Gå til innhold

Hva er tidenes beste PC-spill?


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-12-04 10:58, skrev xthal:

BUBBLE BOBBLE
, originalen fra c64 såklart
:grin:


Nå er jo den nye PC versjonen prikk lik da. Det er vel egentlig bare en port. :smile:

Quote:


Den 2002-12-04 11:04, skrev TST:

følgelig ikke være det beste PC-spillet. :wink:


Har det vel. Hvertfall eneren. :razz:

 

Mine kandidater til beste spill er Championship Manager 2001/2002 og UFO: Enemy Unknown. :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sort og ikke se noe spesiele gode gammle klasikre her, men her er listen min:

 

Doom 1/2

Det trengs vel ikke og begrunnes? :smile:

 

Castle Wolfestein 3D (Nei, ikke den nye dritten,takk)

ehem, Bow to the King!

 

Ultima Online(fordi det skapte "MMOG" sjangren og er et genailt spill med uendlig mange muligheter, selv spilt det i 4år, et spill som varer 4 år og har skapt telefon regninger på over 6000 i kvartalet, fortjener en plass her hvertfall.. selv er det et MMORPG)

 

Command and Conqure 1/2 , hvem slår disse?

Red Alert, greit nok, kan vel få bli med, så lenge man ikke tar med fiaskoen Red Alert 2 og Tiberium Sun

 

Sam & Max Hit the Road,

KONGEN av Humor!! jeg kan bare ikke vente til år 2004 for at 2'ern' kommer ut det kommer til og bli med stor glede jeg setter meg ned med PC'en og ler godt igjen når det endelig er her!

Lenke til kommentar

1.Deus Ex. En klar ener, fantastisk sc-fitechnothriller. Alle MÅ skaffe seg dette.

 

2.Hmm, daggerfall.

3.Lands of lore 2: GoD

4Planesacape torment: historien er fantastisk.

5.Den lengste reisen faktisk, skikkelig overraskelse for meg.

 

6. Monkey Island 1 og 2 :smile:

 

Dette er hva jeg kjem på i slengen. VET at mange andre skulle vært med her :smile:

 

Vet at mange digger starcraft, likte det selv veldig godt. En klar fovoritt innen strategi, men dette er ikke fovorittsjangeren min derfor når den ikke opp.

 

Et annet spill er jo half-life. Fantastisk spill innen FPS sjangeren, men som sagt så er ikke denne sjangeren heller min favoritt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 19:17, skrev flikk:

1.Deus Ex. En klar ener, fantastisk sc-fitechnothriller. Alle MÅ skaffe seg dette.


2.Hmm, daggerfall.

3.Lands of lore 2: GoD

4Planesacape torment: historien er fantastisk.

5.Den lengste reisen faktisk, skikkelig overraskelse for meg.


6. Monkey Island 1 og 2
:)

Dette er hva jeg kjem på i slengen. VET at mange andre skulle vært med her
:)

Vet at mange digger starcraft, likte det selv veldig godt. En klar fovoritt innen strategi, men dette er ikke fovorittsjangeren min derfor når den ikke opp.


Et annet spill er jo half-life. Fantastisk spill innen FPS sjangeren, men som sagt så er ikke denne sjangeren heller min favoritt.




 

Åh ja, Deus Ex, ABSOLUT en slager, rundet det 3-4 ganger om ikke mer, får aldri nok! :)

gleder meg til Deus Ex 2 :)

kommer i år 2003 en gang:)

blir så konge det!

 

Samme med Neverwinter Night's , Baldurs Gate etc,

men Infinity Engin spill er en klasse for seg selv

og kan ikke regnes som bare et "spill" :)

Neverwinter Night's får også en expansion nå(faktisk 2 stk)

Lenke til kommentar

Er maaaange bra spill ute nå! Ghost Recon er min klare favoritt, men det er likevel et annet spill som jeg alltid kommer til å huske:

DOTT(day of the tentacle) må være et av de mest geniale spillene som er produsert!

Tror aldri jeg har ledd så mye som mens jeg spilte det!

 

Godt å se at flere her husker Monkey Island seriene også :smile:

Lenke til kommentar

Hvordan kunne jeg....Jeg GLEMTE jo selvfølgelig Ultima Underwold 2. Utgitt av Looking Glass i 1992.

Topper Daggerfall og tar en god 2.plass etter Deus Ex. Husker det krevde 11 MB harddiskplass. Hadde bare 8 ledig etter Windows var installert på min gamle 386. Så måtte slette slike ubrukelige programmer som paint. LOL

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Beste spillet jeg noen gang har spillt på pc er

Deus Ex, jeg finner ikke ord engang for hvor

uuuuutrolig godt jeg liker dette spillet!

 

På andre plass kommer Thief spillene, jeg er

fanatisk Thief fan og elsker egentlig alle gode spill med masse stealth elementer i.

 

På tredje har jeg Baldur's Gate spillene, utrolig bra RPG.

 

Og på fjerde plass kommer Monkey Island serien, genial humor og gameplay. :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-14 03:38, skrev Lars73:

Drittunger....


De beste og mest revulosjonære spillene er helt klart Space Quest, og Kings Quest. Ingen over og ingen ved siden.....



 

Ja vel. Spilt alle disse når de kom ut. Utrolig fine spill, men Space Quest taper nok til fordel for Kings Quest. Hadde mange frustrerende timer med disse ja :smile:

 

Er nok ingen drittunge nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...