Lenke til kommentar

Er det upgrade, så er det ifølge microsoft bare å installere først uten lisensnøkkel (prøveperiode...) og så deretter installerer du vista en gang til når du er inne i vista, og da bruker du lisensnøkkelen..

 

lit tungvint ja.. men

 

 

Savner fremdeles bekreftelse fra noen her i Norge som har brukt denne tjenesten og gjennomført det vellyket... er det noen som har det??

 

Om det er OEM eller Retail... hmm.. slik jeg oppfatter det er det Upgrade, med andre ord har det samme lisensvilkår som Retail-versjonen og er dermed ikke OEM-versjon, eller tar jeg feil?

Endret av Asbjørn T.
Lenke til kommentar

Jeg vet dette kanskje betegnes som bump.

 

Jeg har nå betalt for windows vista ultimate upgrade versjonen på windowsmarket.com og fullførte hele transaksjonen. Jeg holder nå på å laste ned Vista fra Microsoft og har fått lisensnøkkel. Imidlertid kan jeg opplyse om at jeg ga adressen jeg fikk da jeg registrerte meg på www.jetcarrier.com (en amerikansk adresse ja, for å være sikker på at det ble fullført.). Jetcarrier er forøvrig gratis som nevnt i en annen tråd om noen skulle lure.

 

Så om du vil ha Vista billig, er dette en mulighet, så absolutt..

Lenke til kommentar
hva er det man laster ned? er det et image?

og hva pokker er en upgrade? upgrade fra hva? lovlig xp, vista rc1/2?

7850379[/snapback]

 

En upgrade funker på en allerede installert XP. Iflg MS kan du også installere en clean install av Vista med oppgraderingskittet, men da må du installere to ganger (Se http://www.hardware.no/nyheter/programvare...raderere/35961) Med andre ord er den egentlig like bra som en vanlig fullversjon.

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Ifølge windowsmarketplace kommer kun oppgraderingsversjonene til å være nedlastbare. Fullversjonene kan kjøpes, men må shippes og fraktes.

 

Men nå er det mulig å installere upgrade, uten å ha noe Operativsystem fra før. For enkelte vil dette kanskje være litt knotete å installere to ganger, en uten lisensnøkkel og siste gang med lisensnøkkel skrevet inn under installasjonen. Står forøvrig om dette på forsiden på hardware.no.

Lenke til kommentar
Ifølge windowsmarketplace kommer kun oppgraderingsversjonene til å være nedlastbare. Fullversjonene kan kjøpes, men må shippes og fraktes.

 

Men nå er det mulig å installere upgrade, uten å ha noe Operativsystem fra før. For enkelte vil dette kanskje være litt knotete å installere to ganger, en uten lisensnøkkel og siste gang med lisensnøkkel skrevet inn under installasjonen. Står forøvrig om dette på forsiden på hardware.no.

7850408[/snapback]

 

ok, vil dette medføre noen problemer med duplikater av filer, systemer og slikt, eller vil andre gangen bare være en overskriving av alle filer, da innstallert med nøkkel..

 

hva med å bare kjøpe en fullversjon OEM verjson, er alltid noen du kjenner som skal ha noe nytt, f.eks en HD...

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=74923

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...