Gå til innhold

Hva er tidenes beste PC-spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-29 11:47, skrev Jay|-|eM:

Quote:


Den 2002-11-28 14:01, skrev Lumsken:

Vel, det aller beste spillet som er laget er Alpha Centauri med Alien Crossfire. Fortsatt ikke noe som kan måle seg med det.


Så kommer Fallout 2 og ikke minst Planscape Torment.


Half-Life var bare en evolusjon og ikke noen revolusjon...


 

'scuse me, pal...

var du FØDT når HL kom ut, eller?! satt bare og måpte, jeg... var jo helt ekstremt mye finere og gripende enn noe annet tidligere... hva var det som var bra FPS før det, da? duke 3d?

 

husker det tok meg halvannen uke å venne meg til å spille med ene hånda på tastaturet og andre på musa...
:grin:

 

 

quake2 var før half life.

Lenke til kommentar

Jeg vet at hva folk synes er det beste spillet er veldig individuelt, ABER, Max payne... Greit nok, det var kult å spille, men hallo! Spillet tok år og dag å lage, og når det først kom ut var det meste oppskrytt og det overlevde på en grei gimmick, nemlig bullettime effekten. Spillet var likt hele veien, lite variasjon, kun skyting, ikke noen puzzles å løse eller noe slikt, bare rett frem skyting. Ikke at jeg har noe imot det, men selv det blir kjedelig i lengden... For ikke å nevne mangelen på multiplayer... jaja, smak og behag. Men Folk som synes Max Payne er det beste på denne jord, har enda mange spill de må prøve (Deus Ex f.eks eller No One Lives Forever 2)!

 

_________________

I may not know much about hardware, but I'll still whoop your ass in Medal of Honor any time!

 

[ Denne Melding var redigert av: Trancton på 2002-12-02 22:43 ]

Lenke til kommentar

Kansje ikke det beste spillet, men jeg syns nå at NFS HP2 er ***** fett!!!!

 

Fint og høre at ikke alle har glemt amiga og commodre :wink: ...

 

Men gidder noen å hjelpe meg med å lage en null-modem serial cabel så jeg kan linke den med PC'en og overføre emulator-filer???? NEI...

 

Og nå er jeg dritt lei av å mase på folk...

 

Deus Ex hørtes rått ut!

 

Har sett det i noen blader og sånt, og det ser litt fett ut med motorsykkelen han kjører med :smile:

 

Skal laste det ned og prøve det og hvis det bra nok kjøper jeg det! Hvis ikke sletter jeg det før warez-hater'ne kommer og tar meg!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-29 17:18, skrev ATWindsor:

Quote:


'scuse me, pal...

var du FØDT når HL kom ut, eller?! satt bare og måpte, jeg... var jo helt ekstremt mye finere og gripende enn noe annet tidligere... hva var det som var bra FPS før det, da? duke 3d?


Ærlig talt har nesten lyst til å spørre deg om det samme, Duke nukem?? Hva med q2, unreal, forsaken? Er ikke akkurat som duke var det nyeste og beste.

 

AtW

SiN også, hvis jeg ikke husker helt feil. Det var ikke helt bak mål det heller. Husker det var rimelig stort at man kunne bruke DOS-kommandoer på en av PC'ene i spillet. Artig i multiplayer var det også! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-29 11:47, skrev Jay|-|eM:


'scuse me, pal...

var du FØDT når HL kom ut, eller?! satt bare og måpte, jeg... var jo helt ekstremt mye finere og gripende enn noe annet tidligere... hva var det som var bra FPS før det, da? duke 3d?


husker det tok meg halvannen uke å venne meg til å spille med ene hånda på tastaturet og andre på musa...
:grin:


 

Vel jeg var født og jeg var våken når half-life kom. Men hva er det som er så revolusjonerende? Det har flere ting som er mye bedre enn tidligere fps spill og var faktisk det første fps spillet som var morro å spille (Vel duke 3d var jo morro det og). Likevel var det fortsatt bare en evolusjon.

 

Som Aasgaard nevnte kom SiN omtrent samtidig og bortsett fra "noen" stabilitets problemer kunne det by på mye av det samme som half-life og noe mer. Husker man kunne stjele penger fra minibanker og skyte i stykker nesten alt :smile:

 

Og så må man ikke glemme Rainbow 6, som jeg tør påstå var en liten revolusjon. Realisme, fps og strategi blandet i et spill. Namm!

 

Uansett, smak og behag :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-27 20:45, skrev Adventurer:

Dere sier noe alle sammen. Men jeg syntes vi bør ta med Den Lengste Reisen
:grin:
Jeg digga og digger det spillet. Har aldri hatt så mye igjen for ett spill som det. Eller hva syntes dere?



 

 

Mmmm.. digga det spillet. Kan ikke sammenlignes med noe egentlig. En helt spesiell atmosfære.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...