Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Da har man også et oppdatert intervju med Gerald Celente. Hør på hva han faktisk sier. Denne mannen er en nummer 1, ingen kan sammenligne seg med denne mannen når det gjelder å spå trender og herunder fremtiden. Han ser ting for det de er. Ingen kan måle seg med denne mannen, han gjør tom Nostradamus til en liten sjel. (ENDELIG hører jeg også en kalle USA og mye av verden for det de er, en fascistisk stat. Ikke en kapitalistisk stat.)

 

Celente sier i begge klippene hva som blir det neste. Som jeg har sagt tidligere, høres han ut som "krakknisse nummer 1" - men sjekk hans tidligere spådommer og treff. Helt ufattelig, man skulle jo tro mannen er klarsynt. Men det er vel nettopp å se klart han er så flink til. Hans filosofi kjører mye på "Current events form future trends". Han har en formidabel evne til å se ting for det de er.

Nå har jeg bare sett klippet en gang, så mulig jeg ikke fikk med meg alt, men såvidt jeg fikk med meg er det tre ting han forutsier. Inflasjon, konkurser og sosiale uroligheter.

 

Han trekker fram de sosiale urolighetene i forbindelse med G20-møtet som eksempler på hva som vil skje i USA, men slike sosiale uroligheter har man jo i den vestlige verden hele tiden, det er ingen kunst å forutsi.

 

Jeg er enig med ham om at vi både kommer til å se flere konkurser, og får en høy inflasjon framover som følge av at mange land, særlig USA, trykker penger i bøtter og spann. Men både konkurser og inflasjon er noe vi har hatt før, uten at dette har vært verdens undergang. USA kommer aldri til å komme opp på Zimbabwes nivå hvis noen tror det. Ja, den jevne amerikaner er nødt til å forbruke mindre, men hvis man ser på hvor mye den jevne amerikaner forbruker er dette bare sunt.

 

Forøvrig tror jeg vi kommer til å se mye svingninger på børsen framover og en svekket dollar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må få sett igjennom en del av Celente sine klipp Magicgunnar. Så får du med deg nøyaktig det han sier. Jeg kan liste opp noen.

 

(Godt mulig det beste klippet. Legg merke til hvordan han ser ting for hva de er. Se gjerne klippet 2 ganger eller mer. Han er såpass forut sin tid, at det kan trengs for å få det til å synke inn ordentlig.)

 

Her er han på programmet til Glen Beck.

 

Se denne som jeg postet noen sider tilbake.

 

I det lengre løp tror han på borgerkrig i USA. Det kan høres absurd ut, men ikke hvis du hører begrunnelsen. Han ser først for seg en kollaps i næringseiendom, noe han betegner som verre enn subprime krisen. (Det vil en slik krise også være, og det er stor sannsynlighet for en slik kollaps.) Han ser for seg fortsatt stor økning i arbeidsledighet. Han ser for seg at krisepakkene og pengetrykkingen ikke vil virke, men heller utsette problemet. Det vil føre til en massiv inflasjon. Han ser for seg dagen da verden ikke kjøper mer obligasjoner i USA. Da vil USA også måtte faktisk betale tilbake gjelden sin. USA har ikke penger, de kan da heller ikke trykke flere penger, og dette vil tvinge USA til massive skatte-økninger. Det er her opprørene vil komme for fullt. Man ser opptøyer allerede nå - men vær klar over at når Celente først kom med spådommene, var det ikke opprør i sikte. Dessuten viser kun opptøyene nå, frustrasjonen hos folk. Bare tenk deg hvordan det blir når ikke bare de rike på wall-street har blitt bailet ut, men at de Amerikanerne som sitter igjen med jobber - må betale høye skatter!

 

Han er som en god sjakk-spiller - han ser mange trekk fram. Nå rablet jeg bare ned noe ovenfor - men det er absolutt verdt å sette seg inn i det Celente sier. Ingen andre kan måle seg når det gjelder å treffe med spådommene. Han er ikke en snåsamann - han ser fremtidlige trender basert på dagens begivenheter og faktum.

 

PS: Merk at han tror på en verre depresjon enn 1929 depresjonen. Først og fremst av to grunner:

1. I 1929 eide ikke folk sine egne hus. (Det han mener med dette, er at et boligkrakk egentlig var positivt, dette blir jo helt motsatt i dag hvor mange eier boliger i USA.)

2. I 1929 gikk USA inn i krisen med statsoverskudd. I denne krisen har de en massiv gjeld.

Endret av Lansky
Lenke til kommentar
Han ser for seg dagen da verden ikke kjøper mer obligasjoner i USA. Da vil USA også måtte faktisk betale tilbake gjelden sin. USA har ikke penger, de kan da heller ikke trykke flere penger, og dette vil tvinge USA til massive skatte-økninger. Det er her opprørene vil komme for fullt. Man ser opptøyer allerede nå - men vær klar over at når Celente først kom med spådommene, var det ikke opprør i sikte.

Borgerkrig i USA har jeg ingen som helst tro på. Det er godt mulig at vi får store opptøyer av typen Los Angeles 1992, arbeidsløshet har en tendens til å trigge slike opprør og arbeidsløsheten er på vei opp, jeg anslår en 20% sjanse for noe lignende. De opptøyene som har vært til nå på grunn av finanskrisen, er ikke overraskende og føyer seg bare inn i en lang liste av opptøyer: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_riots av ulike årsaker.

 

Jeg ser ikke hvorfor det vil komme til et punkt hvor USA ikke kan trykke mer penger? De har jo gjelden sin i dollar? Ja, dollaren vil svekke seg betraktelig og alle utenlandske varer vil bli mye dyrere for dem. Dette er bare sunt for å få ned forbruket i Usa.

Lenke til kommentar

At USA betaler tilbake med verdiløse dollar vil jo svekke forholdet til utlånerne.

 

Sedelpressa vil gå varm, inflasjonen stige og være det som får t-bonds kjøperne til innse problemet, og dermed slutte å kjøpe, og DA starter dominobrikkene å falle. Sånn jeg har forstått det..

Lenke til kommentar

Jeg er en ganske habil sjakkspiller, 6 i matte og 6 i snitt. Jeg stoler faktisk mer på meg selv, enn det en spåmann på tv som ikke kommer på tv om han ikke kommer med noe sensasjonelt sier. Det er litt sånn at det går dårlig, og da ringer tv folkene "freaken" celente. Slik tror jeg det er.

Lenke til kommentar
At USA betaler tilbake med verdiløse dollar vil jo svekke forholdet til utlånerne.

 

Sedelpressa vil gå varm, inflasjonen stige og være det som får t-bonds kjøperne til innse problemet, og dermed slutte å kjøpe, og DA starter dominobrikkene å falle. Sånn jeg har forstått det..

 

Jeg tror USA kan kjøre seddelpressen nok til at økonomien tar fart. Så lenge USA gidder å kjøpe varer fra kina og japon som de er ganske avhengig av tror jeg kina og japan vil resirkulere noe av disse pengene. Om usa ikke greier å få folk til å handle igjen er det verre. Best case scenarioet tror jeg er noe som på 70 tallet. det værste er Island i USA.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/American_Civil_War

 

http://www.u-s-history.com/pages/h873.html

 

 

Jeg har ikke noe problem med å se at det kan bli hyperinflasjon ,eller veldig høy inflasjon. Men hvem skal borgerkrigen være mellom? De unge i dag spiller dataspill og er ikke i form.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Vurderer å starte så smått med litt aksjer. Har aldri holdt på med det før, men synes det er spennende og prøver å følge med litt i markedet. Kanskje jeg spytter inn 10-20.000 kr i starten for å starte et sted. Kan dere fortelle litt om kjøp og salg? Lurer spesielt på det om når jeg vil selge en aksje. Vil den da bli solgt med en gang jeg har lagt den ut for salg, eller må jeg vente på en kjøper? Kan jeg evt. også risikere at ingen vil kjøpe aksjen?

Har lest Oslo Børs' aksjeguide og fått en god del informasjon der. Og har dere noen gode tips i starten?

 

Har sett litt på Subsea 7, men har egentlig ikke så mye peiling enda.

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar

Når det gjelder Lansky og Gerald Celente så har jeg gravd i noen minutter nå og fant dette:

 

http://www.edrants.com/gerald-celente-futurist-fraud/

 

http://blogs.computerworld.com/fox_news_obama_gloom

 

http://louminatti.blogspot.com/2008/11/ger...ll-of-crap.html

 

Den siste er vel den som er best og mest "to the point". Men ja, hvis jeg forsto disse artiklene rett kom Celente med varslingen om at videosamtale ville bli det nye store, og fikk ikke med seg internett, Youtube, blogger, MP3, mobiltelefoner, Facebook og liknende sider, og påvirkningene det hadde på industriene det har med å gjøre. Han forutså ingenting om at Obama ville vinne valget.

 

Unless oil prices swiftly and dramatically decline, the American people will suffer the worst socioeconomic conditions in living history. Utility bills won’t be paid, foreclosures will escalate, crime will dramatically increase tax revolts, gas riots, strikes and protests will ensue. Millions of elderly, those on fixed incomes and paycheck-to-paycheck people won’t be able to heat their homes, fuel their autos or cover their expenses.

 

It’s pure and simple. For the working majority, wages are falling, home equity is evaporating, investments are failing, pensions are lost, benefits are scarce and each day it costs more to live.

 

Forced to choose between filling the gas tank or feeding the family, trying to make ends meet is a losing game. In the real world, despite the government’s adjusted-for-manipulation core inflation index, which omits food and fuel from its calculations, the working class is going under as prices of life’s essentials keep going higher.

 

Kilde: http://digitizedrevolution.wordpress.com/2...war-and-denial/

 

Dette sa han i juni i fjor. Høres veldig likt det han sier nå synes jeg. Han så heller ikke at oljen ville falle.

 

Men jeg avfeier ikke alt han sier for det, men blind tro på han fordi han har forutsett så mye før tror jeg ikke er veien å gå. Han har hatt mye rett men mye feil, og mye som han nesten burde ha sett siden han jobber med det, men endte opp med å ikke se.

 

Jeg tror ikke han er en person som man burde ta bokstavelig, men heller bruke som en indikator i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Han forutså ingenting om at Obama ville vinne valget.

Nå går ikke jeg igjennom alt du sier. Men jeg tar for meg denne. På dette klippet ser du han spår Obama som neste president. (fom 2:50). Han spådde Obama dersom økonomien ville komme i sentrum, Mccain dersom krig kom i sentrum. Det ble jo i ettertid ingen tvil om at økonomien kom i høysetet. Men dette visste man jo ikke da. Han er ikke en snåsamann, han vurderer ut ifra dagens faktaer og med egne analyser. Man kan nå i ettertid helt klart si at han traff i sin spådom. Hadde det blitt krig, hadde det nok blitt Mccain.

 

Celente har truffet med spådommene sine gang på gang. Man kan lure seg selv til å si noe annet, men det gjør det ikke til sannheter. De samme som du linker til, hvor man på en veldig ensidig måte kaster dritt om Celente. Helt ugrunnet og dårlig kritikk det jeg har lest. Men kritikerne er naive Amerikanere som fornekter en mulighet for opprør i USA. De tror USA er "one nation under god". De stoler blindt på staten. Men historien gjentar seg. Stormaktene går alltid under til slutt. Gjengangeren er at styresmakten blir for griske og korrupte, slik at folket omsider får nok. Det er akkurat det som vil skje når Obama og Geithner nå bailer ut de rike kompisene på Wall Street, og sender regningen til folket. Folk kommer ikke til å finne seg i den kommende massive skatteøkningen og inflasjonen.

 

PS: Jeg har sagt jeg ikke følger noen blindt. Jeg hører alltid på argumentene, det er de som betyr noe. Celente sine forklaringer er de mest sannsynlige. Men det er kanskje slik som i sjakk - ikke alle klarer å se 4-6 trekk fremover.

 

Kun tiden vil gi fasiten, men etterpåklokskap har en liten verdi ved siden av en forutseende og bevisst natur. Etterpåklokskap er kun egnet til å forebygge fremtiden.

Endret av Lansky
Lenke til kommentar

Celente har truffet på noen punkter, men har også bommet på såpass mange at jeg ikke ville stolt på han, men fremdeles følge med på det han har å si. Det han gjør er at han ser på trendene som er nå, og drar de til ytterste konsekvens. Derfor, fordi at noen av de spådommene var riktige, så blåser folk i alle de som ikke var riktige og følger med på han med en gang det er en krise på gang. Han er ikke halvparten så nøyaktig på positive spådommer virker det som, fordi han alltid tar ting til det mest negative resultatet, det er mitt inntrykk i allfall. Folk er redde nå, så dermed så hører de på han fordi han kommer med det absolutte worst case scenario for fremtiden, og han bekrefter frykten deres. Men han har litt peiling på det han snakker om, så man burde følge med på det han sier, men ta det med en klype salt.

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er uansett at folk som følger guru’er enten det er aksjemarkedet eller andre plasser tjener mindre.

 

Tenk selv, hører du på en eller annen dude, så ligger du bak å kjøper det han allerede har kjøp uansett. Som å høre på kjøps anbefalinger fra megleren som nettopp har solgt hovedkunden masse aksjer. Så kommer du etter å driver kursen videre opp ;)

Lenke til kommentar
Tror massene mot militæret eller liknende hadde gått ganske dårllig i dag i forhold til tidligere revolusjoner, med tanke på at folk i militæret representerer eliten når det gjelder fysisk form for tiden virker det som.

Dette sier faktisk Celente helt i slutten av et intervju med ei kvinnelig vert. "Et interessant spørsmål er om det Amerikanske militær vil åpne ild mot sin egen sivilbefolkning?" Hvorpå hun svarte kort: "Det ville jo ikke være første gangen."

 

Det er faktisk et interessant spørsmål, selv om det ligger noen trekk frem i tiden. Spør heller motsatt enn du gjør - altså, hva slags konsekvenser hadde det fått om militæret skjøt mot den Amerikanske befolkningen? Nettopp, det er jo en skummel tanke for å si det mildt. Vi snakker om "land of the free" her. Rosa Parks hadde jo blitt peanuts i forhold til noe slik.

 

-------------------------------------------------------------

 

Man skal absolutt trekke egne slutninger Thrusthamster, og det er noe vi begge gjør. Du har et poeng i at Celente nok ikke er den som man får tips om de gode tidene fra. Men ellers er jeg uenig i dine konklusjoner. Jeg ser ikke hvor Celente tidligere har bommet. Tvert imot har han truffet ufattelig godt.

 

Legg merke til hvordan han nå setter hele sitt navn og rykte på sine spådommer.

Lenke til kommentar

Rec idag: produksjonsstopp på det nye annlegget i USA for øyeblikket, konsernsjefen ble nylig sparket på dagen. Folk har snakket om miljø, miljø ganske lenge nå uten at ting har skjedd så mye, imens har alternative energisparingstiltak kommet. Det har kommet fler og fler konkurrenter siden sist.

 

Hvis du sitter long på de fleste aksjer som finnes kan du regne med fortjeneste, men er Rec virkelig det selskapet du vil satse sparepengene dine på?

 

Og aksjer følger samfunntrendene btw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...