Gå til innhold

Vista til HALV pris på Windows markedplace


Anbefalte innlegg

Hei!

Ok! Har selv bestilt og kjøpt fra Windows Marketplace..

 

Du kan laste ned fra Windows markedplace, En versjon. For de som vil ha norsk er det bare å instalere en norsk språkpakke fra updaten.

 

Do I have to have the digital locker assistant installed to purchase and download software from the digital locker? No, you are not required to have the digital locker assistant to download and purchase software from the digital locker. The digital locker assistant is a tool to allow you access your purchases on your desktop at any time.

 

Nøkkelen/serialen får du via nedlastingskontoen din(digitallocker). Bare å trykke på en link så kommer den opp. (Beste av alt denne nøkkelen fungerer på full instalasjons plater :thumbup: )

 

Det virkersom at en MÅ velge enten 32 eller 64 bit, før en kjøper...

Se en liten link under produktet...

 

64 versjonen: http://www.windowsmarketplace.com/content....tId=396&tabid=1

 

nedlastings produktet kan brennes ut på DVD. Ved hjelp av digitallocker.

Samma F..., hva en bruker til å lage en backup med.

 

Creating a back up CD To back up your software to a CD so that you always have a physical copy for storage, use the digital locker assistant to copy it to a CD. Insert a blank CDR/CDRW into your CDR/CDRW-compatible drive, and open the digital locker assistant. Select Create Back-up CD, and Windows XP will begin the steps to burn the backup CD.

 

For en rein instalasjon, instaleres produktet 2 ganger, første gangen uten serial.

Jeg ser at folk har brukt nøkkelen på en allerede instalert Vista versjon og en DVD norsk plate som de har hjemme, og fått det godkjent. :hmm:

http://itpro.no/art/10018.html

 

Windows Vista Family Discount:

http://www.microsoft.com/windows/products/...8a&mg_id=20108b

Selv brukt denne rabaten :thumbup:

Endret av Tigergutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har testet dette tilbudet

 

http://www.microsoft.com/windows/products/...8a&mg_id=20108b

 

Lurer litt på det, virker det også om man har en lissensnøkkel for norsk ultimate?

7942306[/snapback]

Tilbudet er at hvis man har US Full Retail Vista Ultimate kan en kjøpe serial keys for opptil 2 Home Premium Upgrade for $49 stykk.

 

Så spørsmålet er: Hvis du har Ultimate Upgrade key, funker det allikevel?

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Jo men da vil det jo fungere uansett. Her snakker jeg om å kjøpe upgrade versjonen. Microsoft har sagt at de vil slå veldig hardt ned på de som bruker upgrade keys og installerer det fullt. Vet ikke helt om jeg tør dette men.

7943920[/snapback]

Åh? Har du en link til dette? Det var jo MS som ga ut det tipset om dobbelt-installering. Og det er bare logisk at det finnes, slik at du slipper å installere XP hver gang du vil reinstallere Vista.

Lenke til kommentar

Ja da har jeg bestilt og aktivert en Vista Ultimate lisens via Marketplace. Brukte jetcarrier som anbefalt i denne tråden, og det tok bare noen minutter for å registrere seg og bestille. Fikk aktiviserings koden med en gang, og så aktiviserte jeg min Norske Vista Ultimate jeg har installert på en av pc'ene.

 

Versjonen jeg har bestilt er en upgrade, og ikke en OEM. Så jeg kan flytte lisensen mellom de ulike pc'ene. Men det blir vel på den bærbare jeg bruker den, og så tar jeg gratis Vista Home Premium på hoved pc'en min.

 

Men det funka fint, og det var bra at jeg kunne aktivisere min norske versjon jeg allerede hadde installert, slik at jeg slapp og installere engelsk + norsk språkpakke.

 

Og prisen ble ca 1600 kroner, altså 1400 mindre enn hva komplett tar for Ultimate Oppgradering.

 

post-46264-1171495308_thumb.jpg

Lenke til kommentar

OK, skal vi se.

 

Jeg tok en tur innom Windows Marketplace for å kikke litt. Bestemte meg for å spontankjøpe Ultimate, trykka meg igjennom diverse sider til jeg kom til Billing Information. Skrev inn navn osv osv, men når jeg kom til Country, sto det bare USA. Det sto også at "Digital Locker" ikke er tilgjengelig i andre land enn USA.

 

Fullt mulig noen andre har nevnt dette allerede, men orker ikke lese igjennom alle innlegg i threaden.

 

Dere som har kjøpt, hva gjorde dere?

Lenke til kommentar
OK, skal vi se.

 

Jeg tok en tur innom Windows Marketplace for å kikke litt. Bestemte meg for å spontankjøpe Ultimate, trykka meg igjennom diverse sider til jeg kom til Billing Information. Skrev inn navn osv osv, men når jeg kom til Country, sto det bare USA. Det sto også at "Digital Locker" ikke er tilgjengelig i andre land enn USA.

 

Fullt mulig noen andre har nevnt dette allerede, men orker ikke lese igjennom alle innlegg i threaden.

 

Dere som har kjøpt, hva gjorde dere?

7946505[/snapback]

 

jetcarrier.com :thumbup:

 

Du registrer deg der, får en US adresse og bruker den til registrering av programvaren. Husk å bruke det ekte navnet ditt ovenfor kort nummeret, ellers blir det kluss.... :!:

Ellers brukte jeg resten av adresse infoen jeg fikk pp jetcarrier, og vips så var kjøpet i orden.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Det kan være fordel--- til alle som installere Vista--- å vente litt før dere aktivere.

Det er 30 dager prøve tid. Man finne kanskje på å installere igjen etter noen dager. Og spesielt gjelder vel det for mange å prøve litt installasjons teknikk som brukes her.

 

For at Vista er ikke xp.

7946574[/snapback]

 

Tenkte akkurat på det samme, rett etter jeg aktiverte Vistaen...hmm, hvor lang tid tar det før jeg kan aktivere igjen tro? Kjøpte jo upgrade versjonen, så den har ikke begrensningene til OEM.

 

For jeg tror det blir en ren installasjon igjen om en stund, siden jeg er i test fasen nå......kjipt at jeg ikke tenkte på det først, men jeg ville se om jeg kunne aktivisere min norske vista med koden for den engelske utgaven.... :thumbdown: det gikk jo :thumbup: , men likevel dumt å gjøre det på denne pc'en :thumbdown:

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
OK, skal vi se.

 

Jeg tok en tur innom Windows Marketplace for å kikke litt. Bestemte meg for å spontankjøpe Ultimate, trykka meg igjennom diverse sider til jeg kom til Billing Information. Skrev inn navn osv osv, men når jeg kom til Country, sto det bare USA. Det sto også at "Digital Locker" ikke er tilgjengelig i andre land enn USA.

 

Fullt mulig noen andre har nevnt dette allerede, men orker ikke lese igjennom alle innlegg i threaden.

 

Dere som har kjøpt, hva gjorde dere?

7946505[/snapback]

 

jetcarrier.com :thumbup:

 

Du registrer deg der, får en US adresse og bruker den til registrering av programvaren. Husk å bruke det ekte navnet ditt ovenfor kort nummeret, ellers blir det kluss.... :!:

Ellers brukte jeg resten av adresse infoen jeg fikk pp jetcarrier, og vips så var kjøpet i orden.

7946580[/snapback]

 

Aaah kjempeknall!

 

Takktakk.

Lenke til kommentar

Har mekket bruker på jetcarrier nå.

Når jeg skal fylle inn infoen på digitallocker, skal jeg fylle inn den adressen som står på Flypakke?

 

Sorry hvis det er innlysende, jeg er litt treg ut på kveldinga :p

 

 

edit: Erm.. overse denne posten. Det sto jo forklart rett over.

 

Som sagt, litt treg på kveldinga :)

Endret av gullf1sk
Lenke til kommentar
Til myhken2

Det går vel bra det så lenge man ikke gjør det mange ganger.

 

Men har du ordnet deg DVD, slik at du kan installere fra  det, uten at du har Windows fra før?

7946601[/snapback]

 

Jeg har en Norsk oppgradering DVD med alle versjonene på til test bruk (ikke spør hvor den kom fra). Ellers har jeg lastet ned DVD'en som jeg kjøpte nå. Kjekt med en 10 mbit linje nå du laster ned 2,5 GB.

 

Men kommer nok til å bruke den norske DVD platen, for da slipper jeg å laste ned språk pakken i ettertid.

Lenke til kommentar

Ja men da har du alt du trenger for å lage en oppstartbar plate med det du har kjøpt.

Er egentlig mest ivrig med det nye systemet de har brukt på Vista og de fantastiske redigerings muligheter man har på å lage en tilpasset installasjon.

Jeg tror ikke at man klage nå, spesielt de som skal oppgradere 1000 PC-er med div. hardware konfigurasjon, over natten.

 

Derfor lurer og stiller sånne spørsmål, artig å vite at folk vet hva de har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...