Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Hm, hvordan tror dere går på Oslo Børs framover? Får vi all time high i 2008?

 

Jeg tror det er mulig, men jeg tror ikke oppsiden er så veldig stor lenger. Jeg har ikke en eneste aksje på Oslo Børs. Det er litt for mange som er optimistiske på vegne av oljeprisen. Jeg tror USA vil få en depresjon, ikke en resesjon. Og at sviktende oljebruk kan skyldes manglende sysselsetting og ikke nødvendigvis høy pris. Asia er sterkt overvurdert og lønnsutviklingen i Kina lå på 20 % sist. Alt ligger til rette for et krakk på Oslo Børs. Men når det kommer kan jeg ikke si. Det kan ta fra 0-24 mnd.

 

Korreksjonen som kommer nå kan sees på divergensen mellom børser i korea og andre steder som har ligget i samme syklus og har lignende renteutvikling. Når denne forskjellen er tatt ut kan det være bra og gå inn igjen. Men Oljeprisen og verdensøkonomien er et sterkt usikkerhetsmoment. Det er kanskje like greit å ha cash.

 

 

http://www.morningstar.no/funds/overview.a...mit1=Tegn+kurve

Endret av festen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte noen aksjeposter i REVUS nå, et lite aksjeselskap på ca 3. millioner som idag kom med melding om borring. KAn dette bli den neste QEC? Eller i det minste stige 10-20% om det viser seg at blie en velykket borring?

 

I tillegg har jeg posisjonert meg i OPERA, som legger ut kvartalstall på mandag

Lenke til kommentar

Følgende oljeselskaper mener jeg er interessante:

 

PA Resources

Norse Energy Corp.

Rocksource

Det Norske Oljeselskap

Revus

 

Jeg tror Revus er et godt kjøp, og kommer selv til å kjøpe så snart GOGL-utbyttet er på konto:)

 

 

Edit: Jeg tenker å begynne å handle litt på US børsene. I mitt kjøpsvindu står det at børspost: 1. Er det ikke slik i USA som i Norge, at man har børsposter med litt størrelse.

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar
Følgende oljeselskaper mener jeg er interessante:

 

PA Resources

Norse Energy Corp.

Rocksource

Det Norske Oljeselskap

Revus

 

Jeg tror Revus er et godt kjøp, og kommer selv til å kjøpe så snart GOGL-utbyttet er på konto:)

 

 

Edit: Jeg tenker å begynne å handle litt på US børsene. I mitt kjøpsvindu står det at børspost: 1. Er det ikke slik i USA som i Norge, at man har børsposter med litt størrelse.

 

Nei, du trenger ikke å tenke på børsposter, men det ikke så hensiktsmessig å kjøpe noe særlig mindre enn for 10000 kroner om gangen om du ikke handler fra interactive brokers eller noen andre som tar lite kommisjon. Jeg tror oljeprisen er som en boble, men helt hva som skal få den til å komme ned vet jeg ikke, kanskje resesjon i USA og Storbritannia, det er vanskelig å spå, jeg tror iallefall at vi er i "den røde" sonen på turtallsmåleren for oljeprisen.

Lenke til kommentar
Litt gammel, men tror ikke den er postet før: Ikke gjør som Hegnar sier

 

"Men hvis du absolutt vil forsøke deg på å time markedet, kan det være lurt å høre på Trygve Hegnar. Når han sier selg, kan du kjøpe litt ekstra." :)

 

Har forøvrig merket meg at Hegnar selv ofte er fraværende i Hegnar TV-sendingene på svært gode børsdager...

 

Han har en tendens til å bli preget av stemningen som råder i markedet, men folk tillegger rådene hans lenger varighet enn et barometer for akkurat den dagen og det er feil.

Lenke til kommentar
har du prøvd netfond sitt primetrader? Dersom du kan leve med 15 min forsinkelse er det appåtil gratis.

Prøvde ut primetrader. Det var vell mer et program for å handle aksjer. Selve tekniske analyse biten va bare en knapp som linket til grafen på sidene deres. Ikke mulig og sette inn egne støttelinjer osv.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Dette var ingen god dag for meg iallfall. Seadrill falt med nesten 3% og akkurat nå angrer jeg på at jeg ikke sikret gevist på 180 og kjøpte meg inn igjen på disse nivåene. Velvel, sitter fortsatt med gevinst og brukte muligheten i dag til å laste ganske tungt opp med mer aksjer. Etter oljelagertallene som kom i dag, var det kanskje ikke så dumt heller.

 

Dessuten leste jeg DENNE artikkelen i dag, noe som fikk meg til å føle meg litt tryggere på strategien min. :)

Lenke til kommentar

Du skulle nok sittet i burlington nothern, bni. nå er den over 110, jeg tror den nå vil etablere seg mellom 110 og 120.

nå er porteføljen min på en all time high.

 

Hvis du selger seadrill på rekylen som sikkert kommer i morgen, og kjøper på korreksjonen som kommer i bni, da blir det bra,hehe. Jeg har tro på at bni vil fortsette ganske sterkt i tiden som kommer. Det virker som markedet forventer en knekk i oljeprisen.

Endret av enim2
Lenke til kommentar
har du prøvd netfond sitt primetrader? Dersom du kan leve med 15 min forsinkelse er det appåtil gratis.

Prøvde ut primetrader. Det var vell mer et program for å handle aksjer. Selve tekniske analyse biten va bare en knapp som linket til grafen på sidene deres. Ikke mulig og sette inn egne støttelinjer osv.

 

å jo da. Velg aksjen din i PRICE Info vinduet, og velg History Chart fra action menyen. Der kan du tegne så mange støttenivåer du ønsker, både lineære og logaritmiske.

Lenke til kommentar
Dette var ingen god dag for meg iallfall. Seadrill falt med nesten 3% og akkurat nå angrer jeg på at jeg ikke sikret gevist på 180 og kjøpte meg inn igjen på disse nivåene. Velvel, sitter fortsatt med gevinst og brukte muligheten i dag til å laste ganske tungt opp med mer aksjer. Etter oljelagertallene som kom i dag, var det kanskje ikke så dumt heller.

 

Dessuten leste jeg DENNE artikkelen i dag, noe som fikk meg til å føle meg litt tryggere på strategien min. :)

 

Du skulle gjort som meg for nokre veker siden. Solgt Seadrill og kjøpt Awilco. :)

Lenke til kommentar
Svak utvikling i GOGL i dag, spesielt siden hovedindeksen er opp 1,5% (i skrivende stund).

 

 

Det er et ganske godt tegn på at det er lurt å selge. Jeg anbefaler deg boka Jesse Livermore Reminisces of a stock operator , driver og leser den om dagen. Det er en veldig bra bok.

Endret av enim2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...