Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er strong bull på den har jeg lest. Nytt styre, forsikringspenger, stabil leteprogram, nye funn. Hvem vet.

Jeg vet ikke hva de mener med ekstraordinær generalforsamling men det kan vel pushe opp aksjeprisen på samme måte som det hadde gjort i en framlegging av årsrapport?

 

Haha oida, så sannsynligheten er 0.15 for at jeg vil tjene noe, hmm. Liksom, hvor mye ned kan den synke nå :p

 

Vet ikke om jeg skal ta sjangs, er vanskelig. Nyheter tilbake viser ikke så gode greier..

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Dersom den synker mye lavere er det sannsynlig at det skjer en spalting av aksjene.

 

Det betyr at dersom du har 10.000 aksjer til en verdi av 0,15 kroner hver, vil du etter spaltingen for eksempel ha 10 aksjer til en verdi av 150 kroner stykket.

 

På den måten kan aksjen fint falle ytterligere.

 

Slik jeg opplevde det hos kartselskapet Blom.

Jeg kjøpte 44000 aksjer for 500 kroner. Etter spalting hadde jeg 44 aksjer, og deretter 1 aksje. Den er nå verdt 11 kroner.

Lenke til kommentar

Hva annet burde jeg legge merke til i disse årsrapportene enn driftsinntekter og generell økonomi?

Er det noe annet jeg kan se som er med på å heve/senke aksjeprisen etter årsrapport?

 

Marine harvest har i det siste, januar/februar hatt dårlige tider men årsrapporten viser driftsinntekt i 2010 på 15 408 000, opp 16 132 000 NOK i 2011. I 2012 ned 15 463 500 NOK.

Driftsresultatet har gått ned siden 2010.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Jeg tenker at den er realistisk. Du handler med på ekte aksjekurser, med lekepenger. Men du kjøper tvilsomt de aksjene du ville kjøpt i virkeligheten.

Vi får vente å se, men jeg mener å huske at forrige års avkastning målt i prosent var helt riv ruskende høy for svært mange av deltakerne. Hvis det hadde vært så lett, hvorfor er ikke flere nordmenn styrtrike? :p

Lenke til kommentar

Hva annet burde jeg legge merke til i disse årsrapportene enn driftsinntekter og generell økonomi?

Er det noe annet jeg kan se som er med på å heve/senke aksjeprisen etter årsrapport?

 

Marine harvest har i det siste, januar/februar hatt dårlige tider men årsrapporten viser driftsinntekt i 2010 på 15 408 000, opp 16 132 000 NOK i 2011. I 2012 ned 15 463 500 NOK.

Driftsresultatet har gått ned siden 2010.

 

Jeg trur du trenger noen år på baken før du legger merke til detaljer i årsrapportene. Alt kan se tilsynelatende bra ut i rapporten, mens i praksis blir kursen gruset. Eller motsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...