Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt


LarsP

Anbefalte innlegg

Man skal være ganske treig i oppfattelsen for å ikke innsè at det er helheten jeg snakket om.

 

Tettey er et stort talent, men ikke norges beste på sin posisjon. Men det trekløveret jeg ramset opp ovenfor er faktisk norges beste midtbane. Hvorfor?

 

Jo, nå skal du høre. Jeg er overbevist om at Marek Sapara er Tippeligaens i særklasse beste spiller, makan til fotballintelligens, touch, pasningsfot og ikke minst skuddfot skal man lete lenge etter.

Skjelbred er på sin side kanskje norges største fotballtalent gjennom tidene. Før skaden i kampen mot Olympiakos var han på full fart til å bli en internasjonal stjernespiller. Veien tilbake har vært lang, men han har i løpet av vinteren vist at den gamle Per er på full vei tilbake. Jeg tror dette blir året hvor Per slår gjennom på landslaget.

På den tredje plassen har vi unggutten Tettey og Roar Strand. Førstnevnte er på mange måter arvtakeren etter Roar Strand, norges mest meriterte fotballspiller gjennom tidene. Han har en løpskapasitet til tusen.

 

I tillegg må vi ikke glemme at vi har de to afrikanerne i bakhånd (som til nå har figurert på kantene) + krigeren Riseth som gjorde sakene sine særdeles godt i høst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flate, gleder meg til seriestart nå :D

 

Utrolig jevn sesong kommer det til å bli. Får se om RBK kan forsvare gullet denne gangen. Sist gikk det rett vest. Bra for norsk fotball at RBK vant i fjor også, slik at vi har mulighet til å se Champions League fotball på norske baner mer en èn gang i året og mot andre lag en Wisla Krakow og Westerlo :whistle:

Lenke til kommentar
Man skal være ganske treig i oppfattelsen for å ikke innsè at det er helheten jeg snakket om.
Etter min mening drar Tettey ned såpass mye at det du beskriver ikke kvalifiserer til "Norges beste midtbane", helhet eller ikke. I beste fall er han en vannbærer, for å bruke Cantona sin noe stygge formulering.

 

RBK sin midtbane er god om du tar med kantspillerne i beregningen, men at den utmerker seg signifikant i forhold til de andre topplagene? Neh.. Ikke før serien er i gang i alle fall.

 

Ellers er det interessant at Roar Strand skal være Norges mest meriterte spiller, måles det i seriegull, CL-gull eller Premier-League gull? ;) Jeg vil påstå at de veier forskjellig når man legger de sammen :)

Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Flate, gleder meg til seriestart nå  :D

 

Utrolig jevn sesong kommer det til å bli. Får se om RBK kan forsvare gullet denne gangen. Sist gikk det rett vest. Bra for norsk fotball at RBK vant i fjor også, slik at vi har mulighet til å se Champions League fotball på norske baner mer en èn gang i året og mot andre lag en Wisla Krakow og Westerlo  :whistle:

8215116[/snapback]

 

Det gjenstår og se da. :)

Er forøvrig enig med trønderbarten LarsP. Det blir interresant å følge Skjelbereid. Virka som gutten fikk seg en skikkelig "smell", og har ikke funnet tilbake til "seg selv" enda.

Lenke til kommentar

Skjelbred er vanvittig overvurdert. Han holder OK Tippeliga-standard, men ikke noe mer. Omtalene han har fått i norske medier tilsier at han burde spilt fast på både landslaget og Real Madrid. Og ja, jeg vet at han har vært skada, jeg trenger ikke høre noe mas om det. Hvorfor ikke konsentrere oss om noen av Norges store fotballtalenter som faktisk har prestert på toppnivå over en forholdsvis lang periode når man snakker om framtidas landslag? Tomasz Sokolowski, anyone?

 

Tipper Skjelbred får en helt grei sesong. Ikke noe mer. Og denne gangen har han ikke skaden sin å syte om.

Lenke til kommentar

Sokolowski er uten tvil en god spiller, men å si at Skjelbred er overvurdert tyder på at du ikke fulgte med RBK og Per i kampene før Olympiakos-kampen. Mannen formerlig herjet med Real Madrid.

 

I vinter har han vært helt vill og vært RBKs beste spiller sammen med Sapara, Traorè og Konan.

 

Jeg skal forøvrig på RBKs kamp mot Tromsø i dag. Kommer til å rapportere fra kampen når jeg kommer hjem. :)

Lenke til kommentar

Må si jeg og syns Skjelbreid er overvurdert i forhold til spillere som Sokolowski. Skjelbreid kan bli veldig god, ingen tvil om det, men foreløpig virker det som om han veldig avhengig av å ha gode spillere rundt seg. I Royal League imponerte han ikke noe særlig, for eksempel. Men gutten er bare 19 år, så det kan forandre seg, kanskje allerede i år :)

Lenke til kommentar
Må si jeg og syns Skjelbreid er overvurdert i forhold til spillere som Sokolowski. Skjelbreid kan bli veldig god, ingen tvil om det, men foreløpig virker det som om han veldig avhengig av å ha gode spillere rundt seg. I Royal League imponerte han ikke noe særlig, for eksempel. Men gutten er bare 19 år, så det kan forandre seg, kanskje allerede i år  :)

8217536[/snapback]

 

Altså, hvem var gode i det hele tatt på RBK i RL? Skjelbred var en fantastisk spiller og et fantastisk talent, og ja, jeg vil si bedre en Sokolowski. Som LarsP sa, han kunne til tider herje med spillerene på Real Madrid. Ikke kom å si at han ikke er imponerende da!

Lenke til kommentar
Sokolowski er uten tvil en god spiller, men å si at Skjelbred er overvurdert tyder på at du ikke fulgte med RBK og Per i kampene før Olympiakos-kampen. Mannen formerlig herjet med Real Madrid.

8217263[/snapback]

 

Jeg synes du skal lese ordentlig det jeg skriver. :) Han har ikke prestert over en lengre periode enn 0.5 - 1 sesong. Og selv i den sesongen var han på ingen måte på topp hele tiden. Jeg husker kampen på Brann Stadion det året, jeg har sjelden sett en dårligere kamp av en spiller her borte, helt seriøst. Det finnes utallige spillere som har vært gode i enkeltkamper, og å dømme han ut ifra en enkelt kamp mot Real Madrid blir for dumt. Til og med Dylan MacAllister herjet for Brann i en liten periode. Sesongen i år blir kanskje en pekepinn på hvilket nivå Skjelbred faktisk er på.

Lenke til kommentar
Nå sier du jo faktisk din mening etter å sett han en kamp mot Brann da, så du bør ikke si så jævla mye.

8219070[/snapback]

 

Hehe, jeg brukte den bare som et eksempel på kamper hvor han ikke var særlig god. Det var flere av de, men jeg har ikke alle i hodet. På LarsP's innlegg virket det nesten som om at det at han herjet med Real Madrid var et bevis på hans supertalent i seg selv. :)

Lenke til kommentar
Kan vi ikke se an Skjelbreds spill i den kommende sesongen og så ta diskusjonen opp igjen DJ_Dark? Jeg mener han er overvurdert, du mener han er så god mediene vil ha det til. Det blir håpløst å komme noe videre nå. :)

8219279[/snapback]

 

Jepp, snakkes ved slutten av sesongen..

Lenke til kommentar

Du må legge til at Stabæk har hentet inn forsvarspilleren Pontus Segerstrøm fra

 

Må si jeg gleder med vilt til sesongen starter, Stabæk har helt klart god nok førsteellever til å handles med de aller beste (takle skader derimot...). Må dessverre si at jeg mener det er kvalmende at tråden har utviklet seg til en ren RBK tråd.

Lenke til kommentar
Du må legge til at Stabæk har hentet inn forsvarspilleren Pontus Segerstrøm fra

 

Må si jeg gleder med vilt til sesongen starter, Stabæk har helt klart god nok førsteellever til å handles med de aller beste (takle skader derimot...). Må dessverre si at jeg mener det er kvalmende at tråden har utviklet seg til en ren RBK tråd.

8219479[/snapback]

 

Hentet fra....hvor?

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...