Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?


Sharp

Anbefalte innlegg

Bestilte meg en sånn ifra computercity igår etter å ha sikla på den ei stund :>

Driter egentlig i om det er A eller S panel, sitter med en 17" DELL lcd som er fra min tid som 14tizz (6 år siden) og syns den er knall, men faen 22" til 3 lapper kan jeg jo ikke si nei til :green: (testresultatene tad i betraktning)

 

Så jeg regner med at det er UMULIG at den skjermen er no dårligere en den møkka jeg sitter på til daglig xD

8523105[/snapback]

 

Du kommer til å merke en utrolig forskjell da ja, å gå fra 17" til 22" er det samme som å bytte Lada'n ut med en Porsche, hehe.

 

Jeg har gått gradene hele veien, 14",15",17",19" og nå 22".

hva jeg betalte for de første skjermene husker jeg ikke, men jeg betalte ca 3000,-

for min Samsung Syncmaster 19" i 2005.

 

Blir vel oppgradering til 30" i 2009 da tenker jeg, hehe :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er storfornøyd med min, glad at jeg ikke kjøpte større nesten!

 

Men i alle fall så har jeg A panel.

 

Men uansett, noen som har erfaringer med å koble kabelen som følger med(den hvite, ikke vga) på et 8800GTX? Fikk ikke bilde før jeg kjørte VGA-DVI(som er lik som på skjermkortet).

 

Burde vel gå med den kabelen som er DVI som fulgte med? Noen som har noen råd her?

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar
Er storfornøyd med min, glad at jeg ikke kjøpte større nesten!

 

Men i alle fall så har jeg A panel.

 

Men uansett, noen som har erfaringer med å koble kabelen som følger med(den hvite, ikke vga) på et 8800GTX? Fikk ikke bilde før jeg kjørte VGA-DVI(som er lik som på skjermkortet).

 

Burde vel gå med den kabelen som er DVI som fulgte med? Noen som har noen råd her?

8524744[/snapback]

 

Har GTX jeg også og får skjermen om noen dager. Skal sjekke da

Lenke til kommentar
Har iallefall fått bekrefta at Komplett selger S-panel modellen.

8508103[/snapback]

Her tok ihvertfall kildene dine grundig feil :thumbdown:

Jeg fikk nemlig skjermen min fra Komplett igår, og det var et A panel, har også sjekket service menyen som bekrefter dette.

 

Men nok om det, første inntrykket er at skjermen er STOOR, men samtidig veldig pen å se på. Jeg savner høydejustering, for etter min smak blir den litt for lav.

Jeg er enig med den franske testen det var linket til for et par sider siden, om at A panelet har litt mye båskjær i seg, men jeg skrudde ned blåtonen til 5, og det hjalp betraktelig.

Har også vært mye snakk om backlight bleed, men jeg synes ikke dette er mer påfallende på denne skjermen enn endel andre skjermer jeg har prøvd, heller motsatt :)

Har ikke spillt så mye enda, men etter et par timer med DoD og Race, har jeg enda ikke sett et snev av ghosting, men det var utrolig uvant å spille Dod i 1680 oppløsning, men gøy var det :thumbup:

 

Konklusjonen min etter kun noen timer, er at jeg er meget fornøyd, selvom jeg de første minuttene var skuffet over å ha fått det mye omtalte A panelet.

Er ganske overbevist om at når alt kommer til alt, vil ikke den vanlige bruker merke noe forskjell den ene eller den andre veien.

Lenke til kommentar
Er storfornøyd med min, glad at jeg ikke kjøpte større nesten!

 

Men i alle fall så har jeg A panel.

 

Men uansett, noen som har erfaringer med å koble kabelen som følger med(den hvite, ikke vga) på et 8800GTX? Fikk ikke bilde før jeg kjørte VGA-DVI(som er lik som på skjermkortet).

 

Burde vel gå med den kabelen som er DVI som fulgte med? Noen som har noen råd her?

8524744[/snapback]

 

Har GTX jeg også og får skjermen om noen dager. Skal sjekke da

8525821[/snapback]

Flott..

 

Noen som ved hvordan det med S-VIDEO funker på gtx kortet? Den har jo en s-video inngang hvor jeg har prøvd å koble til dvd spilleren min. Men noen som vet hvordan man kan motta signalene fra den over på pc'en i form av skjermen?

Lenke til kommentar

Da var min skjerm også i hus :D

Fikk A-panel, bestillt fra MPX, men er likevel strålende fornøyd. Har ikke fått testa den så mye enda, og kun med VGA, så det blir spennende å komme hjem der jeg har DVI og HD-filmer :)

 

Rhoads: Jeg har 8800GTX. Kan se når jeg kommer hjem fra jobb. Men skjønner ikke helt hvorfor det ikke skulle virke :hmm:

 

Edit: Forresten, Rhoads: S-Videoen på GTX-kortet sender vel bare signaler ut til DVD-spilleren og ikke omvendt? Derfor får du vel ikke sendt signalene til skjermen via PCen. Da blir vel TV-kort eneste løsning. Eller har jeg misforstått deg nå?

Endret av Beinert
Lenke til kommentar
Har iallefall fått bekrefta at Komplett selger S-panel modellen.

8508103[/snapback]

Her tok ihvertfall kildene dine grundig feil :thumbdown:

Jeg fikk nemlig skjermen min fra Komplett igår, og det var et A panel, har også sjekket service menyen som bekrefter dette.

 

Men nok om det, første inntrykket er at skjermen er STOOR, men samtidig veldig pen å se på. Jeg savner høydejustering, for etter min smak blir den litt for lav.

Jeg er enig med den franske testen det var linket til for et par sider siden, om at A panelet har litt mye båskjær i seg, men jeg skrudde ned blåtonen til 5, og det hjalp betraktelig.

Har også vært mye snakk om backlight bleed, men jeg synes ikke dette er mer påfallende på denne skjermen enn endel andre skjermer jeg har prøvd, heller motsatt :)

Har ikke spillt så mye enda, men etter et par timer med DoD og Race, har jeg enda ikke sett et snev av ghosting, men det var utrolig uvant å spille Dod i 1680 oppløsning, men gøy var det :thumbup:

 

Konklusjonen min etter kun noen timer, er at jeg er meget fornøyd, selvom jeg de første minuttene var skuffet over å ha fått det mye omtalte A panelet.

Er ganske overbevist om at når alt kommer til alt, vil ikke den vanlige bruker merke noe forskjell den ene eller den andre veien.

8526092[/snapback]

 

 

Det var utrolig dårlig fra komplett sin side. Her er nemlig mailen jeg fikk fra dem:

 

"Hei.

 

Da har jeg fått svar at de vi selger blir levert med S-panel.

 

Mvh

TG

Kundesenter Komplett.no"

Lenke til kommentar

Fikk 226BW nå, la inn ordren på komplett før jeg stakk til jobb onsdag morning (05:00) og fikk den 37-38 timer senere, alså for ca en halvtime siden. Tror jeg fikk A panel da jeg på baksiden av skjermen ser en stor "A" som står alene og som skille seg ut.

 

 

Men det er noe jeg lurer på. Hva er den beste oppløsningen på denne skjermen? jeg har prøvd meg frem og tilbake og har funnet ut at 1280x960 funker best foreløpig. Tilogmed det er ekkelt da jeg har vært vant med 1024x768 i evigheter fra min gamle skjerm

 

 

Møøø

Rosewell :tease:

Lenke til kommentar
Men det er noe jeg lurer på. Hva er den beste oppløsningen på denne skjermen? jeg har prøvd meg frem og tilbake og har funnet ut at 1280x960 funker best foreløpig. Tilogmed det er ekkelt da jeg har vært vant med 1024x768 i evigheter fra min gamle skjerm

8529421[/snapback]

 

Hvis ditt skjermkort takler 1680*1050 ville jeg ha prøvd det..

Jeg kjører det nå og er meget fornøyd :thumbup:

Lenke til kommentar
Men det er noe jeg lurer på. Hva er den beste oppløsningen på denne skjermen? jeg har prøvd meg frem og tilbake og har funnet ut at 1280x960 funker best foreløpig. Tilogmed det er ekkelt da jeg har vært vant med 1024x768 i evigheter fra min gamle skjerm

8529421[/snapback]

 

Hvis ditt skjermkort takler 1680*1050 ville jeg ha prøvd det..

Jeg kjører det nå og er meget fornøyd :thumbup:

8529529[/snapback]

 

 

har prøvd, men likte det ikke. teksten ble for liten og dermed for stressende for øynene mine og hodet mitt...1280x960 er valget mitt inntil videre...

 

Men jeg må innrømme at widescreenfunksjonen er irriterende. å plutselig gå over til en dataskjerm som er litt widescreen er ubehagelig atm...skal jeg ha øynene mine midt på skjermen eller skal jeg se på venstre/høyre siden av skjermen? =D

 

 

Møøø

Rosewell

Lenke til kommentar
Er det noen som kan svare meg helt enkelt på hvordan i svarte man får frem den service menyen:)

Har trykkt og trykkt og finner den ikke

8529820[/snapback]

 

har du trykt på skjermen? nede til høyre ser du noe som heter menu og under der skal du finne en knapp.

8529831[/snapback]

 

Har trykkt på alle de 5 knappene nede til høyre, vært inne i osd men finner ingen alternativer som har noe med service meny å gjøre

Lenke til kommentar
Er det noen som kan svare meg helt enkelt på hvordan i svarte man får frem den service menyen:)

Har trykkt og trykkt og finner den ikke

8529820[/snapback]

 

har du trykt på skjermen? nede til høyre ser du noe som heter menu og under der skal du finne en knapp.

8529831[/snapback]

 

Har trykkt på alle de 5 knappene nede til høyre, vært inne i osd men finner ingen alternativer som har noe med service meny å gjøre

8529944[/snapback]

 

Samma her, spurte for mange sider siden, men fikk aldri svar^^

Lenke til kommentar
Hva slags screenresolution synes dere passer best på 226bw skjermen

8529962[/snapback]

 

De aller fleste her inne, bruker garantert 1680x1050 oppløsning. Den gir klarest bilde (mest nøyaktig), og skjermen trenger ikke skalere. Det er oppløsningen man betaler mye for når det kommer til LCD-skjermer. Større fysisk størrelse på skjermen har ikke så mye å si, kontra høyere oppløsning. Hvorfor betale så mye for en skjerm, hvis man ikke skal kjøre full oppløsning ;)

Lenke til kommentar
Er det noen som kan svare meg helt enkelt på hvordan i svarte man får frem den service menyen:)

Har trykkt og trykkt og finner den ikke

8529820[/snapback]

 

har du trykt på skjermen? nede til høyre ser du noe som heter menu og under der skal du finne en knapp.

8529831[/snapback]

 

Har trykkt på alle de 5 knappene nede til høyre, vært inne i osd men finner ingen alternativer som har noe med service meny å gjøre

8529944[/snapback]

 

Samma her, spurte for mange sider siden, men fikk aldri svar^^

8529970[/snapback]

 

Har sett på manual cd`n også ikke noe informasjon om den menyen der, eneste plassen jeg finner noe info om dette er på den franske linken, noen sider tilbake, problemet er at jeg ikke kan et kløyva ord fransk:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...