Gå til innhold

3*120mm eller 2*120mm radiator?


Anbefalte innlegg

hei,

 

nå er det like før jeg begynner å bestille deler til vannkjøling og i den sammenheng har jeg et spørsmål.

 

hvilken radiator burde jeg gå for? 3*120mm eller 2*120mm. har tenkt å kjøle cpu, nb og gpu (er vel ingen andre komponenter som trenger kjøling). skal overklokke litt.

 

vil helst gå for en 2*120mm radiator ettersom den passer fint inn i lian-li pc6277B som jeg har tenkt å kjøpe (er åpen for andre kabinett som kan ta 3*120mm radiator internt).

 

hva er egentlig forskjellen på 3*120mm og 2*120mm? da lurer jeg på forskjell i temparatur og støy. hvis det blir for mange dB med 2*120 går jeg heller for en 3*120mm ekstern eller skrudd fast oppå kabinettet.

Endret av Yahoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøler HK, en amd x2 3800+, ati x800xl + 2 harddisker med en 2*120mm radiator hvor viftene går knapt rundt. Dette holder en temp på ca 35 grader i et rom som er rundt 19 grader varmt.

 

Du vil ikke få så mye kjøligere temperaturer med en 3*120mm radiator, men den kan ta bort større mengder varme med mindre fart på viftene vs. en 2*120mm radiator.

 

Jeg tror du vil klare deg fint med en 2*120mm radiator om du ikke har tenkt å starte med peltier og lignende.

Lenke til kommentar

NB blir varmt, men produserer ikke mye varme. Det kommer an på antall watt som produseres og ikke antall grader.

 

Når det gjelder å få plass, har jeg min 3x120-radiator på toppen av et Raidmax Scorpio. Bruker avstandsstykker, og radiatoren får frisk luft uten påvirkning av kabinettemperatur den ene eller andre veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...