Gå til innhold

Platesalget _OPP_ 12%


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette jeg har sagt hele tiden! P2P er positivt for platebransjen! Man laster ned musikk, og kjøper den hvis den er bra! Det som platebransjen ikke er så glad for er vel at oe hit wonders ikke selger plater lenger, for folk får lastet ned musikken, og finner ut at det er elendig :smile:

 

Og det ser jo bedre ut med originale album i platehyllen enn med masse brente plater.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 15:23, skrev Simen1:

Nå stilner nå vel hylinga fra plateselskapene et par uker til folk har glemt dette.


 

Tror nok platebransjen har noen andre tall dem heller vil vise for å vise hvor mye de taper. Sist gang det var snakk om oppgang og ikke nedgang så var ikke de tallene som viste oppgang riktige. De var mangelfulle, viste bare en liten del av sannheten osv.

 

Nei, bare de kan finne EN statistikk som viser at de taper så holder de seg til den.

 

Tragisk, for jeg har aldri kjøpt så mye musikk som etter at Napster kom. Napster, Audiogalaxy mfl var geniale til å oppdage ny musikk :smile:

Lenke til kommentar

Jeg kjøper bare musikk fra band som JEG føler for å støtte.

 

Ville aldri KJØPT noe musikk av CREED ettersom jeg ikke synes de fortjener pengene mine, og hvis jeg kjøper en cd er det større sjanse for at de fortsetter å spille, noe som jeg ikke ønsker.

 

Den nye Metallica-cd'en kommer jeg til å kjøpe selv om jeg ikke liker den nye stilen deres, men jeg føler for å støtte de.

 

Det samme gjelder KoRn, Slipknot, Gomez, Tool, Cake, Muse, Rockatansky og RaceCar.

 

Men selvsagt kjøper jeg også cd-er fordi det er bedre kvalitet på de enn på de 'jævla mp3-ene som finnes.

 

 

*Gleder meg til jeg får en HDCD-spiller da jeg skal spille Tool-albumet "Lateralus" og nyte hver eneste bit ekstra!*

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-26 12:14, skrev Jimmy Pop:

Den nye Metallica-cd'en kommer jeg til å kjøpe selv om jeg ikke liker den nye stilen deres, men jeg føler for å støtte de.



Det er absolutt det dummeste jeg har hørt på år og dag. Støtte Metallica!! Så de kan få flere penger til å saksøke fansen sin med??

Jeg skyr Metallica som pesten etter slikt.

Eneste grunnen til at jeg noensinne vil kjøpe et Metallica album måtte være hvis jeg kunne banke det inn i kjeften på Lars "Please Shoot Me" Ulrich.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 15:16, skrev LeD:

Platesalget øker visstnok fordi det ikke lenger er kult eller moderne å kopiere musikk. Ungdommen synes ikke det er noe stas å brenne sine egne plater.


 

Selv om jeg ikke akkurat lenger er noen ungdom er dette et viktig poeng.

 

Jeg liker å ha coveret / booklet'en for å se hvem som spiller hva på de ulike låtene, hvem produsenten er, ha tekster osv. osv. I tillegg synes jeg det ser skikkelig jalla ut å ha dårlige svart/hvitt-kopierte cover i cd-hylla i stua.

 

At folk i det hele tatt gidder å brenne / scanne / fargeprinte cover osv. for å lage en best mulig kopi (og gjerne totalt bruker en halvtime eller mer på dette pr. CD) når man idag kan kjøpe de fleste nye CD'er for 149,- eller mindre er et mysterium for meg. Med den gleden en bra CD gir meg så synes jeg 149,- er en helt akseptabel pris.

 

Men som noen ovenfor sa: One-hit-wonders (eller CD-singler - med unntak av et par favorittband) kjøper jeg ikke på CD. Komplette album derimot har jeg vel nesten ikke i MP3-samlingen i det hele tatt (med unntak av de jeg selv har rippet for å ha på MP3-spilleren min.)

 

[ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-11-26 13:33 ]

Lenke til kommentar

Når cdene koster <= 149Kr så er det helt greitt. De fleste kan ta seg råd til det. CD-kjøp er jo tross alt for det meste impulsiv-kjøp. Men når cdene koster 180kr+ så må man tenke mer på hva man kjøper og om man i det hele tatt vil ta seg råd til det. Kjøper man en del cder så vil disse FÅ kronene faktisk utgjøre en del (en del cder faktisk!). Å sette ned prisen tror jeg vil føre til at de selger mer plater og altså tjener mer penger. Mer effektivt enn kopisperrer og prøve å hindre folk i å laste ned og brenne. Noen kommer selvsagt alltid til å nekte å kjøpe cder, men slik er det bare.

 

Go Platekompaniet! Bra priser!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-26 13:21, skrev Vice:

Det er absolutt det dummeste jeg har hørt på år og dag. Støtte Metallica!! Så de kan få flere penger til å saksøke fansen sin med??

Jeg skyr Metallica som pesten etter slikt.

Eneste grunnen til at jeg noensinne vil kjøpe et Metallica album måtte være hvis jeg kunne banke det inn i kjeften på Lars "Please Shoot Me" Ulrich.


Men så hører du sikkert på techno. Gå og kjøp Thunderdome XVIII, du!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 15:22, skrev olsen:

Dette jeg har sagt hele tiden! P2P er positivt for platebransjen! Man laster ned musikk, og kjøper den hvis den er bra!


 

Hvis du leser artikkelen, så ser du at dette ikke var poenget. Det er at en fyr sa et var harry og brenne CD-er, og dermed var det gjort... Flokkmentaliteten gjelder her og.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-26 14:14, skrev Jimmy Pop:

Men så hører du sikkert på techno. Gå og kjøp Thunderdome XVIII, du!



Wow, hvordan skal man kunne konkurrere mot en slik argumentasjon. Når man får et slikt hardtslående argument rett i trynet, ja da må man jo rett og slett bare trekke seg rolig og stille tilbake...

 

PS! "Techno" kommer muligens på en fin tredjeplass over musikk jeg unngår å høre på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...