Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opdal begynner å bli mer og mer komplett. Det er en gurnn til at han og ikke Jarstein vokter buret til Norge, det har jo litt med modenhet å gjøre også. Opdal har mer erfaring enn Jarstein også, så der er det liten overaskelse at Opdal ble foretrukket av juryen. Han fortsetter bare å vokse og vokse. Utrolig potensiale i den mannen. Får håpe også Jarstein fortsetter utviklingen sin, slik at Norge igjen kan skilte med et par gode keepere.

 

Brann ville aldri tatt sølvet i fjor eller gullet i år om det ikke hadde vært for Opdal.

Lenke til kommentar
Opdal begynner å bli mer og mer komplett. Det er en gurnn til at han og ikke Jarstein vokter buret til Norge, det har jo litt med modenhet å gjøre også. Opdal har mer erfaring enn Jarstein også, så der er det liten overaskelse at Opdal ble foretrukket av juryen. Han fortsetter bare å vokse og vokse. Utrolig potensiale i den mannen. Får håpe også Jarstein fortsetter utviklingen sin, slik at Norge igjen kan skilte med et par gode keepere.

 

Brann ville aldri tatt sølvet i fjor eller gullet i år om det ikke hadde vært for Opdal.

Ganske enig med Dotten der ja, Opdal er en STOR hjelp for Brann!

Lenke til kommentar
Brann ville aldri tatt sølvet i fjor eller gullet i år om det ikke hadde vært for Opdal.

 

Jeg har hatt sansen for Opdal en god stund, (som eneste Brannspiller :tease: ) men jeg har aldri hatt inntrykket at han har vært noen matchvinner for laget. Det skyldes nok at jeg ikke har fulgt nøye med på Brann...

Lenke til kommentar

Opdal er god han, men rekkevidden hans er ikke spesielt imponerende. Drøssevis av tippeligakeepere som går over han på slikt. Men han er god og stabil, virker trygg.

 

En annen ting, Brann har sluppet inn 39 mål. Stabæk, Lillestrøm(28!), Vålrenga har sluppet inn mindre, mens RBK har sluppet inn like mange. Får meg til å tenke på alle de som har klaget på RBK's dårlige forsvarsspill, de har jo faktisk slippet inn like mange mål som gullvinneren....

Lenke til kommentar
var jo ikke akkurat noen bombe at det var en fra odd grenland som scoret årets mål da, det tok jeg som en selvfølge, synd at jarstein ikke ble årets keeper, men de er vel litt for hekta på brann i tv2 så :)

haha! trodde du at jarstein hadde en sjanse mot opdal? hadde jo vært en smule patetisk å gi prisen for årets keeper til en som har bidratt til at laget mest sansynlig rykker ned. du må ikke glemme at opdal ble seriemester. :)

 

Jarstein har sluppet inn 4 mål mer enn Opdal i år, for et lag som akkurat klarte kvalikk, det sier vel sitt om Jarsteins kvaliteter kontro Opdal. Hadde Opdal stått i Odd og Jarstein det motsatte hadde Opdal vært en nobody.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Og så trekker vi fra 6-0 mot lyn :).

 

Det handler uansett ikke om innslupne mål, det handler om MATCHVINNENDE redninger.

 

Opdal VAR en nobody, som Brann satset på fordi han hadde potensiale.

 

Det morsomme her er at du mener du har helt klart rett, og at Jarstein er jesus 2. komme, mens resten av verden faktisk har fått opp øynene, og avgjort hvem som er best for landslagsspill :).

 

Jarstein hadde forøvrig ikke passet inn i Brann, helt feil mentalitet (byttet ut i pausen pga utskjelling av sine lagkamerater, anyone?)

Lenke til kommentar
Jarstein har sluppet inn 4 mål mer enn Opdal i år, for et lag som akkurat klarte kvalikk, det sier vel sitt om Jarsteins kvaliteter kontro Opdal. Hadde Opdal stått i Odd og Jarstein det motsatte hadde Opdal vært en nobody.

Så resten av laget betyr ingenting i denne samanheng? Mål = keepertabbe kvar gang?

 

Opdal har hatt eit par bommerter, men å skulde han for så mange baklengs blir feil.

Lenke til kommentar
var jo ikke akkurat noen bombe at det var en fra odd grenland som scoret årets mål da, det tok jeg som en selvfølge, synd at jarstein ikke ble årets keeper, men de er vel litt for hekta på brann i tv2 så :)

haha! trodde du at jarstein hadde en sjanse mot opdal? hadde jo vært en smule patetisk å gi prisen for årets keeper til en som har bidratt til at laget mest sansynlig rykker ned. du må ikke glemme at opdal ble seriemester. :)

 

Jarstein har sluppet inn 4 mål mer enn Opdal i år, for et lag som akkurat klarte kvalikk, det sier vel sitt om Jarsteins kvaliteter kontro Opdal. Hadde Opdal stått i Odd og Jarstein det motsatte hadde Opdal vært en nobody.

Nettopp!

 

Derfor er Jarstein en nobody og Opdal landslagskeeper. Vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
VG Nett har snakket med en av supporterne som var med på aksjonen. Han har en annen versjon enn Flindt Bjerg.

 

- Vi sto passivt bak banneret da Odd-gjengen kom. Da Flindt Bjerg kom var han helt rød i ansiktet og skrek at vi skulle komme oss vekk. Det var han som dyttet en jente som holdt i banneret. Hun ble faktisk litt småredd. Alle spillerne fikk passere fritt og vi sa ingenting, forteller Terje Dalhaug til VG Nett.

 

Ifølge Dalhaug ønsket supporterne å markere sin avsky mot taklingen Odds Morten Fevang satte inn mot unggutten Ruben Imingen i en treningskamp i sommer. Glimt-spilleren brakk benet og er ennå ikke tilbake i spill.

 

Flindt Bjerg sier han vil gå videre med saken.

 

- Uavhengig av resultat i kampen mandag kommer jeg til å rapportere dette inn til fotballforbundet på tirsdag, sa Bjerg til AvisaBodø

 

Humørløs type, spør du meg. :yes:

vg.no

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva, men noe sier meg at tippeligaens spillere er bedre til å bedømme hvem som er beste keeper i eliteserien enn hva folk i denne tråden er. Tippeligaspillerne sier Opdal er best, men merkelig nok så ser man her i tråden at Opdal vistnok ikke er noe bra, man skulle nesten tro han var elendig slik folk skriver. Hadde nå bare tippeligaspillerne (og landslagstrenerne) hatt fotballforståelsen brukerne på diskusjon.no har... Helgenen Jarstein burde vistnok hatt kappe der han stod på banen, for å komplettere bilder :wee:

 

 

Jeg har sett samtlige Brann-kamper i år minus tre og jeg har ikke sett lignende keeperspill fra en nordmann siden Erik Thorstvedt's dager. Med tanke på at Opdal kun er 25 år så lover dette ufattelig godt. Han har stått godt på landslaget, veldig godt for Brann og holdt Brann inne i viktige kamper, spesielt i UEFA-cupen. Opdal har vist seg viktigere for Brann i UEFA-cupen enn hva Helstad og Andresen har vært. Fortsetter han å utvikle kommunikasjonen med medspillere og feltarbeidet sitt så kan han om noen år muligens vise seg å bli vår beste keeper på lang-lang tid.

 

Jarstein har en enorm rekkevidde i feltarbeidet sitt, som Opdal ikke kan matche. Men i modenhet, erfaring og en-mot-en så er Opdal blitt bedre. På langskudd og reaksjoner så er de så og si like gode. Opdal hadde en stor svakhet før og det var at han kunne gjøre store tabber, stort sett grunnet plasseringsfeil. Dette har han luket vekk og det er noen måneder siden sist han gjorde en synlig blemme (han var ustabil i starten av sesongen). Men så har jo Jarstein gjort sine tabber i år han også, for de av oss som ikke glemte å ta på brillene når vi så kampene. Jarstein er ung og vil sikkert bli voksen med årene han også og ta opp kampen for å bli førstekeeper for Norge. Men per i dag så er det endel å gå på og Opdal er nok et klart førstevalg for landets fotballeksperter.

Lenke til kommentar

Opdal er helt klart den beste norske keeperen vi har pr i dag. Vil faktisk påstå at Opdal, sammen med Helstad, er 2 av hovedårsakene til at Brann vant serien i år. Han ligger nok et stykke foran Jarstein i landslagsdiskusjonen, men det kan like gjerne være fordi Jarstein spiller på et dårlig lag. For Jarstein har utvilsomt et stort potensiale, og hvis han kommer til en bedre klubb, gjerne med en skikkelig keepertrener (uten at jeg veit noe om keepertrenere i Odd), så kan han fort bli førstevalg på landslaget. Men pr i dag, så er Opdal helt klart foran.

 

Men skulle jeg valgt keeper på "årets lag", hadde jeg nok valgt Fredrikson foran Opdal...og ikke bare fordi jeg er LSK-supporter. :D

 

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...