Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Vent til etter emisjonen

Åh, har de en emisjon på gang? Mon tro om dette ikke allerede er priset inn i aksjen da. Spennende selskap. Tror jeg må sette meg litt mer inn i det. Når Fredriksen, av alle, slutter å betale utbytte, slutter å tjene penger og deretter går i markedet og henter mer penger når de er på bunn er det mye unormaliteter i sving. Har du noen tanker selv?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dersom man hadde kjøpt slike i Seadrill ved begynnelsen av nedgangen, kunne man hatt en mange-dobling av innsatsen i dag.

Seier du det, du. Og gjorde du det?

 

Helsing Knut, som kjøpte aksjar i Seadrill til drygt 40 kr pr. aksje for seks år sidan og solgte dei nokre år seinare for om lag 250 pr. aksje.

 

For seks år siden var vi godt i gang med opphentingen etter forrige korreksjon (2008 krakket) og det var andre tider for offshore-virksomheten. Nå er vi i begynnelsen av en korreksjon og konkuransen i offshore er stor, og med en fallende oljepris så utgjør det en enorm forskjell.

 

Jeg kjøpte faktisk noen salgs-warranter i Seadrill på Fredag i håp om at nedgangen ikke er over ennå.

Lenke til kommentar

 

 

Dersom man hadde kjøpt slike i Seadrill ved begynnelsen av nedgangen, kunne man hatt en mange-dobling av innsatsen i dag.

Seier du det, du. Og gjorde du det?

 

Helsing Knut, som kjøpte aksjar i Seadrill til drygt 40 kr pr. aksje for seks år sidan og solgte dei nokre år seinare for om lag 250 pr. aksje.

Jeg kjøpte faktisk noen salgs-warranter i Seadrill på Fredag i håp om at nedgangen ikke er over ennå.
Seadrill har gått frå nesten 300 til under 20 kr pr aksje, og det er NO du spekulerer i nedgang i aksjen? Du trur ikkje marknaden har prisa inn nedturen i oljebransjen når det gjeld Seadrill-aksjen? Dette minnar meg om drosjesjåførar som kastar seg på aksjar etter 4-5 år med heftig oppgang i trua på at luftslottet skal veksa vidare inn i himmelen i evig tid. Endret av Knut Lavngard
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen her som trader via Nordnet? Lurte på om bull og bear sertifikater er tidslåst på noe som helst måte? De jeg tenker på er utsted av Avanza bank, og jeg ser ikke noe "innløsnings dato". Altså kan jeg selge når jeg vil? F.eks at jeg kjøper og selger i løpet av samme dag?  

Lenke til kommentar

Noen her som trader via Nordnet? Lurte på om bull og bear sertifikater er tidslåst på noe som helst måte? De jeg tenker på er utsted av Avanza bank, og jeg ser ikke noe "innløsnings dato". Altså kan jeg selge når jeg vil? F.eks at jeg kjøper og selger i løpet av samme dag?  

 

De har ingen tidslås. Du kan selge når du vil, men dersom du sitter på dem over lengre tid, må du regne med skyhøy rente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om oljen synker videre nedover, vil også Seadrill også falle mer. Leste jeg ikke nettopp et kursmål på 1 krone for Seadrill? Det er kanskje i overkant, men 17-tallet svært realistisk.

 

Ikke nødvendigvis. En oljepris på 20 $ kan allerede være priset inn i SDRL. Det kommer an på markedet og hva investorene tenker.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er priset inn, samtidig vil det kanskje være godt for SDRL om oljeprisen raskt faller mot 20. De får ingen nye oppdrag når prisen ligger og vaker på 30-tallet uansett, og en kurs ned mot 20 vil sannsynligvis presse kursen opp til priser man kan drive med innen rimelig tid. 

 

Edit:

Then again - hver gang jeg har tanker om ting, så svarer markedet med et "fuck you". For et par år siden var jeg strålende fornøyd. Jeg satt på MHG fra 2,4-2,5 til 3,3. Etter spleis, så tilsvarer det fra 25 til 33 kroner. Jeg kom meg ut på en liten topp, og et par uker senere var kursen ned til 2,9 igjen. I dag står kursen i 110 (tilsvarende 11 før spleis).

 

For rundt 1 år siden kjøpte jeg en liten post på rundt 25' i Serendex. Ned +90 % på 10 måneder, og etter siste emisjon er verdien nedi rundt 2'..

 

Med andre ord, om jeg har rett på SDRL, så tar jeg statistisk feil på sikt. Eller motsatt.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Seadrill på vinnerlisten foreløpig. Jeg antar det er inndeking av short, og ikke plutselig optimisme i markedet..

 

Hadde sjølvsagt vore freistande å "hovera" ovanfor han som shorta Seadrill på fredag, men stor sjanse for at ein del som har shorta i lengre tid har valgt å dekka inn shorten då kursen sank til 20, ja. Men om det er rett er det også eit marknadsteikn på at sjølv shortarar trur at 20 kan vera botnen.

 

Men for å seia det enkelt: Eg kjem verken til å kjøpa eller shorta Seadrill no, altfor risikabelt i begge retningar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Seadrill på vinnerlisten foreløpig. Jeg antar det er inndeking av short, og ikke plutselig optimisme i markedet..

Det er nok en liten rekyl fra nedgangen på fredag. Jeg tror Seadrill er grovt overpriset fordi enkelte investorer setter sin lit til at dette selskapet ble startet av Norges rikeste mann og at denne mannen skal klare å rette det opp igjen.

 

Man bør imidlertid huske på hvordan det gikk med Norsk Data som engang i tiden var det helt store på Oslo Børs.

Endret av dagfinn99
Lenke til kommentar

 

Jeg tror Seadrill er grovt overpriset fordi enkelte investorer setter sin lit til at dette selskapet ble startet av Norges rikeste mann og at denne mannen skal klare å rette det opp igjen.

 

 

Marknaden har sendt kursen ned frå nærmare 300 til 20 kr pr. aksje, og det kan sjølvsagt vera den skal lenger ned, men tykkjer den vesle analysen din er i tynnaste laget som argument for at aksjen er overprisa p.t.

Endret av Knut Lavngard
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror Seadrill er grovt overpriset fordi enkelte investorer setter sin lit til at dette selskapet ble startet av Norges rikeste mann og at denne mannen skal klare å rette det opp igjen.

 

 

Marknaden har sendt kursen ned frå nærmare 300 til 20 kr pr. aksje, og det kan sjølvsagt vera den skal lenger ned, men tykkjer den vesle analysen din er i tynnaste laget som argument for at aksjen er overprisa p.t.

 

 

Det er mulig at du en gang var heldig med en investering du gjorde i Seadrill, men jeg skjønner ikke hvorfor du bruker det som argument til å oppføre deg hovmodig og nedlatende mot andre på dette forumet. Her ønsker vi en saklig diskusjon og det er synd at enkelte nettroll noen ganger prøver å forsure hverdagen til andre på en slik måte som du holder på med.

 

Prøv derfor heller å vise litt verdighet og respekt overfor andre, så kommer du en god del lengre skal du se..

Endret av dagfinn99
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg tror Seadrill er grovt overpriset fordi enkelte investorer setter sin lit til at dette selskapet ble startet av Norges rikeste mann og at denne mannen skal klare å rette det opp igjen.

 

Marknaden har sendt kursen ned frå nærmare 300 til 20 kr pr. aksje, og det kan sjølvsagt vera den skal lenger ned, men tykkjer den vesle analysen din er i tynnaste laget som argument for at aksjen er overprisa p.t.

Det er mulig at du en gang var heldig med en investering du gjorde i Seadrill, men jeg skjønner ikke hvorfor du bruker det som argument til å oppføre deg hovmodig og nedlatende mot andre på dette forumet. Her ønsker vi en saklig diskusjon og det er synd at enkelte nettroll noen ganger prøver å forsure hverdagen til andre på en slik måte som du holder på med.

 

Prøv derfor heller å vise litt verdighet og respekt overfor andre, så kommer du en god del lengre skal du se..

Eg har ikkje gjort anna enn å seia at å ta til med å shorta Seadrill NO, etter at aksjen har stupt med 93 % eller deromkring, absolutt er risikosport eg ikkje vil tilråda. Hadde du gjort det då kursen var over 200 hadde det vore eit varp, men no er det ikkje så mykje nedside att. Det kan fint henda du har rett i at aksjen skal vidare ned, kanskje går heile selskapet konkurs, men eg forstår enkelt og greit ikkje korleis du ut frå di grunngjeving kan vera så sikker på at det er verdt risikoen å ta sjansen på dette. Ekspertane, noko ingen av oss er, ville neppe shorta Seadrill fordi dei meiner "alle andre" er for optimistiske til aksjen pga. trua på at Fredriksen vil ta grep og redda aksjen. Den samme trua som førte til den nemnte nedgangen på 93 %..?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg tror Seadrill er grovt overpriset fordi enkelte investorer setter sin lit til at dette selskapet ble startet av Norges rikeste mann og at denne mannen skal klare å rette det opp igjen.

Marknaden har sendt kursen ned frå nærmare 300 til 20 kr pr. aksje, og det kan sjølvsagt vera den skal lenger ned, men tykkjer den vesle analysen din er i tynnaste laget som argument for at aksjen er overprisa p.t.

Det er mulig at du en gang var heldig med en investering du gjorde i Seadrill, men jeg skjønner ikke hvorfor du bruker det som argument til å oppføre deg hovmodig og nedlatende mot andre på dette forumet. Her ønsker vi en saklig diskusjon og det er synd at enkelte nettroll noen ganger prøver å forsure hverdagen til andre på en slik måte som du holder på med.

 

Prøv derfor heller å vise litt verdighet og respekt overfor andre, så kommer du en god del lengre skal du se..

Eg har ikkje gjort anna enn å seia at å ta til med å shorta Seadrill NO, etter at aksjen har stupt med 93 % eller deromkring, absolutt er risikosport eg ikkje vil tilråda. Hadde du gjort det då kursen var over 200 hadde det vore eit varp, men no er det ikkje så mykje nedside att. Det kan fint henda du har rett i at aksjen skal vidare ned, kanskje går heile selskapet konkurs, men eg forstår enkelt og greit ikkje korleis du ut frå di grunngjeving kan vera så sikker på at det er verdt risikoen å ta sjansen på dette. Ekspertane, noko ingen av oss er, ville neppe shorta Seadrill fordi dei meiner "alle andre" er for optimistiske til aksjen pga. trua på at Fredriksen vil ta grep og redda aksjen. Den samme trua som førte til den nemnte nedgangen på 93 %..?

 

 

Jeg henviste til måten du svarte på, og dersom du ikke klarer å se den dysfunksjonelle og nedlatende mentaliteten i svarene dine, så kan jeg desverre ikke hjelpe deg.

 

Dersom man ønsker å shorte med høy eksponering (gearing), så må man gjøre det kortsiktig, ellers tar rentene knekken på deg og det  er i disse dagene denne aksjen er i fritt fall bl.a. pga den fallende oljeprisen..

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg tror Seadrill er grovt overpriset fordi enkelte investorer setter sin lit til at dette selskapet ble startet av Norges rikeste mann og at denne mannen skal klare å rette det opp igjen.

Marknaden har sendt kursen ned frå nærmare 300 til 20 kr pr. aksje, og det kan sjølvsagt vera den skal lenger ned, men tykkjer den vesle analysen din er i tynnaste laget som argument for at aksjen er overprisa p.t.

Det er mulig at du en gang var heldig med en investering du gjorde i Seadrill, men jeg skjønner ikke hvorfor du bruker det som argument til å oppføre deg hovmodig og nedlatende mot andre på dette forumet. Her ønsker vi en saklig diskusjon og det er synd at enkelte nettroll noen ganger prøver å forsure hverdagen til andre på en slik måte som du holder på med.

 

Prøv derfor heller å vise litt verdighet og respekt overfor andre, så kommer du en god del lengre skal du se..

Eg har ikkje gjort anna enn å seia at å ta til med å shorta Seadrill NO, etter at aksjen har stupt med 93 % eller deromkring, absolutt er risikosport eg ikkje vil tilråda. Hadde du gjort det då kursen var over 200 hadde det vore eit varp, men no er det ikkje så mykje nedside att. Det kan fint henda du har rett i at aksjen skal vidare ned, kanskje går heile selskapet konkurs, men eg forstår enkelt og greit ikkje korleis du ut frå di grunngjeving kan vera så sikker på at det er verdt risikoen å ta sjansen på dette. Ekspertane, noko ingen av oss er, ville neppe shorta Seadrill fordi dei meiner "alle andre" er for optimistiske til aksjen pga. trua på at Fredriksen vil ta grep og redda aksjen. Den samme trua som førte til den nemnte nedgangen på 93 %..?

 

 

Jeg henviste til måten du svarte på, og dersom du ikke klarer å se den dysfunksjonelle og nedlatende mentaliteten i svarene dine, så kan jeg desverre ikke hjelpe deg.

 

 

 

Om du faktisk tåler så lite på eit anonymt debattforum, så er nok ikkje aksjemarknaden noko for deg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Neimen Kjære Knut da. Det er da fullt mulig å kombinere sosial intelligens med å være aktiv på aksjemarkedet. Jeg tror imidlertid at det er du som er den sårbare typen her inne siden du løp til moderator for å få slettet et av mine svar på din tiltale.

 

Husk dette ordtaket Knut. Svake mennesker trekker andre ned, de sterke bygger dem opp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...