Gå til innhold

Hva er dine favoritt Metal band?


Tåkelys

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil si at DumDum boys er metal/hardrock. det kommer helt ann på hva du legger i metal.

5500889[/snapback]

 

Med den gjeldende definisjon av metal så er DumDum Boys ikke metal og de er heller ikke hard rock. Det er helt vanlig rock og det at folk synes det er "hardt" og derfor er hard rock, kommer vel fra den stadig mer utbredte "pop rocken".

5502213[/snapback]

Den gjeldende definisjonen? Hvor kan jeg finne den om jeg tør spørre? Siden du sier "gjeldende", er dette noe som forandrer seg over tid?

For min del er det for øyeblikket ingen over, ingen ved siden: Mastodon :love:

Lenke til kommentar
De har ingenting til felles, ergo burde ikke blitt satt i samme bås. :p

5517158[/snapback]

Hvorfor hoster du de opp da?

5517170[/snapback]

Jeg har da aldri hostet dem opp i sammen. :S

5517234[/snapback]

 

Vær snill å forklar for meg hva SoaD har til felles med Korn, Linkin Park, Slipknot, Mudvayne og den slags.

 

^^

Lenke til kommentar
Jeg vil si at DumDum boys er metal/hardrock. det kommer helt ann på hva du legger i metal.

5500889[/snapback]

 

Med den gjeldende definisjon av metal så er DumDum Boys ikke metal og de er heller ikke hard rock. Det er helt vanlig rock og det at folk synes det er "hardt" og derfor er hard rock, kommer vel fra den stadig mer utbredte "pop rocken".

5502213[/snapback]

Den gjeldende definisjonen? Hvor kan jeg finne den om jeg tør spørre? Siden du sier "gjeldende", er dette noe som forandrer seg over tid?

For min del er det for øyeblikket ingen over, ingen ved siden: Mastodon :love:

5517202[/snapback]

 

Gjeldende oppfatning ville vel vært mer passende... men:

http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_music

 

Mulig jeg kan strekke meg til at DumDum Boys i noen tilfeller er hard rock, men det er ikke metal (og passer derfor ikke inn i denne tråden) :)

Lenke til kommentar
Når ble Wikipedia definisjonen av sannhet? Artikkelen er fin den, men jeg synes det blir for dumt å komme med strikte sjangergrenser.

5517685[/snapback]

 

Da finnes det jo ingen sjangere... alle kan jo bare finne på sin egen definisjon og da er hele poenget borte.

5517725[/snapback]

Det var ikke det jeg sa, jeg sa at det blir for dumt å komme og si at "sånn er det" når det gjelder noe så subjektivt som musikk. Sjangere er til god hjelp når vi skal orientere oss i jungelen av musikk, og jeg er enig i at DumDum Boys ikke er metal, men hvilken skade gjør det om noen andre føler at det er det? Nok OT.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skal vi se:

 

Yndlingsband live:

-Kamelot

-Slipknot

-Children of Bodom

-Iron Maiden

 

Yndlingsband på plate:

-Samma som live unntatt Children of Bodom og Maiden

-Entwine

-To/Die/For

-Sentenced

-Arch Enemy

-Ayreon

-Edguy

-Blind Guardian

-Charon

-Crematory

-Deathstars

-Deadlock

-Scar Symmetry

-Diablo

-Dream Evil (begynner å gå over til Rock igjen der)

-Edguy

-Farmer Boys

-Finntroll

-Green Carnation

-Machinae Supremacy

-Mnemic

-Opeth

-Pain

-Rammstein

-Raunchy

-Roadrunner United

-Satyricon

-Sirenia

-Sybreed

-The Kovenant

 

Det var det jeg kom på i farten... Er masse fler jeg liker, men disse er favoritter ^^

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...