Gå til innhold

Hvordan sikre seg mot account-scammere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes en måte å sikre seg mot dette på. Og da mener jeg faktisk også en, ikke en av flere, men en eneste en.

 

Ha passordet og brukernavnet skrevet ned et sted på maskinen. Kopier og lim inn passord og brukernavn fra denne filen til innloggingsskjermen.

 

Antivirus, firewall og lignende hjelper litt, men ikke nok.

7835758[/snapback]

hvis du lager en mappe der du lagrer brukernavn og passord, så passord beskytter du mappen også skjuler du den. Så er du vel trygg til et vist punkt. Det går vel også ann og sperre alle porter bortsett fra den WoW bruker, men da får du ikke henge her. :p
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Behold passord og brukernavn i hodet ditt, og del det aldri med noen. Og hold deg unna add-ons fra sluskete sider, og last aldri ned ting som fra før av er ulovlig (bots og fjas).

Endret av Slettet-t9DveYkZ
Lenke til kommentar
scann alt av filer/addons du skaffer så holder det i masse vis..

 

hvis du gir bort infoen din så er det din egen feil..

jeg har scanna og holdt virus programmet mitt oppdatert og jeg har ikke hatt et eneste problem til nå

7837762[/snapback]

 

Det gjør jeg og, har funka feilfritt så lenge som jeg har spillt wow.

Lenke til kommentar
Det finnes en måte å sikre seg mot dette på. Og da mener jeg faktisk også en, ikke en av flere, men en eneste en.

 

Ha passordet og brukernavnet skrevet ned et sted på maskinen. Kopier og lim inn passord og brukernavn fra denne filen til innloggingsskjermen.

 

Antivirus, firewall og lignende hjelper litt, men ikke nok.

7835758[/snapback]

 

Er flere folk som har gjort dette og blitt eid, finnes flust av feil i f.eks internet explorer som gjør at "uvedkomne" kan få tilgang til bl.a filer på skrivebordet ditt.

 

Hvis du er helt paranoid er nok det tryggeste å skrive det ned på en lapp, starte wow, dra ut internettledning, skrive inn brukernavn/passord, sett inn igjen ledning, enter.

Lenke til kommentar

En kamerat av meg skifter passord 3 ganger i uka, minst. Og han deler det med de av oss som skulle ønske å låne char'en hans. Han har aldri blitt scammet.

Men det har ikke jeg heller; Samme passord som alltid, men bruker Opera og sunn fornuft !

 

 

Det skal forresten godt gjøres å bli scammet om du bruker Copy+Paste- metoden !

Lenke til kommentar

Også hvis du ikke er sikker på at du har en keylogger eller andre sånne programmer som kan se hva du har skrevet på tastaturet. Da kan du bare åpne worn els og wow også skriver du brukernavnet også 1 bokstav eller tall i passordet også 10 i word sånn at det er umulig og se hva som er passordet hvis dere skjønner?

 

Feks: username: osama

password:1(word:23456789)2(word:3456789) osv.

Lenke til kommentar
Også hvis du ikke er sikker på at du har en keylogger eller  andre sånne programmer som kan se hva du har skrevet på tastaturet. Da kan du bare  åpne worn els og wow også skriver du brukernavnet også 1 bokstav eller tall i passordet også 10 i word sånn at det er umulig og se hva som er passordet hvis dere skjønner?

 

Feks: username: osama

password:1(word:23456789)2(word:3456789) osv.

7838464[/snapback]

 

Men vil de ikke i teorien kunne se: 123(museklikk) (dvs inn i word:ABC) (så klikk til wow vindu) 456

 

Så det blir 123(mouseclick)ABC(mouseclick)456 = 123456

Lenke til kommentar
Det finnes en måte å sikre seg mot dette på. Og da mener jeg faktisk også en, ikke en av flere, men en eneste en.

 

Ha passordet og brukernavnet skrevet ned et sted på maskinen. Kopier og lim inn passord og brukernavn fra denne filen til innloggingsskjermen.

 

Antivirus, firewall og lignende hjelper litt, men ikke nok.

7835758[/snapback]

 

Hihi.. det er faktisk folk som har gjort det der med hl-key, også lagt den i hl-mappa. Den har deretter blitt delt ut på dc og en jeg kjenner har fått tak i ~15 hl keys ved å søke på random dc servere.

 

I tillegg fins det jo trojanere for å få kontroll over hele pc'en din..

 

Så den eneste idiotsikre metoden vet jeg nå ikke helt om det er ;)

 

Men det går jo evt. an å klikke av for å huske brukernavn, vet ikke akkurat om det blir kryptert i 100 lag, men for å scamme deg da må man jo i tillegg til keylogger hax0re wow-mappa for å mine brukernavnet ditt.

Lenke til kommentar

lol nei . . . . . . Om du vil være "safe" så IKKE kopier bruker-navn + passord slik trådstarter beskriver. Det er faktisk ikke mye jobb fer en med brukbar peiling å hente ut infomasjonen du har på utklippstavlen.

Bruk huet så er det ikke noe stress å sikre deg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...