Gå til innhold

Skumleste bane på et spill - begrunn svaret!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
likte ikke den banen på HALO, der du skal komme deg ut fra et stort byggkompleks under bakken, der du møter på de forbaskede små hodesugerne :p

 

Ellers er det vel litt ut i Doom 3, når du vet litt hva som venter deg, men du kvepper helt sinnsyjkt hver gang noe hopper etter deg :p

7749855[/snapback]

 

5 baner etter du kvepper helt sinnsykt gjesper du helt sinnsykt.

Lenke til kommentar
likte ikke den banen på HALO, der du skal komme deg ut fra et stort byggkompleks under bakken, der du møter på de forbaskede små hodesugerne :p

 

Ellers er det vel litt ut i Doom 3, når du vet litt hva som venter deg, men du kvepper helt sinnsyjkt hver gang noe hopper etter deg :p

7749855[/snapback]

 

5 baner etter du kvepper helt sinnsykt gjesper du helt sinnsykt.

7751020[/snapback]

Vil ikke si det. 5 baner etter koser du deg virkelig med et flott spill :)

Lenke til kommentar

såvidt jeg husker så kunne max paine 1 og 2 være ganske sceary noen ganger..1'ern hadde jo den bana med den evige gangen med blod på barne tapeten og barne sangen pluss blostriper i mørket..er ikke så skummelt nå som jeg har blitt eldre å spilt banen noen ganger..max paine 2 kan jeg bare huske var sceary på den måten at du hørte folk kom å du måtte stå klar bak et veltet bord med m16..

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Noe av det som gjør Ravenholm så forbaska skummelt og stemningsfullt er måten spillet bygger opp til det på. Da Gordon og Alex går forbi den mørke, ensomme, avskjærte gangen og Alex sier "We don't go there anymore..." Og minutter senere stirrer du inn i den samme, mørke sjakta helt alene etter å ha blitt avskjært fra resten av lab-menneskene.

 

Uhyggelig!

Lenke til kommentar

På tross av at det er et gammelt spill, hadde jeg en skikkelig ekkel følelse gjennom hele introen av Half-Life (1), selvom det ikke skjedde noenting. Jeg visste jo at det etterhvert kom noen ekle skapninger som ville drepe meg, så det var vel forventningen som var skumlest. FEAR er ganske ekkelt noen ganger også.

Lenke til kommentar
På tross av at det er et gammelt spill, hadde jeg en skikkelig ekkel følelse gjennom hele introen av Half-Life (1), selvom det ikke skjedde noenting. Jeg visste jo at det etterhvert kom noen ekle skapninger som ville drepe meg, så det var vel forventningen som var skumlest. FEAR er ganske ekkelt noen ganger også.

7758168[/snapback]

Enig, når ting begynte å gå galt i HL skvatt i hvertfall jeg!

Lenke til kommentar

Husker på ravenholm at jeg skulle prøve å være smart og stenge døra til et rom der du måtte vente på en heis, og så hoppa monstrene gjennom takvinduet;P

Fikk litt pannik der :!:

 

Ellers fikk jeg litt klaus i halo 2, der det var så mye fighting på de floode banene at jeg bare løpte gjennom hele driten.

Halo kunne også være litt skummel hvis du ikke hadde spilt banen før og tok 343 guilty spark, der et menneske skyter på deg og du vet ikke hva som har skjedd før små monstre kommer i flokker mot deg og det kommer en repetiv sang som sier pipipipipip.

 

Når jeg gadd å lese teigneserien og ha på litt høy lyd, så var som dere sa max payne 1 veldig skummelt når du må gå etter det blodet. Og når du gikk feil skrek han no jævli.

 

Selv om Beyond good and evil var kjempe lett, hadde det noen kule steder der du ble overraska og liksom gav den følelsen at hvis du ikke du måtte løpe og ikke se deg tilbake for å ikke bli skutt.

(har desverre ikke testa så mange skrekkspill :!: )

Lenke til kommentar

Må si meg enig med tidligere postere om Doom 3, HL2 og Far Cry. Doom 3 var mest skummelt i starten, helt klart. Når du hadde fått dosen med 'ting-som-kaster-seg-etter-deg' for tjuende gang var det ikke så skummelt lenger. Har forresten et par kamerater som begynte å spille Doom 3, men de klarer spillet i maks en halvtime om gangen før de ikke orker mer og må skru av. :)

 

HL2 - Episode One hadde også sine skumle øyeblikk. Selve togkrasjet der du kommer ansikt til ansikt med Stalkere var heller ikke for de med hjerteproblemer, i og med det var meget god bruk av lyssetting og lyder. Og som nevnt, områdene der du kun har lommelykt å navigere deg selv og Alyx med, mens det kommer en horde med zombier og headcrabs, det er vel verd å få med seg.

 

Ser frem til nye grøss og spenningsmomenter i 2007, jeg!

Lenke til kommentar
Min høyeste puls i et spill ble nok registert i Innsmouth under hotellflukten i Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth.

 

Det spillet må testes, folkens - anbefaler det på det varmeste.  :)

7765314[/snapback]

 

Uff ja, jeg og kompisen min hadde så store problemer der ...

 

Garantert det mest stressende jeg har prøvet i et spill.

 

Vi prøvde og prøvde, på det åttende forsøket klarte vi det. :wee:

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar
Min høyeste puls i et spill ble nok registert i Innsmouth under hotellflukten i Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth.

 

Det spillet må testes, folkens - anbefaler det på det varmeste.  :)

7765314[/snapback]

 

Uff ja, jeg og kompisen min hadde så store problemer der ...

 

Garantert det mest stressende jeg har prøvet i et spill.

 

Vi prøvde og prøvde, på det åttende forsøket klarte vi det. :wee:

7767199[/snapback]

Herlig spill! Har spilt det ganske så jevnt, men nå er jeg endelig nærme å spille igjennom hele spillet. Herlig!

Lenke til kommentar
det derre spøkelseshuset i vampire: bloodlines. Funka for meg iallefall, når jeg kom inn i kjøkkenet og hu dama sa "He's coming!", så begynte det å fly rundt kaseroller osv. Vettskremt much? :blush:

7664548[/snapback]

 

Hotellet var ganske skummelt første gang du spiller igjennom, men et brett jeg syntes var værre. Og det var det huset i Hollywood.

 

Hvorfor?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Tapet og møblemang av menneskehud og bein. Fluer og blod overalt, og de jævla skapningene med deres guffene lyder og utseende.
Lenke til kommentar

Jeg har 3 ting og si:

 

1: resident evil, når man ikke er så fryktelig gammel har drept alt som kan krype og gå i første delen og bare soser litt rundt for og finne ting.

og akkurat når du føler deg trygg spretter det 2 bikkje jævler inn igjennom vinduet. (mista nesten herredømme over et par vitale kroppsåpninger der..)

 

2: condemned, når han idioten av en gubbe "våkner" i skapet..

(du vet, ved gymmen der)

 

3: F.E.A.R, førsten er jævelig skummel, ihvertfall i en helt mørk leilighet, surrarundt og projektor.. tro meg små japse jævel jenter på projektor = ikke bra..

Lenke til kommentar
Min høyeste puls i et spill ble nok registert i Innsmouth under hotellflukten i Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth.

 

Det spillet må testes, folkens - anbefaler det på det varmeste.  :)

7765314[/snapback]

 

Tror nok, etter nøye ettertanke, at dette spillet står som nr 1 på å-fyfaen-så-guffent-spill lista mi.. Hele den møkkete og nedtrykte stemningen som følger deg gjennom hele spillet er nok til å drive en stakkar til galehuset.. Må si de har klart å fange stemningen i H.P. Lovecraft bøkene ekstremt godt her. Selvom de er tunge og rare, er de utvilsomt vært en gjennomlesning! Hvertfall hvis du synes spillet er guffent! *Hutrehutre*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...