Gå til innhold

Vista til HALV pris på Windows markedplace


Anbefalte innlegg

Du kan vel aktivere så mange ganger du vil, men etter 5 ganger må du ringe MS eller noe slikt.

 

Hvorfor er det en kanskje vil reinstallere mange ganger forresten?

7946656[/snapback]

 

Ok. Det jeg kommer til å gjøre, som jeg alltid gjør, er å lage et Acronis True Image av OS partisjonen når jeg har gjort en ren installasjon. Gjør det etter jeg har aktivert selvsagt. Så lenge jeg legger Imaget tilbake på samme pc, slipper jeg å aktivere windows på nytt.

 

Men gjorde ikke det denne gangen siden jeg bare tester nå.

 

Men skal uansett ikke installere på nytt, før jeg har fått alle drivere og programmer til å kjøre, og det kan jo ta en stund ser det ut som.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der fikk du det til også...hehe, om alle var like glade som oss når de betaler for Windows, så hadde Bill Gates vært dobbelt så rik.....

7958302[/snapback]

 

Hehe du sier noe der.

 

Dette er den første Windowsen jeg har brukt penger på, tenkte jeg sku slå til når det var så billig. Like greit egentlig, slippe alt det cracke faenskapet som må til ellers.

Lenke til kommentar
Der fikk du det til også...hehe, om alle var like glade som oss når de betaler for Windows, så hadde Bill Gates vært dobbelt så rik.....

7958302[/snapback]

 

Hehe du sier noe der.

 

Dette er den første Windowsen jeg har brukt penger på, tenkte jeg sku slå til når det var så billig. Like greit egentlig, slippe alt det cracke faenskapet som må til ellers.

7958837[/snapback]

 

Jeg begynte å kjøpe Windows i 2005, da livet som XP pro pirat ble vanskeligere og vanskeligere. Og så begynte jeg også å tenke på at mange av disse crackene inneholder alt mulig, som gjør at folk har tilgang på pc'en din uten at du vet det.

Har jo fått med windows versjoner før (win 3.11, win95, win98) men jeg trykte faktisk på linken som kom opp når windows XP fortalte at jeg kjørte piratutgave. Fylte ut noen linjer og betalte med kort. To uker senere kom det en på døra med XP pro SP2 lisensen/platen til meg. Så service fullt ut, til og med jeg hadde helt åpentbart kjørt en ulovlig lisens....så litt ros skal de ha.

Etter det har jeg kjøpt to MCE lisenser og nå Vista Premium og Vista Ultimate.

 

I tillegg har jeg startet med å kjøpe så og si alt av "små" programmer jeg bruker. På Vista Ultimate pc'en min skal jeg ikke kjøre ett eneste program som ikke er kjøpt eller er gratis (og da mener jeg ikke "gratis").

Lenke til kommentar
Jeg tenkte også å slå til her, men jeg vil ha 64bit versjonen :-S

Hva om jeg låner en 64bits dvd av en person og slår inn en serie kode som jeg får fra markedplace, funker det? -Er det lovlig?

7959126[/snapback]

 

Det funker i alle fall, og lovlig burde det jo være, for du får jo ikke aktivisert en ugyldig kode.

 

Jeg kjøpte jo en Engelsk Ultimate oppgradering, og skrev koden inn på min Norske Ultimate installasjon (ikke engelsk + språpakke). Og det funka fint som bare det. Hadde jeg brukt en ugyldig kode, ville jeg ikke fått aktivisert utgaven min i det hele tatt.

 

Men spør du norske nettbutikker, kan det vel være de er noe uenig i det jeg sier.

Lenke til kommentar

Jeg har nå gjort som så mange andre her og bestilt en upgrade av Vista Ultimate. Bestillingen gikk gjennom, men det står pending og jeg venter på key og download link.

 

Kan noen fortelle meg hvor lenge de måtte vente? Hadde håpet jeg kunne få installert den i dag eller i det minste i løpet av weekenden.

Lenke til kommentar
Jeg har nå gjort som så mange andre her og bestilt en upgrade av Vista Ultimate. Bestillingen gikk gjennom, men det står pending og jeg venter på key og download link.

 

Kan noen fortelle meg hvor lenge de måtte vente? Hadde håpet jeg kunne få installert den i dag eller i det minste i løpet av weekenden.

7962927[/snapback]

 

hmmm, høres ut som noe har hengt seg. Jeg fikk den med en gang. Fikk ikke lisenskoden på mail, men du får opp en Digital Locker side der du kan trykke på view license....

 

Prøv å logge deg inn på:

https://digitallocker.windowsmarketplace.com/locker.aspx

 

Har du fått mail med påloggings informasjon da? Jeg fikk to mailer: En velkommen, og en kjøps bekreftelse.

 

Du brukte ditt virkelige navn på kort informasjonen, og USA adresse på resten?

Lenke til kommentar
Jeg har nå gjort som så mange andre her og bestilt en upgrade av Vista Ultimate. Bestillingen gikk gjennom, men det står pending og jeg venter på key og download link.

 

Kan noen fortelle meg hvor lenge de måtte vente? Hadde håpet jeg kunne få installert den i dag eller i det minste i løpet av weekenden.

7962927[/snapback]

 

hmmm, høres ut som noe har hengt seg. Jeg fikk den med en gang. Fikk ikke lisenskoden på mail, men du får opp en Digital Locker side der du kan trykke på view license....

 

Prøv å logge deg inn på:

https://digitallocker.windowsmarketplace.com/locker.aspx

 

Har du fått mail med påloggings informasjon da? Jeg fikk to mailer: En velkommen, og en kjøps bekreftelse.

 

Du brukte ditt virkelige navn på kort informasjonen, og USA adresse på resten?

7963186[/snapback]

 

Ja, jeg brukte mitt virkelige navn og oppga USA-adressen under. Fikk to mailer fra Digital Locker; en velkomstmail og en bekreftelse på bestillingen, men i den står det "Your purchase of these software titles is pending. When your purchase is complete, we will notify you by e-mail." På bestillingssiden står det:

 

"Purchase Pending

Retrieving license key information.

 

-- Circuit City".

 

Så vidt jeg kunne se var det kun et sted man kunne kjøpe via Digital Locker.

Lenke til kommentar
Jeg har nå gjort som så mange andre her og bestilt en upgrade av Vista Ultimate. Bestillingen gikk gjennom, men det står pending og jeg venter på key og download link.

 

Kan noen fortelle meg hvor lenge de måtte vente? Hadde håpet jeg kunne få installert den i dag eller i det minste i løpet av weekenden.

7962927[/snapback]

 

hmmm, høres ut som noe har hengt seg. Jeg fikk den med en gang. Fikk ikke lisenskoden på mail, men du får opp en Digital Locker side der du kan trykke på view license....

 

Prøv å logge deg inn på:

https://digitallocker.windowsmarketplace.com/locker.aspx

 

Har du fått mail med påloggings informasjon da? Jeg fikk to mailer: En velkommen, og en kjøps bekreftelse.

 

Du brukte ditt virkelige navn på kort informasjonen, og USA adresse på resten?

7963186[/snapback]

 

Ja, jeg fikk to mailer. En velkomstmail og en kjøpsbekreftelse fra The Digital Locker. På min bestillingsside står det:

 

"Purchase Pending

Retrieving license key information.

 

-- Circuit City".

 

Så vidt jeg kunne se var det kun et sted man kunne velge digital locker når man bestilte.

Lenke til kommentar

Merkelig. Kanskje det er et eller annet som de må sjekke. Eller kanskje de har funnet ut at mange bruker denne tjenesten og lagt inn ett eller annen som gjør at "merkelige" ordrer blir flagget?

 

Eller at det er helg....

 

Det er riktig at det kun er et sted du kan bestille lisenskoden fra ja...(nedlastnings versjon).

Lenke til kommentar
Hmm, så fikk jeg svar på hvorfor ordren ikke gikk gjennom. Adressen på kreditkortet mitt matchet ikke USA-adressen jeg opprettet.

 

Hvordan løste dere andre det problemet?

7964187[/snapback]

 

Det ble aldri noe problem for meg. Men nå brukte jeg American Express da...kanskje det har noe å si. Brukte du Visa?

Men litt rart egentlig.

Lenke til kommentar
Hmm, så fikk jeg svar på hvorfor ordren ikke gikk gjennom. Adressen på kreditkortet mitt matchet ikke USA-adressen jeg opprettet.

 

Hvordan løste dere andre det problemet?

7964187[/snapback]

 

Det ble aldri noe problem for meg. Men nå brukte jeg American Express da...kanskje det har noe å si. Brukte du Visa?

Men litt rart egentlig.

7964291[/snapback]

 

Takk for raskt svar.

 

Brukte et EuroCard Gold med MasterCard, men skal prøve med AmEx'en også. Håper det funker bedre...

Lenke til kommentar
Hmm, så fikk jeg svar på hvorfor ordren ikke gikk gjennom. Adressen på kreditkortet mitt matchet ikke USA-adressen jeg opprettet.

 

Hvordan løste dere andre det problemet?

7964187[/snapback]

 

Hvis du skriver inn på adresse nr1, adressen som er oppgitt på din bankavtale, dvs den norsken, så vil betaling blir validert som gyldig.

 

Nr2 blir din amerikansk.

 

Ikke sikker men kan tenke meg at det må refereres til adressen som kortet ditt er utstedet.

Lenke til kommentar
Hvis du skriver inn på adresse nr1, adressen som er oppgitt på din bankavtale, dvs den norsken, så vil betaling blir validert som gyldig.

 

Nr2 blir din amerikansk.

 

Ikke sikker men kan tenke meg at det må refereres til adressen som kortet ditt er utstedet.

7964416[/snapback]

 

Nå har jeg prøvd alle alternativer. Min USA-adresse under biling address godtar den ikke. Forsøkte da å legge inn min norske adresse i feltet address1 uten at det hjalp.

 

Flere forslag mottas med takk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...