Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror at Odd blir sist.

Odd har få profiler igjen som kan holde laget oppe, nå er Tommy Svindal Larsen og Per Nilsson også på vei bort, og da synes jeg det er lite tilbake.

8264393[/snapback]

 

Må huske at TSL og Pelle spiller i odd fram til sommeren minst!

Jeg mener det fins dårligere lag enn odd i årets tippeliga. Må nevne Aalesund, Sandefjord, Fredrikstad.

Men hvis Odd får mye skader så blir det vanskelig.

11'ern til Odd er sterk og har mulighet til å kjempe på øvre halvdel av tabellen.

Jarstein, Pelle, Ruud, T.S.Larsen, Sørensen, osv..

Mange lovende unge i Lekven, Dale, S.Hagen (kaptein på U-21).

 

Men om de kan holde seg stabile er det store spørsmålet :hmm:

 

Med hjernen så tipper jeg 9.plass.

Lenke til kommentar

Limer inn denne fra VGD:

 

TV 2 Pressetjenesten

 

GRATIS FOTBALL PÅ WEB:

TV 2 Sport viser topplagenes generalprøver gratis på web-tv

 

Fotballelskere over hele landet kan glede seg. For på tv2.no kommer

fotballsesongen litt før i år.

Det nærmer seg seriestart i Tippeligaen. I den forbindelse sender TV 2

SPORT sesongoppkjøringen på tv2.no. Disse kampene er siste sjekk for lagene

før starter tippeligaen 2. påskedag.

Følgende kamper vil være tilgjengelig gratis på TV2.no:

1. april:

14:00 Rosenborg - Fredrikstad, Lerkendal Park

15:00 Stabæk - Strømsgodset, Nadderud

2. april:

16:00 Tromsø - Bodø/Glimt, Alfheim

17:00 Brann - Start, Fana Stadion

18:00 Viking - Odd, Viking Stadion

18:00 Aalesund - Molde, Color Line Stadion

Lenke til kommentar

Haha, stemmer det. Glemte det.

 

Tar med de momentene jeg synes er mest interessante:

 

- RBK-spillerne viste gjennom hele kampen at de er overlegne når det kommer til individuelle ferdigheter. Tromsø overlevde på guts og en dårlig bane som ikke akkurat inviterte til finspill.

- Traorè er et megatalent. Denne gutten har alle forutsetninger som skal til for å bli stor. Og med det mener jeg STOR!

- Skjelbred er tilbake der han var før skaden. Makan til intensitet og jobbing skal man lete lenge etter. Herlig å se han gjøre et 40-metersløp tilbake og gjenvinne ballen gang etter gang.

- Riseth viser at han ikke innehar de kvalitetene som skal til for å spille i den sentrale rollen. Han er god til krige, men bidrar med lite offensivt. Det blir rett og slett for mye ballmist når han har ballen.

- Koppinen spilte utrolig bra i midtforsvaret og vant så og si samtlige dueller han var involvert i. Nå gjelder det bare å finne en spillende midtstopper som kan komplimentere han. Nordvik anyone?

- Stoor viste tidvis hva han er god for, men jeg irriterte meg over at han til stadighet trekker inn i banen og blottlegger høyresiden. Dette kommer til å bli et faremoment om vi møter spillere som Edu.

- Braaten er i dårlig form etter skaden. Fikk ikke til særlig mye i spissrollen.

 

Bortsett fra dette er det ikke så veldig mye å rapportere. Det var en jevn kamp som RBK kontrollerte i siste halvdel av kampen.

 

Nå gleder jeg meg til kampen mot Fredrikstad. Skal bli veldig morsomt å se Sapara tilbake i den sentrale rollen. :)

 

Dette er i mine øyne det beste laget vi kan mønstre med tanke på seriestart (og skader på Kone, samt dårlig form på Braaten):

 

 

           Hirschfeldt
Stoor - Nordvik - Koppinen - Dorsin
    Strand - Sapara - Skjelbred
      Konan - Iversen - Traorè

Lenke til kommentar

Positivt det meste du skrev om kampen. Håper Daniel kommer skikkelig i form før han forsvinner.

 

Er helt enig i det laget du setter opp, men modig av deg og sette opp Nordvik. Men nå har ikke jeg sett så mye kamper med han, så jeg kan ikke si så mye, men hvis han er en spillende midtstopper som du sier, så bør han få en sjans til å spille sammen med Koppinen som virkelig har blitt den midtstopperkongen vi hadde håpet på.

 

Foreløpig ville jeg satt Riseth på stopperplass med Koppinen, men håper å få se mer til Nordvik!

Lenke til kommentar

Nordvik er en spillende midtstopper som har blitt tatt ut til U21-landslagsspill. Absolutt en spiller som det er verdt å satse på. Sammen med Regeniussen hos Tromsø så er han en av de virkelig store forsvarstalentene i Norge.

 

Stensaas går forøvrig til Lyn for 1 million kroner.

 

Takk for alt Ståle, du er en herlig fyr.

 

 

Tårer i øynene. :love:

Lenke til kommentar

Ingen som har rapportert at FFK spilte 1-1 mot RBK i går :). FFK sparka visst ganske godt fra seg og det var opptil flere som klødde seg godt i hodet og lurte på om dette faktisk var henholdvis dumpekandidat mot seriemesterfavoritt. Håper de vil fortsette å klø seg i hodet utover i sesongen, for FFK rykker garantert ikke ned! Ingenting passer bedre enn at vi blir undervurdert, for isåfall vil vi bli farlige.

Hva tror dere om FFK's nye signering, Ciaran Martyn? Målfarlig, aggressiv midtbanespiller som har spilt på et topplag i Irland (Derry City). Er det så stor forskjell på den irske liga'en og tippeligaen at han aldri vil kunne hevde seg? Hadde vært kjempeflott om vi hadde fått en solid forsterkning for Brenne for da er det brått ikke så mye som tilsier at FFK havner nede i sumpa lenger. Stort sett samtlige aviser som tipper FFK ned begrunner jo dette med at Brenne har forsvunnet.

 

Gleder meg enormt til seriestart. Sesongkort er i boks og jeg vil garantert bli å finne på de fleste FFK kampene i år :D

Lenke til kommentar

Brann med Helstad i spissen nedlasset Start i en kamp som endte 2-0. Start med hjemmevendte Hælstad klarte vist knapt å produsere en eneste sjangse og Brann, da spesielt Helstad, burde ha scoret flere mål. Helstad scoret vel og merke begge Brann sine mål.

 

Brann sitt angrep var vist ganske så farlig, men det dabbet av mot slutten når Helstad ble byttet ut.

Lenke til kommentar
Ingen som har rapportert at FFK spilte 1-1 mot RBK i går :). FFK sparka visst ganske godt fra seg og det var opptil flere som klødde seg godt i hodet og lurte på om dette faktisk var henholdvis dumpekandidat mot seriemesterfavoritt. Håper de vil fortsette å klø seg i hodet utover i sesongen, for FFK rykker garantert ikke ned!

8292720[/snapback]

 

Altså. I 2. omgang var RBK et hakk hvassere enn FFK. Kampen i seg selv var meget kjedelig og tam!

Lenke til kommentar
Brann med Helstad i spissen nedlasset Start i en kamp som endte 2-0. Start med hjemmevendte Hælstad klarte vist knapt å produsere en eneste sjangse og Brann, da spesielt Helstad, burde ha scoret flere mål. Helstad scoret vel og merke begge Brann sine mål.

 

Brann sitt angrep var vist ganske så farlig, men det dabbet av mot slutten når Helstad ble byttet ut.

8294273[/snapback]

En grei generalprøve, men Start var dårlige gitt... Tror ikke de hadde en skikkelig målsjanse, og brasilianerene så vel mest ut som de lengtet etter et varmere klima. Tipper Start vil slite i år om de ikke skjerper seg
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...